دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تحقیقات سازمان‌ملل درباره گورجمعی در مالی

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 538926
هیأت سازمان ملل در مالی اعلام کرد که درباره وجود گورهای جمعی و نقض حقوق بشر توسط گروه‌های مسلحی که سعی در سیطره بر شمال این کشور را دارند، تحقیقاتی انجام داده است.
تحقیقات سازمان‌ملل درباره گورجمعی در مالی
 به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هیأت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابلاغیه‌ای درباره تجاوزات و نقض حقوق بشر توسط جنبش‌های امضا‌کننده توافقنامه صلح در ماه می سال ۲۰۱۵ دریافت کرده است.

این توافقنامه در ماه می سال ۲۰۱۵ بین گروه‌های مسلح نزدیک به دولت مالی و «مجموعات تنسیقیة حرکات ازواد» (گروه‌های هماهنگی جنبش‌های ازواد یا همان جنبش شورشی سابق) امضا شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هیأت سازمان ملل روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که یک تیم حقوق بشری برای تحقیق درباره تجاوزات و نقض احتمالی حقوق بشر به خصوص در منطقه کیدال مستقر شد.

طبق این گزارش، ۳۴ مورد از مجموع ۶۷ مورد ادعایی نقض حقوق بشر اثبات شده است که از جمله آن موارد مربوط به آدم‌ربایی به خصوص افراد کم سن‌وسال، بدرفتاری، تخریب و سوزاندن و سرقت است.

در این بیانیه آمده است که تیم تحقیقات میدانی همچنین چند گور جمعی را کشف کرده‌اند که البته هنوز تعداد افراد دفن شده در این گورها مشخص نیست و تحقیقات برای تعیین سرنوشت افراد ناپدید شده ادامه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *