شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اهوازی‌ها در معرض سرطان پوست و آب مروارید

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 530485
علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت درباره افزایش دما در اهواز و حالت هشدارِ اشعه فرابنفش در این شهر اظهار کرد: جزو کشورهایی هستیم که مقدار پرتوگیری پرتوهای فرابنفش خورشیدی به صورت طبیعی زیاد است، اما متاسفانه این موضوع به عنوان یک پارامتر پرخطر کمتر اطلاع‌رسانی شده است
به گزارش جهان نيوز، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت درباره حالت هشدارِ اشعه فرابنفش در اهواز گفت: با توجه به خطرات ناشی از پرتوهای فرابنفش خورشیدی یا UV برای انسان سازمان هواشناسی باید شدت پرتوهای فرابنفش خورشید را مانند هر پارامتر دیگری اعلام کند.

علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت درباره افزایش دما در اهواز و حالت هشدارِ اشعه فرابنفش در این شهر اظهار کرد: جزو کشورهایی هستیم که مقدار پرتوگیری پرتوهای فرابنفش خورشیدی به صورت طبیعی زیاد است، اما متاسفانه این موضوع به عنوان یک پارامتر پرخطر کمتر اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به شاخص پرتوهای فرابنفش گفت: شاخص پرتوهای فرابنفش دارای ۵ سطح است که از کم‌خطر تا پرخطر مشخص شده است؛ این شاخص‌ها از ۱تا ۳، ۳ تا ۵، ۵ تا ۸، ۸ تا ۱۱ و ۱۱ به بالا تقسیم بندی شده است. از سطح دوم یعنی عدد ۳ به بعد ما به حفاظت نیازمندیم و هر چقدر این عدد بیشتر می‌شود، حفاظت باید به صورت جدی‌تری انجام شود.او ادامه داد: پرتوهای فرابنفش خورشیدی یا UV به اعضای سطحی بدن مانند پوست و چشم آسیب می‌رسانند و این پرتوها تقریبا اولین و شایع‌ترین عامل آسیب‌های پوستی و سرطان پوست هستند. همچنین باعث بروز آب‌مروارید در افراد می‌شوند و عامل پیر پوستی زودرس نیز هست.

منبع: ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *