جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۸

تمسخر ظریف پس از دفاع از منافع ایران + تصویر

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 534396
ظریف در سفر اخیر به آمریکا، با گلایه نسبت به تداوم نقض برجام از سوی آمریکا، تأکید کرد که «اگر خروج از توافق یک گزینه است، راهش به سوی ما نیز باز است». وی تصریح کرد که آمریکا هم متن و هم روح برجام را نقض کرده است. متأسفانه دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در اغلب موارد رویکردی منفعلانه نسبت به گستاخی طرف مقابل اتخاذ می‌کرد؛ اما این بار در اقدامی متفاوت، لحن وزیر امور خارجه کمی محکم‌تر شد. ظریف در دفاع از منافع ملی، در جایگاه شاکی، به مقامات آمریکایی تشر زد اما این اقدام مثبت، از سوی روزنامه اصلاح‌طلب به تمسخر گرفته شد.
تمسخر ظریف پس از دفاع از منافع ایران + تصویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «دلواپسی ظریف» نوشت:
«محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک سفر کرده است، این روزها در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی حرف‌هایی می‌زند که کمتر از جنس ظریف این چهارساله است. وزیری که برای برجام، تمام حیثیتش را گذاشت و تا آخرین نفس پای توافق هسته‌ای ایستاد، ظاهراً آب‌وهوای ایالات‌متحده به جای آنکه ادبیات او را با دولت این کشور همسان‌تر و همخوان‌تر بکند، برعکس، خوی ضدآمریکایی وی را تشدید کرده است».

این روزنامه اصلاح‌طلب افزود:
«حال از چه رو است که وزیر خارجه ایران آن هم درحالی‌که آمریکا از وفای ایران به تعهدات و تمدید لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران خبر می‌دهد، از موضعی دیگر وارد شده و به جای حرف‌های دیپلماتیک و گفتمان مذاکرات، از گزینه خروج از برجام حرف می‌زند و آمریکا را تهدید می‌کند و آیا مشی انقلابی ظریف در گفتگوهای اخیرش در چنین برهه‌ای باعث تحریک طرفین برجام برای خط و نشان کشیدن‌های بیشتر و دست آخر درخطر انداختن برجام تعبیر می‌شود؟ از چه روی، ظریف که همواره از مذاکره و گفتگو می‌گفت این بار در نیویورک این‌گونه لب به سخن گشوده و در مصاحبه‌هایش در آمریکا تابوشکنی کرده است؟».
آفتاب یزد در ادامه نوشت: «باید این را گفت که هر دو طرف توافق، به برجام پایبند بودند و هیچ‌یک هم نمی‌تواند بی‌دلیل آن را بر هم زند همان‌طور که آمریکا هم نتوانست. برجام یک سند دوطرفه نیست بلکه یک معاهده بین‌المللی است که نقض آن به صورت یک‌طرفه، کشور نقض‌کننده را با یک بحران روبه‌رو می‌کند».
ضعف و استیصال در مقابل دشمن که ناشی از عدم خودباوری و خودکم‌بینی است، یکی از شاخصه‌های اصلی روزنامه‌های زنجیره‌ای است. برای این جریان، برجام و توافق هسته‌ای جزئی از حواشی محسوب می‌شود چرا که ازنظر آن‌ها رخدادهای مهم، دست دادن وزیر خارجه کشورمان با اوباما و قدم زدن جان کری و ظریف است. این جماعت قصد دارند تا دولتمردان را نیز به این انگاره سوق دهند که مهم‌تر از برجام و منافع ملی، همان ارتباط صوری و فرمالیستی با آمریکاست و مهم‌تر از شکستن دیوار تحریم‌ها همانا شکستن دیوار طویل بی‌اعتمادی نسبت به استکبار جهانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
وزیر امور خاجه ای که در دامن خود انها بزرگ شده باشد همین است بیچاره این ملت
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب نگو....تمامیت خواه ..انحصار طلب
به هیچ کسی رحم نمی کنند حتی ظریف ..حتی روحانی ..
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مثل زالو خودشون رو به روحانی چسبوندن
محمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
ناراحتی نداره ... فیلم بازی میکنه
Iran, Islamic Republic of
... . اقایون این حرفها رو فقط برای فریب افکار عمومی میزنن
Iran, Islamic Republic of
به این میگن مصداق کاسه داغ تر از آش
"ضعف و استیصال در مقابل دشمن که ناشی از عدم خودباوری و خودکم‌بینی است، یکی از شاخصه‌های اصلی روزنامه‌های زنجیره‌ای است."
Iran, Islamic Republic of
قران در باره دوستی و هم پیمانی غیر متقین میفرماید : "الا خلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو الا المتقین "دوستی و پیمانی که بر اساس تقوی نباشد به دشمنی و تمسخر یکدیگر می انجامد . چنانکه همین اصلاح طلبان زشت ترین القاب را به مرحوم اقای هاشمی رفسنجانی دادند . همچنین مرحوم اقای منتظری در جلسات خصوصی و گاه اشکاراتوسط دوستان اصلاح طلب به باد تمسخر گرفته میشد و برای ان مرحوم جوک درست میکردند .لایه های پنهانی تر اصلاح طلبان واقعا هیچ اعتقادی به افرادی مثل مرحوم اقای موسوی اردبیلی ومنتظری و کروبی و...نداشتند و ندارندو از شخصیت ایشان به عنوان ابزار استفاده میکردند و میکنند .چنانکه دیدیم اقای کرباسچی از مسئولان ستاد انتخاباتی اقای کروبی بود ولی خودش گفت به میر حسین رای داده .