جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
حجت الاسلام محسن قرائتی

درب مسجد باید به روی همه باز باشد

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 521540
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسجد نباید عامل تفرقه شود و درب مسجد باید به روی همه باز باشد و کسی حق ندارد آن را ببندد.
درب مسجد باید به روی همه باز باشد

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما افزود: نگاه آسیب شناسی درست نیست بلکه باید ببینم که چه می توان انجام دهیم تا وضع موجود بهتر شود.
 
وی با اشاره به اینکه در کشورمان مسجد، کم داریم، افزود: حسنیه برای 10 روز و در محرم و صفر باز است امّا مسجد همیشه باز است بنابراین کسانی که می خواهند حسنیه بسازند اگر در آن جا مسجد وجود ندارد بهتراست مسجد بسازند و اصل را باید بر محوریت مسجد بگذاریم .
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه تبلیغ در مساجد در ارتباط با نسل نو باید توسط یک طلبه خوش سلیقه و باسواد باشد، گفت: خادمان پیر باید بازنشسته شوند و البته در آن صورت باید زندگی شان تامین شود. 
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: خادمان باید خوش صدا و موذن باشند و آموزش قرآن بدانند و به اندازه یک فرهنگی حقوق بگیرند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی دوره های آموزشی را برای طلبه ها برگزار می کند، گفت: تبلیغ، موضوعی فنی و مهمی است که به اندازه کافی برای آن کار نشده است و باید برای بچه ها و جوان ها برنامه داشته باشیم. 
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بهتر است کمیته امداد از طریق مساجد و پیشنمازهای آن به فقرا کمک کند تا مردم بیشتری جذب مساجد شوند.
 
وی افزود: در مسجد نباید تحمیل عقیده باشد و پیشنماز نباید نماز را طولانی بخواند زیرا شاید برخی از افراد عجله داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: انقلاب ما از مساجد آغاز شد و خیّران هم از مسجد به پا می خیزند و حدود 90 درصد واقفان اهل مسجد هستند و بیش از 95 درصد جوان هایی که جبهه رفتند اهل مسجد بودند.
 
وی افزود: همه چیز از مسجد است و باید آن را جدی بگیریم .
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اسلام ناب یعنی اینکه در آن اعمال سلیقه شخصی نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه تبلیغ، نوعی مهارت و فن است، افزود: تبلیغ فردی و چهره به چهره از تبلیغ جمعی و عمومی مؤثرتر است و بهتر است افراد را چهره به چهره به نماز ، مسجد و فرایض دینی تشویق کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان نباید کتاب های جامعه شناسان و روانشناسی غربی را تدریس کند بلکه باید کتب مبلغان و عالمان اسلامی و ایرانی را تدریس کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه اخیراً حوزه های علمیه توجه خوبی به تفسیر قرآن کرده اند، افزود: پارسال حوزه علمیه قم به هر استان 2 تا 3 روحانی فرستاد و امسال هم می خواهند 100 روحانی اعزام کنند اما این رقم کم است و باید در ماه مبارک رمضان 50 هزار روحانی مفسر به همه نقاط کشور بفرستیم.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشوربا تاکید بر اینکه در مسجد نباید تبعیض قایل شویم و باید عدالت در آن حاکم باشد، گفت: متاسفانه در مساجد، قسمت ها و امکانات خوب را به مردان و بخش های بد را به زنان اختصاص می دهند که این عادلانه نیست و باید این روند اصلاح شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: روحانیون ما باید آیات و روایات مربوط به مسجد و روحانیون سیاسی و عقیدتی پادگان ها هم باید آیات مربوط به جبهه و جنگ را مطالعه کنند.
 
وی با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش و دانشگاه ها بازنگری کنیم، ادامه داد: به جای آموزش برخی از دروس در آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید مهارت آموزی کرد و در حوزه ها هم باید مسئله آموزش مهارت ها، جدّی باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *