جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۲۸
محمد علی نجفی حرف جدیدی ندارد

اطلاعات اشتباه شهردار جدید تهران و شروع خزان دربهشت/ نمایش صوری انتخاب شهردار اصلاح طلب!

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۰
کد مطلب: 540135
در بخشی از اظهارات نجفی در زمان ارائه برنامه هایش، با اشتباهات یا اطلاعات ناقص نیز روبه رو می شویم. او حتی نمی داند تعداد ایستگاه های فعال تهران به چه میزان است و عنوان کرده که 80 ایستگاه فعال وجود دارد در حالیکه در حال حاضر حدود 140 ایستگاه فعال در تهران توسط شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد و 30 ایستگاه دیگر در آستانه بهره برداری هستند!
اطلاعات اشتباه شهردار جدید تهران و شروع خزان دربهشت/ نمایش صوری انتخاب شهردار اصلاح طلب!
گروه سیاسی جهان نيوز: تئاتر انتخاب شهردار توسط شورای پنجم در حالی به پایان رسید که از ابتدا نیز مشخص بود که نام نجفی از گردونه رقابت های صوری و نمایشی خارج خواهد شد.

به گزارش جهان نيوز، امروز روز پنج شنبه، شانزدهمین شهردار تهران  مشخص شد و بار دیگر یک کارگزارانی سکان هدایت پایتخت را در دست گرفت. محسن هاشمی در پایان ارائه برنامه نامزدهای پست شهرداری، عنوان کرده  بود که از صحبت های نجفی لذت برده است! این فکت ها کاملا مشخص می کرد که تمامی سازوکارهایی که اعضای شورای پنجم برای انتخاب شهردار چیده اند، تنها یک نمایش برای سرگرم کردن افکار عمومی و نشان دادن تفاوت با شوراهای دیگر است. همین اقدامات را البته به صورت دیگری اصلاح طلبان شورای اول نیز با نظرسنجی از مردم بر سر انتخاب شهردار آوردند که در نهایت از قضا سرکنگبین صفرا فزود و  تهران برای مدت ها یا بی صاحب بود یا چند صاحب داشت! به همین خاطر دولت اصلاحات ترجیح داد تا فاتحه شورای اول تهران را زودتر از موعدش بخواند و به طور کلی صورت مساله را به جای حل مسائل پاک کرد!

نجفی یک کارگزارانی باسابقه که از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه 70 جزء موسسان اصلیش بود، در زدو بند قدرتمند حزب به تنها شانس اصلی تصاحب پست شهرداری تبدیل شد و نمایش هایی مانند انتخاب 7 نامزد شهرداری از میان 24 نفر و سپس فیلتر شدن و  رسیدن به یک نفر! تماما برای خالی نبود عریضه است و به قول یکی از اعضای جدید شورای شهر مردم باید تفاوت یک شورای اصلاح طلب را از همان ابتدا احساس کنند.

به هر حال در روزی که نجفی برنامه هایش را ارائه داده بود، نکات حائز اهمیتی نظرات ناظران و منتقدان را جلب کرد. وی با چنان اعتماد به نفسی و بدون هیچ نگرانی از نتیجه از برنامه هایش می گفت که گویی وی به عنوان شهردار در حال ارائه برنامه هاست و صحبت های امروز مرعشی نیز همین امر را ثابت کرد، جاییکه او در خطاب به اعضای شورای شهر گفت که شما ما را سرکار گذاشته اید و بعد از ارائه برنامه هایش نیز ادامه داد که انصراف داده و نجفی نیز نظر وی برای شهرداری تهران است! در این بین شاید بازنده اصلی طیفی از اصلاح طلبان بودند که به دنبال رساندن مهرعلیزاده به بهشت بودند ولی در پشت پرده ها همه چیز بر ضرر وی در حال چیدمان بود.

مهرعلیزاده که عنوان کرده بود 4 سال بر روی برنامه برای شهردار شدن در تهران کار کرده تنها به یک عروسک خیمه شب بازی در تئاتر بی حال و رمق کارگزاران تبدیل شد و الهه کولایی، تنها نامزد زن نیز در کنار وی برای زن بودن و شعارهای اصلاح طلبان درباره حضور شهردار زن در این بازی وارد شده بود.

اما در کنار تمامی بازی های سیاسی برای ورود  نجفی به ساختمان بهشت، باید گفت که آنچه آنها در قالب برنامه ارائه داده اند، هیچ حرف جدیدی نداشت و آنها نیز بدون اعتراف به این نکته ، بهترین برنامه را همان اقدامات و برنامه هایی دانستند که قالیباف در این 12 سال دنبال کرده و آنها نیز قصد دارند در صورت توانایی بخشی از آن را به نام اصلاح طلبان و کارگزارنی ها پیاده سازند.

نگاهی به برنامه ها و سخنان نجفی در اولین گام به سوی بهشت نشان دادفبیشتر آنچه را وی مدنظر دارد یا همزمان با ورود محمدباقر قالیباف به شهرداری مدون و ارائه شده یا در طول یک دهه اخیر اجرایی شده اند. در حدود 60 صفحه برنامه نامزد اصلی شهرداری، تا حد زیادی کپی برنامه ها قبلی و اقداماتی است که در شهر ساری و جاری است. مثال های فراوانی می توان زد که در حوصله این یادداشت نیست.

برای نمونه سخن از شهر جهانی یا دیپلماسی شهری و پیاده کردن مقدمات آن! در حالیست که پایتخت ایران از اواخر دهه 90 به این سو دارای برنامه مدون دیپلماسی شهری است و حتی اجلاس شهرداران جهان و همایش های مختلف بین المللی با حضور مدیران شهری جهان در تهران برگزار شده و به صورت علمی و تخصصی در حال اجرا یا پیاده سازی حکمرانی خوب شهری است. در حوزه حمل و نقل عمومی، در حالی نجفی مدعی توسعه آن شده که تهران براساس سندچشم انداز از بسیاری از اهداف مانند توسعه مترو و خطوط ریلی جلوتر و در بزرگراهها این بخش تکمیل شده است!

در بخشی از اظهارات نجفی در زمان ارائه برنامه هایش، با اشتباهات یا اطلاعات ناقص نیز روبه رو می شویم. او حتی نمی داند تعداد ایستگاه های فعال تهران به چه میزان است و عنوان کرده که 80 ایستگاه فعال وجود دارد در حالیکه در حال حاضر حدود 140 ایستگاه فعال در تهران توسط شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد و 30 ایستگاه دیگر در آستانه بهره برداری هستند!

یا در جایی دیگر از ورود 4 هزار واگن به بخش ریلی سخن گفته که با تذکر محسن هاشمی این بخش اصلاح و به 2 هزار تقلیل می یابد و برنامه خود را جذب 1000 واگن برای تهران می داند. حال این بماند که دولت یازدهم و دوازدهم کنونی، در طول 4 سال گذشته تقریبا هیچ همکاری با شهرداری تهران برای توسعه و ساخت و ساز نداشت و حتی یک درصد از سهم 50 درصدی اش در توسعه حمل و نقل عمومی را پرداخت نکرده است. ولی در آستانه ورود شهردار همسو قول عملی کردن خرید 1000 واگن برای مترو را داده، در حالی که می توانست برای نشان دادن حسن نیت این اقدامات را در طول سال قبل انجام دهد.

 به نظر می رسد همین اقدام نیز در بازی های سیاسی مرسوم باید تفسیر شود تا دولت با تزریق بدهی ها و تعهداتش به شهرداری تهران پس از خروج قالیباف قصد نشان دادن توانایی و کارآمدی شهردار مورد نظر خود را داشته باشد و به تخطئه شهردار سابق بپردازد.

علاوه بر این نجفی در حالی از بدهی 4 هزار میلیاردی شهرداری به دولت می گوید که هیچ سخنی از بدهی 19 هزار میلیاردی دولت به شهرداری نمی زند! این تنقاض و برخورد با واقعیات نشان از سیاسی کردن امور شهر دارد هرچند وی ادعای غیر از این را داشته باشد.

به هر حال هرچند قالیباف آرزوی موفقیت مدیریت جدید شهری را کرده و حتی قول همکاری داده ولی به نظر می رسد مدیران جدید با دار و داس به بهشت آمده اند تا همه چیز را قلع و قمع کنند و واقعا نمایش شهر سوخته را به اجرا گذارند.

به نظر آنها مردم باید تفاوت را احساس کنند در چنین زمانی این تفاوت می تواند خراب کردن دستاوردها باشد تا نمایش تکمیل شود. نجفی در حالی شهردار تهران شده که پایتخت در بسیاری از حوزه ها و برنامه ها حتی از برنامه چشم انداز نیز جلوتر است و وی تنها زخمتی که باید بکشد ادامه و نگهداشت دستاوردهاست.

هرچند وی به این امر اعتراف نخواهد کرد تا ضعف های مدیریتی اش مشخص نشود و گزاف نیست اگر گفته شود تهران یک دهه آبادانی و توسعه مداوم را تجربه کرده که شاید دیگر تکرار نشدنی باشد. جاییکه نجفی و کارگزاران پای گذاشته اند میراث مدیریت جهادی است که آنها به هیچ وجه به آن اعتقاد ندارند و هنگامی که نجفی در نقد کار شبانه روزی قالیباف سخن گفت به این نکته اشاره کرد که بیل گیتس و امثالهم نیز صبح زود تا پاسی از شب بر سر کار حاضر نمی شوند و قالیباف با وجود این همه شب بیداری 50 درصد راندمان داشته ولی مردم و شهروندان تهرانی شاهدند که تهران جدید با کار شبانه روزی مدیر جهادی حاصل شده و شاید روزی برسد که کمپین بازگشت قالیباف برای بازگشت به مدیریت تهران راه بیافتد زمانیکه مدیران مدعی اصلاح طلب و کارگزارانی روند توسعه را متوقف و بهشت را به جهنم تبدیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسدجهان نیوز انتظار داردشهردار تهران متخصص سرشماری شهر باشد نه مدیریت شهر ی همین طرز تفکر کشور را به این روز انداخته
نیوز جان مدیریت کلان شهر دردرجه اول مدیریت فرهنگی است بعدا مدیریت نوارد لازم شهر ی
Iran, Islamic Republic of
مگر قالیباف کم کار فرهنگی و اجتماعی کرده . چون شما ااطلاع ندارید، مغرضانه حرف می زنید. صدها فرهنگسرا، صدها مددسرا، مراکز بهاران، مدارس رویش، 400 کتابخانه و دهها کتابخانه شبانه روزی، پردیس های بزرگ و زیبای سینمایی و تئاتر، باغ کتاب که نماد خودباوریه. و هزاران کار دیگه ک نمیشه اینجا لیست کرد. آقای نجفی ک قلبش تو سازمان میراث فرهنگی گرفته بود به نظرت می تونه کار عمده ای تو چالش های بزرگ شهری بکنه. ی پلاسکو اتفاق بیفته تو سی سی یو باید مدیریت بحران کنه؟
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم این مواردی که میفرمائید کار فرهنگی نیست بلکه ساختمان سازیه کار فرهنگی نرم افزاری است
Iran, Islamic Republic of
کافی بود به طور نسبی عملکرد قالیباف با هریک از وزرای دولت در یک نسبت زمانی یکسان مقایسه شود
واقعا افتتاح مترو به وسیله شهرداری که از طرف دولت تحریم شده بود کار به حساب میاد یا افتتاح چند تا آبخوری و دستشویی به وسیله آخوندی؟؟؟؟

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا اصلاح طلبان هیچ دغدغه فرهنگی ندارند. عاشقان سینه چاک کدخدا فقط دغدغه پست و عنوان و خدمت به کدخدا را دارند
اسکندری
Iran, Islamic Republic of
قطعا و به دور از نگاهه ای سیاسی و با شناختی که از اقای قالیباف از زمان دفاع مقدس دارم این را می گویم که جانشین آقای قالیباف کار برایش خیلی سخت است چون همه اینها نیروی ستادی و ریاستی هستند و نمی توانند مثل آقای قالیباف که نیروی جهادی بود کار کنند
افشین
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از زحمات اقای قالیباف در شهرداری و ارزوی سلامتی برای ایشان و همکاران پر تلاش ایشان برای اقای نجفی هم ارزوی موفقیت میکنم .تفسیرهمراه با بغض و کینه ای بود و فقط انرژی منفی بود قبل از شروع بکار .دوران اینگونه تفسیرهای مغرضانه سال های سال گذشته است .ما میتوانیم جوری شهردار را نقد کنیم تا انها مجبور شوند فقط منافع مردم را در اجرای احکام شهرداری در نظر بگیرند نه منافع حزبی را و مردم از خواند ان لذت ببرند و جذب ان شوند .تخریب کردند همیشه نتیجه عکس میدهد..جهان نیوز متشکرم
Iran, Islamic Republic of
افشين جان ! درود به شرفت، با همين اظهار نظر نشون دادى از نظر فهم و شعور اجتماعى يك سر و گردن از مديران پر ادعاى جهان نيوز بالاترى ! درود بر شما و ديگر كنشگران فهيم سياسى كه به دور از حب و بغض هاى سياسى فقط به آبادانى ايران عزيز مى انديشند و از برخوردهاى باندى و جناحى مى پرهيزند.
Moldova, Republic of
معمولا افشین جان هر چی نظر میذاره در تایید اصلاح طلبانه
تا حالا ندیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه خیلی ذوق زده شدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مبدع تفسیرهای مغرضانه و کینه ورزانه اصلاح طلبان پشت میز نشین بی حال و حوصله اند که روی قاجار رو در بی عملی و خود خدا پنداری سفید کردند
Iran, Islamic Republic of
دوران بخور بخور اصلاحطلبانه شروع شد
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نظر خوبی دادید ولی فراموش نکنید که اینها فقط نه نه من غریبم یاد دارند
Iran, Islamic Republic of
ممنونم از تحلیل خوبتون جهان جان
این جماعت یه عمر ثابت کردن که به غیر منافع خودشون و حزبشون به چیز دیگه ای عمرا فکر نمیکنن
آقای محترم شما یه سری به سایتای اصلاح طلب مثل آفتاب بزنید اونوقت شاید معنی غرض ورزی رو درست متوجه بشید و بقیه رو به ناحق متهم به نوشتن تفسیر مغرضانه نکنید
بازم ممنون جهان
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
افشین جان نمیدانم که سن شما چقدر است و آیا زمان اصلاحات را درک کرده اید؟ آیا شورای اول تهران را درک کرده اید؟ آزموده را آزمودن خطا است. در زمان اصلاحات تمامی امور کشور را صرف براندازی نرم نمودند. تغییر تفکر دانشجویی و انحراف در اندیشه ها و مبانی فکری جامعه در برنامه آنها بود. در حال حاضر بسیاری از معضلات را که حاصل همان برنامه ریزی ها است مشاهده می کنید. بنده در زمان دانشجویی خود شاهد بودم که در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاهمان از آقای علیرضا رجایی سوال شد که آیا نسبتی با شهید رجایی دارد؟ ایشان پاسخ دادند. خیر، شکر خدا بنده هیچ نسبتی با او ندارم. ایشان چنان خود را مبرا از شهید رجایی نمودند که موجب تعجب ما شده بود. زیرا تا آن روز هیچ شناختی از اصلاحات نداشتیم. مورد دیگری که خود شاهد بودم توهین های مکرر مهمانان در همایش های دانشجویی بود که به آقای هاشمی می شد و متاسفانه آقای هاشمی بعدها در دام اصلاحات افتاد
افشین
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای ابوذر معمولا خانما سنشون رو سعی میکنند نگند من 51 سالمه و دلنگرانیها و دل مشغولیهای شما را درک میکنم نظر من اینه که با تخریب کردند ره به جایی نمیبریم در ضمن انها که دشمن ما نیستند رقیب ما هستند پس ما در رقابت داخلی با رفتار پسندیده و مردم پسند با انها رقابت میکنیم امید وارم که با استفاده از تدابیر جدید بتوانیم پستهای از دست رفته را بربگردانیم
Moldova, Republic of
الان این که ازتون پرسیده شده بود چه ربطی به خانما داشت
که نظرتون رو با تیکه انداختن به خانما شروع کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکرده میخاد اون 60 تای بقیه رو افتتاح کنه!!
حميد
Romania
اقاي نجفي يك شهر سوخته و بد قواره و مفلوك رو تحويل مي گيرد . و بايد زحمات زيادي براي ايجاد نظم و از بين بردن فساد اداري در شهرداري بكشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقا حمید فکر کنم چشمات ضعیفه یا تازه به تهران اومدی .اینهمه تحولات روندیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوب باز هم سیاه نمایی برای از زیر کار در روی. اگر نمی تونستن چرا قبول کردن؟؟؟؟!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
از همین الان چهار سال آینده را برای شما پیش بینی می کنم. چهار سال کاری نخواهند کرد و خواهند گفت وسعت ویرانی ها آنچنان زیاد بود که ما تا حالا مشغول آواربرداری بودیم. خداوندا دروغ گویان را رسوا بفرما
ولی
Iran, Islamic Republic of
اگر تمام حرفهای شما درست هم باشد باید آنها را با قالیباف 12سال پیش که از رییس پلیسی به بهشت آمد وهیچ اطلاعی از شهر وشهر داری نداشت مقایسه کنید.در حالی که نجفی حدالقل شش سال عضو شورای شهر تهران بوده و برنامه تفصیلی تهران را او نوشته و قالی باف اجرا ی ناقص کرده و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
غیراز اقای قالیباف محال است که شهرداری بتواند تحول ایجاد کند
Iran, Islamic Republic of
قلیان ازاد شد
شنوندگان عزیز توجه فرمایید
Iran, Islamic Republic of
آزادی قلیان وبیچاره گی جوانان وخانواده ها وآوردن سطح فرهنگ به این درجه پایین نتیجه کار این خوشفکر اصلاح طلب کارگزاراست دوم تو زمان وزارت آموزش وپرورش که امور تربیتی را به پست ترین درجه رسوندونتیجه ولنگاری اون نسل وبعد از اون شد....کلا گرفتن نمره پایین افتخارشه ....سال بعد همین موقع تعداد کارهای خوب وبدش را می شماریم !!
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا این دعواهای سیاسی رو تمومش کنید.دیگه داره حالمون بهم میخوره!!! میخوام نه اصولگراش باشه و نه اصلاح طلبش!!ما از هیچ کدومش خیری ندیدیم.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کار بلند مدت یعنی اینکه بیای و کار خوب قبلی رو ادامه بدی ونقایصشو برطرف کنی نه هنوز نیومده تخریب کنی واین مدل اسیب مدیریتی در کشور ماست که هر کسی که می ایدمی گوید یک کشتی به گل نشسته را تحویل می گیرد واین دفعه دیگه اصلاحاتی ها واقعا نوبرشو اوردن کاش نیمه پر لیوان را هم میدیدند
Iran, Islamic Republic of
هیچکس مثل قالیباف نمی تونه کار کنه خدا حفظش کنه
واقعا خسته نباشه
مرد خستگی ناپذیری بود نجفی ادم بنده خدا مریش احوال هست اینها دیگه توان ندارند که بخان فعالیتهای شهری انجام بدن
دیگه اصلاح طلبها دوره مدیریتشون شروع شده ببینیم و تعریف کنیم