شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
حمله اصلاح‌طلبان به «شیخ دیپلمات»؛

روحانی آلزایمر گرفته و دچار توهم ۲۴ میلیونی شده!

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 539247
روزنامه اصلاح‌طلب قانونی در مطلبی تند درباره روحانی نوشت: « فرضیه دیگر نیز آن است که گویی روحانی مانند برخی، دچار توهم شده که ۲۴ میلیون رای به دلیل محبوبیت شخص اوست.»
روحانی آلزایمر گرفته و دچار توهم ۲۴ میلیونی شده!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روزنامه‌های اصلاح‌طلب که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهور در هر شرایطی از حسن روحانی حمایت می‌کردند،‌ اینک که وقت تعیین کابینه دولت دوازدهم شده، به خیال کنار ماندن از تقسیم غنائم حملات بسیار شدیدی را علیه رئیس‌جمهور ترتیب داده‌اند. از جمله این حملات مطلب امروز روزنامه اصلاح‌طلب قانون با عنوان «فراموشی تا ۱۴۰۰ » است.

در همین راستا روزنامه قانون در مطلبی تند با انتقاد از رویکرد حسن روحانی برای چیدن اعضای کابینه دولتش نوشت:‌
« همه می‌دانند که روحانی بی‌شک مدیون پشتیبانی وکمک‌هایی است که آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی به وی کرد و سبب شد تا مردم و سایر جریان‌های سیاسی به حمایت از شیخ دیپلمات وارد عرصه شوند. اما گویی خاک، این محبت‌های آیت‌ا... را بسیار سرد و روحانی آن‌ها را فراموش کرده است. فرضیه دیگر نیز آن است که گویی روحانی مانند برخی، دچار توهم شده که ۲۴ میلیون رای به دلیل محبوبیت شخص اوست. به نظر، این خیال سبب شده که روحانی به خودمحوری برسد و حتی یادی نیز از بزرگان خود نکند. نمود اصلی این نوع تفکر آقای روحانی را در مراسم تنفیذ و تحلیف مشاهده‌کردیم. روحانی که مدام در برنامه‌های تبلیغاتی‌اش ذکر هاشمی می‌گفت، در این دو مراسم از زمین و زمان تشکر کرد ولی یاد آن مرحوم نیفتاد. البته مگر می‌شود این شکوه وجلال مراسم تحلیف را دید و یاد معمار آن نیفتاد؟!»

این روزنامه با قلمی تهدیدآمیز ادامه داد: « بگذریم، بی‌شک روحانی یک شخصیت‌ حاکمیتی دارد و به خوبی می‌داند و تجربه کرده است مسئولانی که خود را در جناح مردم تعریف کردند، آینده مشخصی دارند و روحانی نیز دوست ندارد در این ورطه بیفتد.»

روزنامه زنجیره‌ای قانون در همین مطلب با میان تیتر « آلزایمر خطرناک» نگاشت:
« این فراموشی زودهنگام آقای رییس‌جمهور شاید چندان در میان مشکلات و معضلات کشور جایگاهی نداشته باشد ولی کسی که یک بار فراموش کند، به راحتی به این روند فراموشی ادامه می‌دهد؛ یک روز وعده‌هایی که به مردم داده و یک روز قسمی که خورده یا حتی روزی فراموش می‌کند که چرا مردم به او رای دادند.شیخ دیپلمات باید بداند سیاست‌داخلی با سیاست‌خارجی تفاوت دارد و مردم ایران، دیپلمات‌های انگلیسی و فرانسوی نیستند که با آن‌ها با دیپلماسی برخورد کرد بلکه با این ملت که به او اعتماد کردند باید صادق بود.»

در ادامه این مطلب، روزنامه مذکور با «محمد هاشمی» برادر کوچکتر مرحوم هاشمی رفسنجانی مصاحبه‌ای کرده که وی نسبت به فراموشی یاد هاشمی در مراسم تحلیف انتقاداتی مطرح کرده، البته نه به شدت و لحن این روزنامه.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *