جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام علیزاده

گاه صبر و ظفر

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 521842
نکته قابل توجه، بلوغ سیاسی امت حزب‌الله بود که با همه بی‌تدبیری و تخلفات و کندی عمل منشیان و عاملان اخذ رأی که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرد، اما به اهالی فتنه ۸۸ فهماندند که برای آنان مصالح نظام و انقلاب از کرسی‌های قدرت چهارساله رجحان دارد.
گاه صبر و ظفر

به گزارش جهان نيوز، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «گاه صبر و ظفر»به شرح ذیل است:انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری با مشارکت 73 درصدی واجدان شرایط رأی، به‌واقع شکوه دیگری از عظمت نظام و مردم شریف ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید، حضور پرشور و حماسی که جلوه‌ای از مردم‌سالاری در جهت افزایش سرمایه ملی و افتخاری برای همه ملت ایران محسوب می‌گردد. ازجمله فرصت‌ها و نقاط قوت این انتخابات، استحکام جایگاه رهبری بود که علی‌رغم همه تهدیدات و القائات بدخواهان و بیگانگان با مدیریت کلان، افکار عمومی را به‌گونه‌ای هدایت فرمودند که ضمن لبیک به دعوت ایشان مبنی بر حضور حداکثری، به اعتراف دوست و دشمن، پیروز اصلی انتخابات، رهبر عزیز و ملت بزرگ ایران می‌باشند تا جایی‌که ناباورانه گفتند هوش و ذکاوت رهبری انقلاب حتی مخالفان را هم به پای صندوقهای رأی کشاند.
اما از این‌ها که بگذریم و کمی با واقعیتهای کف انتخابات همراه بشویم، در کنار همه فرصتها و قوتها و ارزشهای تجلی‌یافته، نکته‌ها و آسیب‌های جدی و فراوانی نیز وجود دارد که نمی‌شود از کنار آن به‌سادگی گذشت و لذا بر همگان به‌ویژه اندیشمندان و علماء و دلسوزان نظام و انقلاب است که برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی نمایند زیرا اگر بنا باشد با این دست‌فرمانی که برخی کار را به پیش می‌برند، جلو برویم، معلوم نیست سر از کدامین وادی درآورده و چه بر سر عزت و اقتدار و ارزشها و آرمانهای ملت و انقلاب بیاید؟!
نکته قابل توجه دیگر بلوغ سیاسی امت حزب‌الله بود که با همه بی‌تدبیری و تخلفات و کندی عمل منشیان و عاملان اخذ رأی که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرد، اما به اهالی فتنه 88 فهماندند که برای آنان مصالح نظام و انقلاب از کرسی‌های قدرت چهارساله رجحان دارد و لذا جاى تقدیر و تشکر است از صبر و شکیبایى که بخش قابل توجهى از مردم نسبت به فرایند و نتایج انتخابات از خود نشان دادند و با ارجاع اعتراضات به مراجع قانونى از فتنه‌هاى احتمالى و سوءاستفاده معاندان و منافقان جلوگیرى کردند، هرچند تعرض به ارکان نظام و شکستن حریم نهادهاى رسمى و قانونى همچون قوه قضائیه، سپاه، بسیج، صدا و سیما و برخى نهادهاى وابسته به حاکمیت و نیز تحریک احساسات و ترساندن آحادى از مردم نسبت به آینده، خلاف مصالح ملى بود و باعث گلایه و رنجش دلسوزان انقلاب و نظام گردید. از این‌روى چند ملاحظه و نکته قابل توجه است:
1.     رمز تقویت امید به آینده و نشاط و سرزندگى مردم قطعاً تأمین انتظارات و تحقق وعده‌هایى است که داده شده است، وعده‌هایى که به‌طور شفاف و روشن در حافظه مردم ثبت گردیده و همواره از دولتمردان مطالبه‌گرى خواهند کرد.
2.     تخلفات در این انتخابات هرچند در کلیت رأى ممکن است تأثیرى نداشته باشد ولى آنچه توقع مى‌رود، بررسى قانونى و برخورد جدى با متخلفین در هر سطحى می‌باشد، چه آن‌که حیثیت و آبروى نظام و احساسات توده مردم بر هر ملاحظه و مصلحت‌اندیشى دیگرى اولویت دارد.
3.     به فضل خدا، با نگاه کلان 4 مؤلفه انتخابات یعنى (مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت) نسبت به آنچه که در دنیا صورت مى‌گیرد، از رکورد ویژه‌ای برخوردار و قابل مقایسه نبود و لذا جاى شکر دارد.
4.     هرچند در تجزیه و تحلیل واقعیتهای انتخابات 29 اردیبهشت سخن فراوان است اما نکته اساسی، غفلتها و سهوهایی است که خواسته و ناخواسته صدمه به ریشه‌ها و بنیانها می‌زند، چه آن‌که پس از 4 دهه از عمر با برکت انقلاب دیگر زمان آزمون و خطا نیست که یک خطای کوچک ممکن است همه‌یز را بر باد بدهد، قطعاً ناسپاسی و ناشکری نسبت به ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی و آثار و برکات وحدت و انسجام ملی؛ عواقب سخت و غیرقابل جبرانی را به‌دنبال خواهد داشت.
    از این‌روی اگر عزت و اقتدار و سربلندی را طلب می‌کنیم باید بدانیم که صیانت از انقلاب و پاسداری از ارزشهای خون پاک شهیدان و پاسخگویی به نگاه‌های مظلومان و محرومان و مستضعفان در داخل و خارج کشور به‌ویژه در شرایط ملتهب جهان اسلام که این‌روزها با جنایات رژیمهاى وابسته به استکبار، آل سعود و آل خلیفه و فشار ظالمانه بر ملتهاى مظلوم یمن و بحرین و نیز اهانت و بازداشت عالم وارسته و مجاهد شیعى آیت‌الله شیخ عیسى قاسم وارد مرحله تازه‌اى از تشدید ناامنى در منطقه گردیده و دل صدها هزار مسلمان اعم از شیعه و سنى را جریحه‌دار نموده است؛ امری است سخت و پیچیده که هم بصیرت می‌خواهد و هم شجاعت و هم ایستادگی و مقاومت که به فضل خدا تاکنون اقشار مختلف مردم داشته و اکنون نیز با همین سرمایه، راست‌قامت و استوار خواهند ماند.
5.     حال که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با کسب حد نصاب خوبی نسبت به مشارکت مردمی در انتخابات‌های جهان برگزار شد، لازم است به تحولات خارجی که در این مدت اتفاق افتاد، واکنشی درخور شأن نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نشان داده شود.
    یکی از این تحولات، نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ به عربستان سعودی و سپس سرزمین‌های اشغالی است که قطعاً جمهوری اسلامی ایران در مرکز ثقل رایزنی‌های میهمانان و میزبانان این سفر قرار دارد.
    شاه بیمار سعودی که اختیارات کاخ خود را به دست افراد خام و تندرویی، مانند فرزندش محمد بن سلمان سپرده و به‌شدت نگران تزلزل در پایه‌های نظام فرسوده سیاسی خود است، در حالی به‌صراحت ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم متهم می‌کند که خود مسبب رویش تروریسم خطرناک تکفیری و داعشی است.
    ترامپ نیز با اغتنام فرصت و مهیا دیدن بسترهای کسب درآمد از سیاست ایران‌هراسی، با وجود این‌که یک‌سوم وعده‌های انتخاباتی خود را تنها در پرتو یک قرارداد درشت 480 میلیارد دلاری با سعودی‌ها تأمین‌شده می‌بیند، با تند کردن آتش ایران‌هراسی، جمهوری اسلامی ایران را مسؤول بی‌ثباتی در منطقه دانست. ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش گفته بود عربستان مانند گاوی است که باید طلا و دلار آن‌را دوشید و سپس آن‌را ذبح کرد.
    ترامپ بدون توجه به روند واقعی دموکراسی در ایران، در حالی کشورمان را به نقض حقوق بشر و حقوق قومیت‌ها متهم کرد که آن‌ها در اوج آزادی رأی می‌دهند. وی در حالی برای خوش‌آمد سعودی‌ها دولت ایران را حامی تروریسم نامید که تروریسم به‌دلیل حضور و مداخله آمریکا در منطقه و حمایت آن‌ها از اسلام تکفیری و سکولار به‌وجود آمده است. ترامپ افزون بر دوشیدن سعودی‌ها، هدف بزرگ دیگری را نیز در منطقه دنبال می‌کند که آن، تحدید ظرفیت‌ها و ایجاد سد در مقابل نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی است، از این‌رو دولت باید موضعی مقتدرانه به پشتیبانی حضور حداکثری مردم در انتخابات اخیر اتخاذ کند؛ ان‌شاءالله.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *