پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
رئیس پزشکی قانونی خبر داد

افزایش قابل توجه آمار شکایت از پزشکان

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 531110
شجاعی در خصوص آمار شکایت از پزشکان گفت: پرونده‌های شکایت پزشکی افزایش داشته است و ۲۱درصد رشد محکومیت را شاهد بودیم.
افزایش قابل توجه آمار شکایت از پزشکان
به گزارش جهان نيوز به نقل ازمهر، دکتر احمد شجاعی در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص پرونده‌های بررسی شده در پزشکی قانونی، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۸۵۳ پرونده رسیدگی شده است که این میزان ۲/۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تعداد معاینات بالینی در سال گذشته افزود: تعداد مراجعین در سال گذشته یک میلیون و ۵۹۴هزار و ۸۸۸مورد مراجعه شده است که این میزان ۱/۷ درصد رشد داشته است.شجاعی تصریح کرد: در سال گذشته ۱میلیون و ۹۷۵هزار و ۲۴۹مورد معاینه داشتیم که این میزان ۲/۵درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: بررسی بارداری در پزشکی قانونی در سال گذشته ۷۴هزار و ۷۷۹مورد بوده که این میزان ۳/۱درصد کاهش داشته است.

شجاعی به آمار مراجعه به دلیل نزاع اشاره و تصریح کرد: ۵۴۷هزار و ۲۸مورد در سال گذشته بوده که این میزان ۳درصد کاهش داشته است، همچنین آمار مصدومین تصادف در سال گذشته ۳۳۳هزار مورد بوده که ۶/۴درصد افزایش داشته است.

شجاعی تصریح کرد: پرونده کمیسیون قصور پزشکی یک رشد قابل توجهی داشته است. در سال ۹۵. ۷هزار و ۲۱۴ پرونده شکایات بیماران داشتیم که رشد ۲۷ و ۲ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: ۴هزار و ۸۸ پرونده یعنی ۵۶ در صد تبریه و حدود ۴۴ درصد محکومیت داشته‌ایم. در رسیدگی به این پرونده‌ها توسط متخصصان و کارشناسان خبره دعوت می‌شود و پس از نظریه کارشناسی برای قاصی ارسال و حکم صادر می‌شود. بیشترین شکایات ۱۱۵۷ مورد مربوط به زنان و زایمان بوده که رشد ۲۲ و ۲ درصدی داشتیم. در ادامه جراحی عمومی ۹۷۶ مورد که از این تعداد ۵۰۰ پرونده تبریه شدند و همچنین جراحی ارتوپدی بارشد ۲۱ درصدی همراه دبوده است. چهارمین گروه که بیشترین آمار را دارد دندانپزشکی است که ۲۵۴ تبریه و ۴۲۲ مورد محکومیت داشته است.
شجاعی، مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان با سه هزار و ۱۹۰ نفر و با شش درصد رشد نسبت به سال ۹۴ را بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، در رتبه سوم علت فوت اجساد معاینه شده عنوان کرد.

۳۴ درصد پرونده‌های قصور پزشکی به محکومیت ختم شد
شجاعی جراحی زنان و زایمان را با ۱۱۵۷ مورد در صدر پرونده‌های قصور پزشکی عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۰۴ مورد تبرئه و ۴۵۳ مورد حکم محکومیت صادر شده است.
به گفته وی، جراحی عمومی با ۹۷۶ پرونده قصور پزشکی با ۵۴٫۷ درصد رشد در مقایسه با سال ۹۴ در جایگاه بعد از جراحی زنان و زایمان قرار دارد که ۵۰۰ پرونده تبرئه و ۴۷۶ پرونده محکوم شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: ۷۳۱ پرونده قصور پزشکی در بخش جراحی ارتوپدی با ۴۸۹ پرونده تبرئه و ۲۴۲ پرونده محکومیت با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال ۹۴، ۶۸۶ مورد قصور پزشکی در بخش دندانپزشکی با ۲۵۴ مورد تبرئه و ۴۳۲ مورد محکومیت و با رشد ۲۶٫۶ درصدی نسبت به سال ۹۴ و ۵۲۲ پرونده قصور در بخش پزشک عمومی با ۲۴۰ مورد تبرئه و ۲۸۲ مورد محکومیت و با رشد ۴۲٫۶ درصدی در رتبه‌های بعد از قصور در جراحی زنان و زایمان و جراحی عمومی قرار دارد.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *