جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

ربیعی بایددرباره هیئت مدیره شستاپاسخگوباشد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 541836
نماینده مردم همدان در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار گفت: وزیر پیشنهادی باید در رابطه با شستا و ۹ هلدینگ بزرگ اقتصادی و نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره آنها پاسخگو باشد.
ربیعی بایددرباره هیئت مدیره شستاپاسخگوباشد
به گزارش جهان نيوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: انتخاب وزرا باید طبق شاخص‌های مجلس و دولت صورت گرفته و سعی شود افرادی عملگرا کارآمد برنامه‌محور خلاق و مبتکر و با مدیریت جهادی و اثرگذار انتخاب شوند.
وی افزود: انتظار ما از وزرا و دولت محترم انتخاب مدیرانی است که تفکر جهادی داشته و دائم در حال خدمت به مردم باشند.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه موضوع اشتغال و معیشت معضل اول کشور است خاطرنشان کرد:‌ اشتغال زمانی ایجاد می‌شود که مبارزه با مفاسد و قاچاق کالا به صورت صحیح انجام شود ودستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه به طور جدی با آن برخورد کنند.
وی تصریح کرد: سوال من از وزیر پیشنهادی این است که شما برای اقشار آسیب پذیر و بازنشستگان شرایط بدی دارند چه برنامه‌ای دارید آیا بازنشستگان متناسب با تورم حقوق می‌گیرند.
نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه کارگری عنوان کرد: خیل عظیمی از جمعیت کشور ما کارگر هستند که باید شرایط معیشت‌شان تامین شود.
نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: یکی از موانع رونق اقتصادی وجود قوانین بازدارنده است که باید برای بهبود بسترهای حقوقی و اصلاح قانون کار فعالیت جدی انجام شود. سوال ما از وزیر پیشنهاد این است که چرا لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس فرستادید و پیش از آنکه در دستور کار قرار گیرد آن را از مجلس پس گرفتید.
خجسته با بیان اینکه در آینده یکی از 8 ابرچالش کشور معضلات صندوق بازنشستگی است، گفت: آقای ربیعی باید توضیح دهند که چه اقداماتی را برای ساماندهی این صندوق‌ها پیش‌بینی کرده است و همچنین برای ایجاد شغل و کاهش حوادث شغلی و همچنین نظام جامع تامین اجتماعی چه برنامه‌ای دارند.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: آقای ربیعی توضیح دهند در حوزه کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادان متجاهر چه اقداماتی کرده و چه برنامه‌هایی برای آینده دارند.
نماینده مردم همدان در مجلس افزود: با گذشته 4 دهه از انقلاب همچنان شاهد مناطقی هستیم که از حداقل امکانات برخوردار نبوده و در محرومیت به سر می‌برند.
خجسته گفت: در رابطه با شستا و 9 هلدینگ بزرگ اقتصادی و نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره آنها وزیر پیشنهادی باید پاسخگو باشد.
وی ضمن تشکر از وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: آقای ربیعی برای استمرار طرح تحول سلامت و حفاظت از اموال تامین اجتماعی چه برنامه‌ای دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز در کشور 6 تا 7 میلیون جوان بیکار داریم چه اقدامی برای تعیین تکلیف حضور میلیونی اتباع خارجی غیرقانونی در کارخانه‌ها صورت گرفته است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *