يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی؛

حقارت آمریکا مرهون تلاش‌های امام راحل است

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 524560
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: امام خمینی(ره) دست چپاول‌گران و غارتگران را از این سرزمین قطع کرد و تلاش‌های ایشان سبب تحقیر آمریکا در ایران شد.
حقارت آمریکا مرهون تلاش‌های امام راحل است

به گزارش  جهان نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در ادامه جلسات درس‌هایی از قرآن که در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به حقارت آمریکا در ایران گفت: این حقارت برگرفته از ثمرات انقلاب اسلامی است و امام خمینی  (ره) با اقدامشان دست چپاولگران و غارتگران را از سرزمین ایران قطع کرد.
وی با بیان این مطلب که امروز ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم، گفت: منکر هیچ یک از مشکلات و معایب کشور نمی‌شویم، اما نباید این مشکلات ما را از آن هدف اصلی باز دارد. به عنوان مثال، نباید وجود این مشکلات ما را از اقامه نماز جمعه، شرکت در راهپیمایی و صحنه انتخاب باز دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جایگاه مهم مقام رهبری در کشور گفت: در جریان فاجعه منا که سعودی‌ها قصد تحویل جنازه‌های ایرانیان را نداشتند، اگر نهیب رهبر معظم انقلاب نبود، اجازه تحویل جنازه‌های ایرانیان صاد نمی‌شد، در واقع اگر رهبری نداشتیم، ذلیلی می‌شدیم.
وی با اشاره به گستردگی بیشتر انقلاب حضرت مهدی (عج) نسبت به انقلاب اسلامی یادآور شد: سه مؤلفه «رهبر جهانی»، «قانون جهانی» و «آمادگی جهانی» باید در حکومت مهدوی وجود داشته باشد که «امام زمان» همان رهبر و «قرآن» همان قانون حکومت مهدوی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به «آمادگی جهانی» به عنوان سویمن مولفه ای که لازم است در حکومت مهدوی وجود داشته باشد، اظهار کرد: هنوز این آمادگی حاصل نشده است و این انتظار وقتی محقق می شود که مردم از همه حکومت‌ها و قدرتها مأیوس شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات «نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» و ‌«وَ نُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما کانُوا یَحْذَرُونَ»، حکومت امام زمان (عج) را چند مرحله‌ای دانست و گفت: مستضعفان در آن حکومت به رهبری می‌رسند و با در دست گرفتن امکانات، به برخورد با مخالفان می‌پردازند.

منبع:تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *