جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
پلیس نیوزیلند:

عامل جنایت «کرایست چرچ» حامی داشته است

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 678519
این احتمال مطرح است که عامل اسلام‌ستیز جنایتی که روز جمعه در نیوزیلند رقم خورد، از حمایت افراد یا گروه‌هایی ناشناس برخوردار بوده است.
عامل جنایت «کرایست چرچ» حامی داشته است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «مایک بوش» کمیسر پلیس نیوزیلند می‌گوید نیروهای امنیتی به این نتیجه رسیده‌اند که تنها یک نفر در جنایت اسلام‌ستیزانه کرایست چرچ دخیل بوده است با این حال، این احتمال وجود دارد که وی از حمایت دیگران نیز برخوردار بوده که تحقیق پیرامون این مسئله بسیار مهم است.

این در حالی است که «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزلند نیز پیشتر اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود.

گفتنی است روز جمعه، «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، با آتش‌گشودن به روی نمازگزاران در ۲ مسجد واقع در شهر کرایست چرچ نیوزلند، ۵۰ مسلمان را به شهادت رساند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز می‌گوید تارنت در اواخر سال ۲۰۱۶ به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و اقامتی کوتاه مدت در آنجا داشته است.

مقامات صهیونیست سفر تارانت را تایید کرده اما گفته‌اند جزئیات بیشتری درباره اینکه در طول اقامتش چه اقداماتی انجام داده است، در دسترس نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکارشماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک بیش از999 هزار تروریست از طریق ترکیه جنایتکارشماره یک به سوریه و عراق اعزام کرده است و همچنان نیزادامه دارد.