دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کشف ۱۷ گور دسته‌جمعی دوره اشکانی

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 432099
مسئول گروه کاوشگری خط انتقال لوله گاز سمنان به مازندران گفت: عملیات خط انتقال گاز سمنان به مازندران به‌دلیل فعالیت گروه کاوشگری باستانی به مدت ۲ ماه متوقف شد.
به گزارش جهان، عبدالله شریفی امروز در گفت‌وگو با فارس، درباره اشیای تاریخی کشف‌شده در مسیر خط انتقال گاز سمنان به مازندران، اظهار کرد: پرسنل و پیمانکاران شرکت گاز مازندران در حین گودبرداری برای خط انتقال گاز به یک گور دسته‌جمی برخورد کردند.

وی تصریح کرد: این گور متعلق به دوره اشکانیان است که پس از بازدید گروه فعالیت حفر و لوله‌گذاری متوقف شد.

مسئول گروه کاوشگری خط انتقال لوله گاز سمنان به مازندران خاطرنشان کرد: عملیات لوله‌گذاری به مدت حدود دو ماه برای استقرار گروه کاوشگر با مجوز‌های لازم متوقف شد تا اقدامات لازم برای شناسایی و بررسی بیشتر در برنامه کاری قرار گیرد.

این مسئول با اعلام اینکه بیش از ۱۵ نفر از کاوشگران برجسته در اجرای این طرح با میراث فرهنگی همکاری می‌کنند، افزود: تاکنون ۱۷ گور کشف شد.

شریفی اضافه کرد: این منطقه قبلاً مورد دستبرد قاچاقچیان نیز قرار گرفت و تعدادی از گورها نیز در حین گودبرداری تخریب شد که به محض اطلاع از وجود گور دسته‌جمعی عملیات گودبرداری متوقف شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است در مسیر لوله‌کشی گاز دوباره به مجموعه از این دست برخورد شود، گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفته، مسیرها شناسایی شده و ممکن است مسیر لوله گاز در برخی مناطق تغییر کند.

مسئول گروه کاوشگری خط لوله انتقال گاز سمنان به مازندران درباره تخریب این اثر باستانی توسط بلدوزر گفت: از قبل اطلاعات درباره وجود آثار باستانی در این مسیر در دست نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *