شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۱۷

طرح اصلاح طلبان برای بالا بردن هزینه زندگی شهروندان تهرانی

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 526421
صفایی فراهانی گفته است: فردی که در تهران زندگی می‌کند نسبت به یک شهروند که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند، باید دو نوع عوارض به شهرداری بپردازد. بنابراین باید نوع و میزان پرداخت عوارض در شهرهای بزرگ و کوچک تغییر کند.
طرح اصلاح طلبان برای بالا بردن هزینه زندگی شهروندان تهرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فردا، محسن صفایی فراهانی، فعال اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه کارگزارانی آرمان گفته شهرداری‌ها باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان شهرهای بزرگ را اداره کرد.

وی افزود: هر شهروندی که در شهر بزرگ زندگی می‌کند باید هزینه زندگی در شهر بزرگ را بپذیرد.

صفایی فراهانی اظهار داشت: شورای شهر باید به دنبال اجرای طرح جامع و درآمد پایدار برای شهر بوده و به آن پایبند باشد.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: درآمد عمده شهر‌ها که متاسفانه از روش فروش تراکم به‌دست می‌آید، خطای بسیار بزرگ و جبران‌ناپذیری است که در هیچ‌جا چنین روشی مرسوم نیست.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای توسعه‌یافته، مردم با عوارضی که در شهرهای بزرگ بابت زندگی و استفاده از خدمات شهری می‌پردازند درآمد آن شهر را تامین می‌کنند.

صفایی فراهانی گفت: فردی که در تهران زندگی می‌کند نسبت به یک شهروند که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند، باید دو نوع عوارض به شهرداری بپردازد. بنابراین باید نوع و میزان پرداخت عوارض در شهرهای بزرگ و کوچک تغییر کند.

او تصریح کرد: این مهم سبب می‌شود که جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه گرفته شود، زیرا فرد وقتی می‌بیند برای زندگی در شهرهای بزرگ ناگزیر باید هزینه‌های بسیار بیشتری را متقبل شود

صفایی فراهانی اظهار داشت: بدیهی است که آن‌ها زندگی در همان شهرهای کوچک را به مهاجرت در شهرهای بزرگ ترجیح دهد. بنابراین معتقدم شورای شهر موفق در کشور، شورایی است که بتواند درآمدهای پایدار را برای شهر ایجاد کند و هزینه‌های اداره شهر را از خود مردم بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به عذاب خدا گرفتار بشن به حق این شبای عزیز
فقط مونده بود عوارض شهری رو بالا ببرن
مردم چه گناهی کردن با این همه گرونی باید زندگی کنن؟؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ....
اینها هنوز نیامده ساز نمیشود را دارند کوک میکند
اصلا مگر میشود شهر بزرگی مثل تهران را اداره کرد
و این وسط رسالتشان خالی کردن ...... مردم است
البته مردمی که به اینها رای دادند حقشان هم همین است
Iran, Islamic Republic of
انصافا کجای حرفهای صفائی فراهانی ایراد داشت که شما این برداشت را کردی ؟ ایراد شما و جهان نیوز این است که تعصبات جناحی کورتان کرده که چنین برداشت های دور از منطقی می کنید .
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
ظاهرانفست ازجای گرم بلندمیشه وخبرازوضع اقتصادی مردم ندارید که پرت وپلامیگوئید هرچه مارنج میبریم ازافکاروعملکردشمابه اصطلاح اصلاح طلبان است امابدانید که ملت ازشمانمیگذرد ..........
حامد
حرف بسیار درستی زدند.
حالا چون اصلاح طلبه نباید حرفشو لااقل گوش کنیم؟
فروش تراکم ضربه مهلکی بر جامعه ماست.
Iran, Islamic Republic of
حامد جان داداش
اون ضربه مهلکی هم که گفتی یعنی فروش تراکم رو هم که اصلاح طلبا خودشون دستورشو داده بودن
واقعا چرا دوست دارید خودتونو به خواب بزنبد
Iran, Islamic Republic of
همین الان هم مردم در شهرهای بزرگ هزینه خیلی بیشتری نسبت به مردم در شهرهای کوچک دارند. از عوارض نوسازی شهرداری گرفته تا هزینه تامین مسکن، حمل و نقل، تحصیل و ... اما درآمد در شهرهای بزرگ و کوچک تقریبا برابر است (حداقل در شغلهای کارگری و کارمندی).
آقای صفایی فراهانی باید برود دنبال بهره ور تر کردن عملکرد شهرداریها و کاهش هزینه های شهرداری و خدمات رسانی به شهر تا بالا بردن هزینه زندگی مردم
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر اخذ عوارض متناسب با امکانات در اختیار اقشار مختلف باشد مانعی ندارد ولی اگر بخواهد بصورت یکسان از مردم تهران عوارض گرفته شود باید گفت که اصلاح طلب ها چند پله از اقتصاد آزاد غرب هم بالاتر هستند چون هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.
هیچ ایرادی ندارد افراد متمکن ساکن تهرا عوارضی متناسب با ثروت و امکاناتشان پرداخت کنند و با توجه تعداد قابل توجه میلیاردرها در تهران مطمئنا هزینه ی تهران تامین می شود و هیچ لزومی ندارد طبقه متوسط به پائین را از تهران اخراج کرد.
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی درست می گویند ، همین آقای قالیباف با رسیدگی بیش از حد در تهران جاذبه هایی درست کرد و تهران را به یک اژدها تبدیل نمود که وقتی دمش را یه تکان کوچک دهد هرچی سر راهش است را نابود می کند .
Iran, Islamic Republic of
خوب ایشان وظیفه اش را انجام داده
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان از الان اعلام می کنند که قالیباف خزانه شهرداری را خالی تحویل می دهد و یه عالمه بدهی دارد. اینها با این ترفند از حالا سرپوشی بر افزایش عوارض و همچنین کم کارهای خود می گذارند که باید پاسخشان به موقع و مستند داده شود...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
خانه های خالی رو دستشون باد کرده است!
همه دولت و کشور بخشی از بیزینس مدل این جماعت از خود راضی قرار گرفته است. خزانه و پول مردم را گروگان گرفته اند، دم از آزادی هم می زنند!
حسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هزینه ها در ایران به یکدیگر وصل شده اند یعنی با افزایش هزینه در تهران به سرعت تاثیرش بر سایر شهرها نمود پیدا می کند. ولی اگر با برنامه درست هزینه شهرهای کوچک را بکاهند به صواب نزدیکتر است. این تاثیر معکوس بر تهران نمی گذارد.
Iran, Islamic Republic of
به شرطی که از هر منطقه بسته به موقعیتش عوارض گرفته بشه و البته برای شهر و آسایش مردم خرج بشه نه منافع حزبی و جناحی
سلامی
Iran, Islamic Republic of
از همین حالا مدیریت شان را در مقابله با مدیریت قالی باف شکسته خورده میبینند وگرنه تهرانی ها بیشترین عوارض بابت جواز ساخت ,عوارض نوسازی ,هزینه خدمات پسماند ,مالیات خودرو ,هزینه شماره گذاری خودرو و..... می پردازند
Iran, Islamic Republic of
کر بخشی از رای های آقای روحانی توسط همین قشر به صندوق ریخته نشده پس جهان جون بگذار چوب این انتخابشان را بخورند
Iran, Islamic Republic of
بعد تکلیف ما که اهل تهران هستیم امائحقوق نجومی نداریم چی میشه. ما که جایی نداریم بریم غیره تهران پس بفرمایید بمیریم دیگه