شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توصیه مرجع دینی عراق به رهبران کرد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 536549
یک مرجع دینی عراق روز جمعه به رهبران اقلیم کردستان عراق توصیه کرد که مطالبات خود را در حد معقول مطرح و پیگیری کنند و نسبت به پیامدهای حاصل از عدم پایبندی به قانون اساسی عراق هشدار داد.
توصیه مرجع دینی عراق به رهبران کرد
به گزارش جهان نيوز، آیت الله محمد تقی مدرسی در سخنان هفتگی خود در کربلای معلا، کردها را 'برادران' خطاب کرد و به آنان توصیه کرد که هر اقدامی را در چارچوب قانون اساسی پیگیری کنند.

این مرجع عراقی ، با اشاره به ضرورت تمسک به قانون اساسی در هر رفتار و اقدام و تصمیمی، گفت:
که نظام فدرالی یکی از بندهای مدرن و پیشرفته قانون اساسی عراق است که برادران کرد از آن بهره مند هستند.
وی عدم پایبندی به قانون اساسی و موافقت ملت عراق در هر اقدامی را 'فاجعه بار' توصیف کرد و در خصوص تحولات جاری روند سیاسی عراق نیز گفت که تحرکات جدید جزیی از ماهیت نظام دمکراتیک است و این طبیعی است و ضرری ندارد.

آیت الله مدرسی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که این تحولات مادامی که در چارچوب قانون و پایبند به اصول و ارزش های دینی و ملی باشد، ضرری ندارد.

این مرجع عراقی در بخش دیگری از بیانات هفتگی اش ، به عقب نشینی رژیم صهیونیستی از طرح ها و برنامه هایش در مسجد الاقصی پرداخت و گفت : فشار ملت های مسلمان و برخی دولت های اسلامی، باعث شد که رژیم صهیونیستی از طرح های ضد اسلامی اش در قدس شریف عقب نشینی کند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *