جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸
۲۲

فوبیای اصلاح طلبان از عدم تکرار دستاوردهای قالیباف/ از بهشت رانده ها، بهشت را چگونه خواهند کرد؟

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 532580
انتخابات مجلس در دو سال آینده و ریاست جمهوری در 4 سال آینده به عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر تهران به شدت وابسته است. شهردار پایتخت زیر ذره بین جریان ها و رسانه ها خواهد بود و کم کاری و ناکارامدی وی به پای اصلاح طلبان و جریان های حامی دولت نگاشته خواهد شد و در نتیجه تاثیر مستقیمی در انتخاب مردم در انتخابات آینده می گذارد.
فوبیای اصلاح طلبان از عدم تکرار دستاوردهای قالیباف/ از بهشت رانده ها، بهشت را چگونه خواهند کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حجم مصاحبه ها و تخریب ها علیه محمدباقر قالیباف در یک ماه اخیر به شدت افزایش یافته که این نشان از ترسی بزرگ در میان اصلاح طلبان به خاطر عدم توانایی در مدیریت شهری است.

به گزارش جهان نيوز، نزدیک به 12 سال است که محمدباقر قالیباف مدیریت شهر تهران را برعهده دارد و به اذعان ناظران منصف و هیات های دیپلمات خارجی چهره پایتخت ایران تغییرات شگرفی داشته و می تواند در زمینه پیشرفت و توسعه با کلانشهرهای مهم جهان مقایسه شود. به همین خاطر بود که برای اولین بار در تاریخ بلدیه کشور، شهردار تهران در سال 2008 به عنوان یکی از 8 شهردار برتر جهان انتخاب شد و پس از آن نیز ابرپروژه هایی مانند پل طبیعت و دریاچه خلیج فارس در میان چند پروژه شهری منتخب در جهان قرار گرفتند. همچنین در سال 2011 سیستم حمل و نقل عمومی تهران به خاطر سرعت توسعه و رشد قابل توجهش در لیست 5 شهر برتر جهان گنجانده شد.

سخن از دستاوردهای پایتخت در یک دهه اخیر نیازمند گزارشی تفصیلی و مبسوط است که در اینجا نمی گنجد. اما می توان پیشرفت تهران را در حوزه های مختلف عمرانی، زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی گنجاند.

در همین اوایل تیرماه و پس از انتخابات ریاست جمهوری بود که بزرگترین باغ کتاب جهان درست در پایتخت کشور اسلامی  ایران توسط شهرداری تهران احداث و افتتاح شد. افتتاح های مهمی چون خط 7 مترو تهران و خط 8 مترو به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) همگی گویای وجود مدیریت جهادی در شهر تهران است که تکرار چنین مدیریتی بدون شک آرزوی بسیاری از شهرداران است.

 با وجود کارنامه درخشان محمدباقر قالیباف در تهران، اصلاح طلبان که پس از 15 سال به شورای شهر بازگشته اند بدون هیچ انصافی و به صورت کاملا هدفمند سطح تخریب ها را افزایش داده اند و میراث قالیباف را به شهر سوخته و ویرانه تشبیه می کننند و اخیرا نیز محمد هاشمی در مصاحبه اظهار داشته که قالیباف تهران را به 100 سال قبل عقب رانده و مدیریت وی از احمدی نژاد نیز اسفناکتر است.

این اظهارات یکسویه و کاملا منفی از سوی اصلاح طلبان درحالیست که شهروندان تهرانی به خوبی با سطح پیشرفت های پایتخت آشنا هستند و این توسعه در مقابل چشمان آنها صورت گرفته است. اما تلاش برای انحراف در افکار عمومی و ارائه کارنامه نه تنها منفی بلکه فاجعه بار از شهردار کنونی دلایل متعددی دارد که به آن پرداخته می شود.

- اصلاح طلبان خود به خوبی به توانایی و کارآمدی مدیران شان آشنا هستند و می دانند در میان مدیران ارشد این طیف هیچ کدام توانایی و کارایی قالیباف خستگی ناپذیر را ندارند. مدیریت لیبرالی و برآمده از رویکردهای قدیمی و تمرکزگرا نمی تواند با مشکلات و معضلات مختلف شهر تهران دست و پنجه نرم کند و این مشکلات بدون تردید مدیریت جهادی را می طلبد.

- ترس از تکرار کارنامه مدیریت شهری شورای اول تهران یکی دیگر از دلایل شروع آتش تخریب اصلاح طلبان است. اختلافات عمده بر سر انتخاب شهردار جدید تهران در میان اصلاح طلبان به مانند شورای نخست در جریان است و دهها نام در این روزها بر سر زبان آنها افتاده است و هریک از گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب گزینه خود را اصلح تر از سایرین می داند. این امر موجب ایجاد اختلاف و طولانی شدن انتخاب شهردار خواهد شد.

- چنین اختلافاتی سبب می شود تا پیشرفت هایی که در یک دهه اخیر حاصل شده و مردم به تحقق وعده های مدیرانی شهری عادت کرده اند، متوقف یا کند شوند. با پیش آمدن چنین امری افکار عمومی تهران که یکی از تاثیرگذارترین اقشار در کشور هستند، باعث پشیمانی آنها از اعتماد مجدد به اصلاح طلبان خواهد شد و شاید آنها برای همیشه می بایست از سودای شورای شهر و خیابان بهشت خداحافظی کنند. بهشتی که با بازی های سیاسی و حاشیه سازی اصلاح طلبان به جهنمی برای شهروندان تهرانی تبدیل خواهد شد.

- سیستم مدیریتی و شهری که در یک دهه اخیر در مدیریت شهری تهران ایجاد شده با کوچکترین خلل و دستکاری های ناشیانه دچار اختلال خواهد شد و این اختلال در خدمات رسانی به شهروندانی پایتخت تاثیرگذار است. از راس مدیریت شهری تا سرای های محلی و شورایاری ها همگی به صورت هماهنگ و سیستماتیک در ارتباط و خدمات رسانی هستند. تغییراتی که اصلاح طلبان در این سیستم با داس بی انصافی و عینک سیاسی ایجاد خواهند کرد، شرایط را وخیم می سازد و مردم را از کرده خود در انتخاب این طیف پشیمان خواهد کرد. در چنین شرایطی سطح شکایات و نارضایتی ها بالا می گیرد و این موضوعی است که اصلاح طلبان به هیچ وجه مشتاق آن نیستند.

- انتخابات مجلس در دو سال آینده و ریاست جمهوری در 4 سال آینده به عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر تهران به شدت وابسته است. شهردار پایتخت زیر ذره بین جریان ها و رسانه ها خواهد بود و کم کاری و ناکارامدی وی به پای اصلاح طلبان و جریان های حامی دولت نگاشته خواهد شد و در نتیجه تاثیر مستقیمی در انتخاب مردم در انتخابات آینده می گذارد.

- قالیباف در هر جایگاهی قرار گرفته پس از وی مدیران بعدی با دستاوردها و عملکرد او مقایسه شده اند و تحولاتی ابتکاری و خلاقیتی که قالیباف در مدیریت داشته در کشور بی نظیر است. پلیس 110، بنزهای پلیس، 137 شهرداری، ابرپروژه های شهری و ... ناشی از ابتکارات مدیریتی قالیباف هستند که مدیران اصلاح طلب برای تکرار این کارنامه و یا ارائه ابتکارات جدید دست بسته تر از مدیران ارشد دیگر در کشورند.

بنابراین بهترین راهکار برای جریان اصلاح طلب در مقابل چنین کارنامه تنها تخریب و سیاه نمایی است تا با غبارآلود کردن فضا بر روی قضاوت افکار عمومی تاثیرگذاشته و خود را به عنوان افراد شایسته جلوه دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصولگرایان به خوبی از دستاوردهای قالیباف دفاع نکردند و او را د مقابل هجمه های سیاسی رقیب تنها گذاشتند حتی برخی مثل جناح پایداری در برهه ای با انها همراهی هم کردند
Iran, Islamic Republic of
همواره به اصولگرایان اتهام می زنند که شما کار اجرایی بلد نیستید؛ قالیباف و عملکرد او اگر شفاف تبین شود می تواند شرف و زینت کارنامه جناح اصولگرا شود
Iran, Islamic Republic of
این همه در مورد افتتاح خط هفت مطلب زدند و کام مردم را تلخ کردند اما یک دفاع درست از اقدامات او نشد
Iran, Islamic Republic of
الان زمان مهمی است باید عملکرد قالیباف شفاف و صحیح برای مردم تشریح شود تا در تاریخ بماند
Iran, Islamic Republic of
اصلا سیاست را کنار بکذارید و منصفانه به کارهای قالیباف در شهر تهران نگاه کنید همین تپه های عباس آباد، همین پارک آب و آتش
Iran, Islamic Republic of
اگر کارنامه احمدی نژاد قابل دفاع نبود اما مدیریت قالیباف بسیار خوب بود، اصلاح طلب ها می خواهند این دو را یکی جلوه دهند
Iran, Islamic Republic of
اگر در دفاع از اقدامات خوب شهرداری کم کاری کنیم خداوند به حساب ناشکری خواهد گذشت و نعمت را از ما کم خواهد کرد نگاه منصفانه فقط
United States
زنده باد سردار سازندگی قالیباف
Iran, Islamic Republic of
عباس آباد قرار بود تبدیل برج های اداری شود اما قالیباف ایستاد و اکنون پارک و باغ کتاب است.
Iran, Islamic Republic of
تنها ایراد قالیباف میلش به ریاست جمهوری بود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز خداییش اگر اکنون قالیباف رییس جمهور بود بهتر نبود؟
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی دلاور
خسته نباشی سردار
خاندان .... هیچ وقت سیر نخواهند شد . دیروز در مصاحبه ای محسن هاشمی به قالیباف توهین کرده . اینها خودشون ... بودند حالا به همه تهمت میز نند
Iran, Islamic Republic of
هردیده باانصافی برکارهای بزرگ قالیباف در تهران ومدیریت پویا وپرتلاش وابتکارمندانه وی صحه می گذارد. دست مریزاد سردار
Iran, Islamic Republic of
چقد تو این عکس دوست داشتنیه با لبخند زیباش
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بنظر من مردم تهران لیاقتشون مدیریت قاجار منشانه اصلاحطلبهاست
م ک
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله مردم فهيم تهران با انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخاب نمايندگان ضعيف، فضا را به شهرستانيها دادند. سالهاي سال است كه تهرانيها با طرز تفكر "ايران واس ماست" كل مجلس را با لابي گري به نفع خود بلوكه مي كردند و به شهرستانها چيزي نمي رسيد. با انتخاب شوراي شهر سياسي و انشاالله انتخاب شهردار ضعيف، فضا براي كار كردن شهرستانها باز شود. در شهرستانها براي كارهاي اوليه شهري بودجه وجود ندارد اما براي تهران تا دلت بخواهد بودجه هست. به عنوان مثال در شهرستان كوچكي مانند فيروزكوه كه در استان تهران واقع است، در روستاهاي كوچك 100 خانواري كه بيش از نيمي از آن عزيزان تهراني در تابستان ساكن هستند و در پايان هفته براي تفريح به آنجا مي روند، بودجه هاي كلان براي آبياري قطره اي صرف مي شود.
Iran, Islamic Republic of
هر چند تهران مرکز ایران است ولی کار جهادی قالیباف تهران را جذاب تر کرد. کاش شورای شهر مشهد اصلاح طلب نمیشدند که قالیباف در شهر خودش شهردار میشد
Iran, Islamic Republic of
این همه حسنش گفتی عیبش نیز بگو
دردوران تصدی اقای قالیباف تهران در این مدت چند روز هوای سالم داشته اگه امار ندارید بدم خدمتتون
Iran, Islamic Republic of
مگه آلودگی هوا فقط ب شهرداری ربط داره?
Iran, Islamic Republic of
قالیباف بتون ریزی خیلی خوبی بود.فقط همین
Iran, Islamic Republic of
بتن ریزی اگه کاربرد خوب داشته باشه مگه بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثلا بتن بریزی بشه اتوبان امام علی مگه بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بتن بریزی بشه برج میلاد که سبزک ها و بنفشها برای پز دادن برن توش عکس یادگاری بندازن مگه بده؟؟؟؟؟؟؟؟
بتن بریزی بشه پل طبیعت مگه بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو رآکتور اراک بتن نریخته که بد باشه دوست عزیز
پس بتن ریزی خوب و بد داریم بفهم عزیزم