جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲

تهران هزار مسجد کم دارد!

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 543263
نماز، ستون و چهره دین است و این فقط نباید در حد شعار بماند بلکه هر فردی به سهم خود باید در اقامه نماز و احیاء مساجد کوشا باشد.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: یکی از خلفای غاصب از دودمان بنی‌امیّه که هم عصر امام باقر علیه‌السلام بوده، ولید بن عبدالمک است. زندگی این خلیفه هرچند با جنایات حجّاج پیوند خورده و او نیز مانند پدرش این فرمانده جلّاد را در عراق ابقاء کرد اما زوایای مثبتی هم داشته است. از جمله آنکه او مسجد جامع (دمشق) را بنا کرد، مسجد نبوی را توسعه داد و به فرمانداران خود نیز دستور داده بود هر شهری که مسجد ندارد در آن مسجدی بسازند.
 
فراموش نکنید که ما در زیارت عاشورا کلیّت بنی‌امیه را لعن می‌کنیم (لعنَ اللهُ بنی امیةَ قاطِبَة) و آنان را غاصب حق اهل بیت علیهم السلام می‌دانیم. با این حال چقدر بد است که دشمن اسلام علوی و حق مطلق به ساخت مسجد اهتمام داشته باشد و خدای ناکرده ما غافل باشیم.
 
امروز بر اساس آمار رسمی، به ازای هر 1041 نفر یک مسجد در کشور وجود دارد و به ازای هر 3هزار نفر یک مسجد فعال داریم. این در حالی است که باید به ازای هر 250 نفر یک مسجد داشته باشیم. تصور نکنید که کمبود مسجد فقط هم مربوط به شهرهای کوچک یا روستاها است بلکه حتی در پایتخت کشورمان هم برابر اعلام شورایعالی انقلاب فرهنگی، هزار مسجد کم داریم!
 
نماز، ستون و چهره دین است و این فقط نباید در حد شعار بماند بلکه هر فردی به سهم خود باید در اقامه نماز و احیاء مساجد کوشا باشد. مساجد کوچک و ساده اما پر رونق و اثرگذار بهتر از مساجد بزرگ و پرهزینه اما خالی است.
 
مسجد اگر کارکرد واقعی خود را به نمایش بگذارد و با ابتکارات لازم جوانان و مخاطبان مختلف را در هر محلّه جذب نماید، بسیاری از مبادی نفوذ فرهنگی کنترل و با آن مقابله می‌شود. امیدواریم در این راه نهضتی همگانی شکل گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *