جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آب‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب: 527467
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت‌ اجتماعی خود برخی از روستاهای محروم در جنوب سیستان و بلوچستان را آب‌رسانی می‌کند.
آب‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

به گزارش جهان نيوز، معاون اداری و منابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه برخی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در سفری به شهرستان سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان کلنگ احداث شبکه آبرسانی به روستای محروم کشاری این شهرستان را به زمین زدند.
معاون اداری ومنابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به توجه ویژه این شرکت به مناطق محروم ساحلی و بندری اظهار داشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در همایش ارگان‌های دریایی سال گذشته متعهد شد، به برخی از روستاهای محروم جنوب سیستان و بلوچستان آب‌رسانی کند.
تقوی با تشریح جزئیات این پروژه افزود: 1500 نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز در مدت دوماه به شبکه آب‌رسانی و تصفیه آب با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان مجهز می‌شوند.
وی با اشاره به پایلوت بودن این طرح اظهار امیدواری کرد: با این اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایر ارگان‌های دریایی نیز به مناطق محروم توجه ویژه کنند.
همچنین در این مراسم معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هماهنگی و همدلی میان 18 ارگان‌های دریایی کشور اظهار امیدواری کرد و گفت: در همایش آینده، سایر ارگان‌ها نیز اقدام به خدمات رسانی به مناطق محروم ساحلی کشور کنند.
پروین فرشچی با اشاره به توجه ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت‌های اجتماعی افزود: مقرر شده است، تمامی ناوگان دریایی این شرکت مزین به نمادی از گونه‌‌های در حال انقراض دریایی شوند.
به گزارش سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شهرستان سرباز با جمعیتی بالغ بر 170 هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان واقع است.
92درصد جمعیت این شهرستان روستایی و تنها هشت درصد در شهر زندگی می کنند. این شهرستان با 635 روستا بعد از چابهار کمترین ضریب آبرسانی را در سیستان و بلوچستان داراست، به طوری که تنها 33 درصد از جمعیت این شهرستان مجهز به شبکه آبرسانی هستند و بقیه به صورت سقایی و با سهمیه تنها 15 لیتر در روز، توسط ناوگانی فرسوده آب‌رسانی می‌شود.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *