پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۱۴

آقای آشنا!اینجا شورای عالی امنیت ملی نیست

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 525664
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در کانال تلگرامی‌اش در مورد اجرای احکام اعدام محکومین داعش هشدار داده است.
آقای آشنا!اینجا شورای عالی امنیت ملی نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان ، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در کانال تلگرامی‌اش در مورد اجرای احکام اعدام محکومین داعش هشدار داده است. او گفته معمولاً پس از حوادث تروریستی، یکی از واکنش‌های مقامات قضایی و امنیتی اجرای حکم اعدام محکومان همان جریان است. آشنا می‌نویسد:

«1 – داعش دقیقا در پی همین واکنش‌های غیرعقلایی و انتقام‌جویانه است تا از طریق تقابل‌جویی با این رفتار باز بتواند از میان هواداران این گروه یارگیری کند و بدین ترتیب چرخه ترور بازتولید شود. 2 – فضایی که در جهان برای همدردی با کشورمان و مردم ایران شکل گرفته تحت تأثیر اعدام‌ها قرار می‌گیرد. 3 – شکاف میان شیعه و سنی و تعمیق آن.»

در مورد درستی و غلطی این نوشته منتشر شده در کانال مشاور رئیس‌جمهور می‌توان مواردی را ذکر کرد. شاید آشنا تصور می‌کند با عدم اجرای احکام محکومین داعش، این جنایتکاران سر به راه خواهند شد؛ اما نکته‌ای فراتر از درستی و غلطی آن وجود دارد و آن اینکه آیا جای نظر مشاور رئیس‌جمهور در مورد اجرای حکم اعدام زندانی‌های داعش توسط مقامات قضایی و امنیتی وسط تلگرام و توئیتر است یا باید در جلسات پشت پرده مطرح شود؟ اگر کلیت دولت یا حتی صرفاً شخص مشاور رئیس‌جمهور نظری در مورد نوع برخورد با محکومین داعش دارد، آیا باید وسط تلگرام طرح شود؟ عصر چهارشنبه جلسه شورای امنیت کشور برای بررسی حملات تروریستی تهران تشکیل شد، حسام آشنا می‌توانست نظرش را از طریق رئیس‌جمهور یا اعضای دیگر دولت در آن جلسه مطرح کند.

مشاور رئیس‌جمهور که فعال مجازی و روزنامه نگار نیست که راه رساندن نظراتش به مسئولین، کانال تلگرامی و توئیتر باشد، او مقام مسئول است؛ نه تنها دسترسی به مقامات دارد، بلکه اساساً وظیفه‌اش دادن مشاوره است؛ پس چرا باید مسائل امنیتی را در کانال تلگرامی و عمومی نقل کند؟

سخنان حسام آشنا بارها به حاشیه‌سازی‌های جنجالی منجر شده؛ این سخنان اخیر هم با توجه به احساسات تشدید شده مردم پس از حملات تروریستی چهارشنبه می‌تواند حواشی جنجالی داشته باشد که تاکنون هم در فضای مجازی داشته؛ ولی اگر آشنا از سر دلسوزی و نه برای فرستادن پالس به این و آن نظر می‌دهد، طبیعتاً مسائل امنیتی را وسط تلگرام طرح نمی‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایه جوعقل بده دارم به این نتیجه می رسم برخی ..... هستن
Iran, Islamic Republic of
الحق که وادادگی پایانی نداره! به همه باید باج بدی از کدخداشون شروع میشه تا سگهای هارش داعش ! موش موشک آسته بیا ُاسته برو که کدخدا شاخت نزنه ! این همه شجاعت چطوری یهوئـــــــــــــی فوران کرده ؟!
سید
Iran, Islamic Republic of
مثلا این قبلا در وزارت اطلاعات بوده یا ..... عجب .... است .
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور ، رئیس جمهور همه مردمه ، مشاورش هم مشاور همه مردمه!
Iran, Islamic Republic of
نتیجتا از این به بعد همه مشاورا باید دنبال شغل جدید باشن = بحران بیکاری مشاوران املاک / مشاوران ارشد و ...
Iran, Islamic Republic of
دولتی که هنوز بعد از سه هفته جرئت انتشار امار صندوق به صندوق انتخاباتش رو نداره ،با این بازیهاوگردو خاک کردن میخواد ،انتخاباتش رو لاپوشانی کنه.
Iran, Islamic Republic of
پرحاشيه، آنهم حواشي براي گم كردن حواس مردم از مسائل اصلي
Iran, Islamic Republic of
توصیه میکنم آشنا رو به همراه کرباسچی بفرستید با داعشیها مذاکره کنند .خونش رو کس دیگه ای میده ودستور نوع برخوردش رو یه مشت عافیت طلبِ دودستی به دنیا چسبیده .
United Kingdom
جناح سیاسی به کنار. حکم خداوند چیست؟ هرکس نفس بیگناهی را به قتل برساند حکم او قصاص است مگر صاحب خون رضایت دهد....
قصاص در مورد مفسدان فی الأرض هم اجرا می شود. حال کسی که با نارنجک و اسلحه گرم به مردم بی گناه حمله می کند اگر مفسد فی الأرض نیست ؛ پس چیست؟
حال اگر آقای آشنا به خاطر مصلحت!!! می خواهد حکم خدا را که در آیات محکم کتابش آمده است؛ تغییر دهد یا پشت سرش بیندازد با خودش است....
حسین
Iran, Islamic Republic of
باز بحث شیعه و سنی کرد؟ خود این حرف شیطنت آمیز است. مگر منافقین در دهه 60 سنی بودند؟
Iran, Islamic Republic of
نکته خوبی اشاره شد

الان که اکثر علمای بزرگوار اهل تسنن هم این ماجرا را محکوم کرده‌اند ...
Iran, Islamic Republic of
آقای آشنا ، به دروسی که در حوزه خوانده متاسفانه آشنا نیست . شاید عدم لباس پوشیدن و معمم شدنش هم ... آشنا جان ، شما که اطلاعاتی بودی و ماشاالله خیلی استادی !!! خواهش می کنم دیگه بس ...
سرور
Iran, Islamic Republic of
حتما درسی نخوانده است.
Iran, Islamic Republic of
یاد جاسوس دستگیر شده در دفتر آشنا افتادم....