يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
مقام آمریکایی:

آتش‌بس سوریه گامی برای رسیدن به توافقات قویتر

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 531826
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که در مذاکرات مربوط به برقرای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه حضور داشته، این توافق را اولین گام در راستای رسیدن به توافقات قوی‌تر خواند.
آتش‌بس سوریه گامی برای رسیدن به توافقات قویتر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که در مذاکرات مربوط به برقرای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه حضور داشته، این توافق را اولین گام در راستای رسیدن به توافقات قوی‌تر خواند. 

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی گفت: «این اولین گام در چشم‌انداز ما برای رسیدن به توافقی پیچیده‌تر و قوی‌تر و رسیدن به ساز و کاری برای تنش‌زدایی در جنوب غرب سوریه است.»

مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفته که در مذاکرات آتی جنبه‌های حیاتی‌تر این توافق آتش‌بس، از جمله اینکه چه کسانی ناظر اجرای آن باشند را مورد بحث قرار خواهد داد. 

روسیه و آمریکا روز جمعه (۱۶ خرداد/۷ جولای) اعلام کردند به توافق جدیدی برای برقراری آتش‌بس در جنوب غربی سوریه دست یافته‌اند.

با آنکه از جزئیات این توافق و نحوه اجرای آن خبری در دست نیست مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که آتش‌بس از ظهر یکشنبه (۹جولای) به وقت دمشق آغاز خواهد شد.

یک مقام آمریکایی مدعی شده که اردن و اسرائیل که با سوریه مرز مشترک دارند نیز جزو این توافق هستند.توافق آتش‌بس جدید با توافق مناطق کاهش تنش که قرار است بر اساس توافق روسیه، ترکیه و ایران ایجاد شوند، متفاوت است. آمریکا در ایجاد مناطق کاهش تنش دخالت ندارد و مذاکرات در هفته جاری در قزاقستان برای رسیدن به توافق بر سر این مناطق، ناکام ماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *