دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش دمشق به موضع جنگ طلبانه "کری"

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب: 476245
وزارت خارجه سوریه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری سوریه خبرداد: وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای به موضع گیری جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه واکنش نشان داد.
 
در این بیانیه ضمن محکومیت موضع گیری جان کری وزیر خارجه آمریکا آمده است: این اظهارات وزیر خارجه آمریکا، نادیده گرفتن واقعیت و گمراه کننده برای مخفی کردن مسئولیت کشورش در قبال جنایات گروه های تروریستی در سوریه است.
 
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: آمریکا و همپیمانان و ادوات منطقه ای آنها مسئولیت برافروخته شدن بحران در سوریه و ادامه آن را با توجه به ادامه حمایت از تروریسم و عدم ایفای نقش به عنوان عضو دائم شورای امنیت برای اعمال مصوبات لازم برای مبارزه با تروریسم را برعهده دارند.
 
در این بیانیه تاکید شده است که سوریه و ملت آنها بر پایان بحران در اسرع وقت و بازگشت امنیت و ثبات به تمامی اراضی سوریه اصرار دارند و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری بر نابودی تروریسم و حفظ وحدت و یکپارچگی سوریه و استقلال تصمیمات اصرار و عزم جدی دارند.
 
شایان ذکر است «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا که دیروز سه شنبه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا حضور داشت، از توسل واشنگتن به طرح جایگزین نامشخص یا همان «پلان B» در صورت عدم جدیت مسکو و دمشق در خصوص مذاکره درباره انتقال قدرت در سوریه خبر داد!
 
وی در این باره مدعی شد: قرار نیست کارآمدی طرح آتش بس در عرض شش ماه یا یک سال و نیم آینده یعنی زمان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات سنجیده شود.
 
کری افزود: ما ظرف یک یا دو ماه آینده در باره جدیت روند انتقال قدرت در سوریه تصمیم گیری خواهیم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *