جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زیان نجومی اقتصاد سوریه در جنگ شش ساله

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 532710
بانک جهانی در گزارشی میزان خسارت ناشی از جنگ شش ساله در سوریه را که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر و تخریب تأسیسات زیربینایی این کشور شده، معادل 226 میلیارد دلار اعلام کرد.
زیان نجومی اقتصاد سوریه در جنگ شش ساله
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، در گزارش بانک جهانی تحت عنوان "زیان های جنگ، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی جنگ در سوریه" اعلام کرد؛ در جنگ داخلی سوریه از سال 2011 تاکنون، " 226 میلیارد دلار، زیان به تولید ناخالص داخلی این کشور، وارد شده است.

براساس اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) جنگ در سوریه در این شش سال باعث تخریب تأسیسات زیربنایی این کشور و کشته شدن بیش از 320 هزار نفر شده است. همچنین نیمی از شهروندان سوریه به داخل یا خارج از این کشور آواره شده اند.

به نوشته شام تایمز، اما بانک جهانی زیان های وارده به کشور سوریه را بسیار فراتر از این ارقام می داند. حافظ غانم معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی در این باره گفت: شمار قربانیان، وحشتناک است و جنگ از سوی دیگر باعث نابودی نهادها و ساختارهای مورد نیاز مردم برای انجام وظایفشان شده است.

وی افزود: جنگ در سوریه، باعث از هم گسیختگی بافت اجتماعی و اقتصادی آن کشور شده و بازسازی این گسل ها، چالشی بزرگتر از بازسازی تأسیسات زیربنایی سوریه است و تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد این چالش ادامه خواهد داشت و بزرگتر خواهد شد.

گزارش بانک جهانی خاطر نشان می کند، 27 درصد ساختمان ها در سوریه تخریب شده یا آسیب دیده اند. همچنین نیمی از تأسیسات درمانی این کشور تا حدودی آسیب دیده اند.

بانک جهانی در ارزیابی زیان های وارده، از تصاویر دریافتی از ماهواره ها و اطلاعات دریافتی از بررسی زیان ها در سوریه و اطلاعات نهادهای فعال در عرصه میدانی بهره می گیرد.

براساس اطلاعات بانک جهانی، ارزیابی ها نشان می دهد در حال حاضر 60 درصد مردم سوریه در فقر شدید به سر می برند. همچنین از سال 2010 تا 2015، سالانه 538 هزار فرصت شغلی در این کشور از بین رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *