شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۱۳
رضا سراج:

چگونه باید وقاحت سیاسی را مهار کرد؟ + یک نکته مهم درباره آرای جامعه روستایی

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 521538
وقاحت سیاسی این است که با آرای فیک و کاهش آراء رقیب به پیروزی برسند و حالا طلبکارانه، مطالبه چند میلیون رای بیشتر داشته باشند. از اینجا به بعد، باید وقاحت را مهار کرد و این مهم، تنها با پی‌گیری تخلفات انتخاباتی وقیحان امکان پذیر خواهد شد.
چگونه باید وقاحت سیاسی را مهار کرد؟ + یک نکته مهم درباره آرای جامعه روستایی
به گزارش جهان نيوز؛ رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

وقاحت سیاسی چیست؟ پررویی سیاسی آن است که چون تا ساعت یازده صبح، روند آرا در مناطق روستایی 80 به 20 متمایل به رقیب بوده؛ با مهندسی مشارکت و عدم توزیع تعرفه، در فرآیند اخذ رای اختلال ایجاد گردد و چند میلیون مردم مستضعف از حق تعیین سرنوشت محروم شوند.

وقاحت سیاسی این است که با آرای فیک و کاهش آراء رقیب به پیروزی برسند و حالا طلبکارانه، مطالبه چند میلیون رای بیشتر داشته باشند.

از اینجا به بعد، باید وقاحت را مهار کرد و این مهم، تنها با پی‌گیری تخلفات انتخاباتی وقیحان امکان پذیر خواهد شد.

از سوی دیگر، سبد آرای مناطق روستایی با 18 میلیون رای و معدل مشارکت 90% بزرگترین و موثرترین سبد رای برای تعیین رئیس جمهور بوده است. روستائیان با بیش از 17 میلیون رای در انتخابات 92 مهمترین نقش را در تعیین رئیس جمهور ایفا نمودند.


در انتخابات 96 به یکباره شاهد کاهش بی‌سابقه 39% مشارکت در مناطق روستایی (حدود7‌میلیون رای) هستیم.
اکنون به شکل بسیار جدی این سوال مطرح است که چرا و چگونه کاهش مشارکت در مناطق روستایی صورت گرفته و چه ارتباط معناداری با عدم ارسال تعرفه به شعب اخذ رای در مناطق روستایی داشته است؟! این اقدام علاوه بر کاهش آرای آقای رئیسی، از یک سو موجب کاهش نرخ مشارکت در کل کشور شده و از سوی دیگر موجب افزایش درصد آرای روحانی به نصاب 57% در انتخابات شده است.

به نظر می‌رسد با مهندسی مشارکت، تخلف سازمان یافته‌ای در پشت پرده سلب حق رای از روستائیان بوجود آمده است. این مهم، تغییرات در عوامل اجرایی انتخابات در سال گذشته را تامل برانگیز و معنادار می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي سراج عزيز، انتخابات تمام شد. شما بهتر از من ميدونيد كه آن لشكري كه ساعت 12 شب پشت درب حوزه هاي رأي گيري ماندند و رأي آنها اخذ نشد روستاييان عزيز ما نبودند. اكثراً در كلان شهرها و مناطق مرفه نشين بودند. بنا به تحليل واقع بينانه رأي آنها متمايل به سيد بزرگوار ما نبود. آقاي كدخدايي مي گويد تخلف تأثير گذاري نداشتيم. حاج آقا جنتي مي گويد تخلفات زياد بود اما انتخابات سالم برگزار شد. آقاي سراج عزيز شما يك روز مانده به انتخابات در همين سايت وزين، پيش بيني كرديد كه رأي آقاي رييسي دو و نيم درصد بيشتر از آقاي روحاني است. آقاي سراج عزيز، انتخابات تمام شد. براي موفقيت كسي كه انتخاب شده دعا كنيم. وي را تقويت كنيم. در انظار و اذهان، وي را تضعيف نكنيم. پشت درب حوزه رأي گيري توقف نكنيم. به خانه برگرديم. انتخابات تمام شد.
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
شورای محترم نگهبان!
شما را به خدا قسم می دهیم از حق تک تک آرای زمین مانده (چه آنها که بدون تعرفه ماندند و موفق به رأی دادن نشدند و چه آنها که به بهانه بدون مهربودن تعرفه، رای باطل شده) دفاع کنید.
تعبیر وقاحت سیاسی برای این تخلفات بسیار بامسمّا و مطلوبست و امیدواریم مجازات مجرمین این جرائم به بهانه مصلحت و .... به دست فراموشی سپرده نشود.
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم با دادن جایزه مقام ریاست جمهوری به متخلف بشه ،جلوی وقاحت رو گرفت.باشید تا مجلس 98 هم همینطوری بهههمون خوش بگذره !
Iran, Islamic Republic of
آقای سراج خواهش میکنم برو....... اینقد ادرس غلط به امت حزب الله نده
Iran, Islamic Republic of
بار کج به منزل نمی رسد...
Iran, Islamic Republic of
حافظه تاریخی مردم کوتاه مدته وبه زودی زیر سیل قبضهای افزایش قیمت یافته وتورمی که دیگه نمیشه زیر فرش رکود قایمش کرد، همه چیزو فراموش میکنه.باید دائم این موضوع رو زنده نگه داشت تا مجلس 98 هم ملت رو دور نزنند.
علی برکت اللهی
Iran, Islamic Republic of
خاموش !
امکان تخلف گسترده در انتخابات ایران وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مستندات هست.
شمعود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما تخلف رو با تقلب اشتباه گرفتی. تقلب یعنی اسم آقای ایکس روی برگه نوشته شده شما آن را ایگرگ بخوانی، اما تخلف یعنی امکان رای دادن از مردم گرفته شود، یا تعرفه مهر نداشته باشد، امکان تقلب گسترده وجود ندارد ولی امکان تخلف سازماندهی شده وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
نباید سکوت کرد
Iran, Islamic Republic of
سراج جون ! تو رو خدا به خودت بيا، بسه ديگه، انتخابات را به كام ملت تلخ نكنيد، روحانى هم كه حرف شما رو ميزنه
شمعود
Iran, Islamic Republic of
اگر با تخلفات برخورد نشه، این تخلف کردن به یک روند تبدیل میشه و سرنوشت انتخابات ها رو تغییر میده، شورای نگهبان به جای اینکه نقش "نوش دارو بعد از مرگ سهراب" رو بازی کنه،قاطعانه برخورد کنه. با این توجیه هم که انتخابات تموم شده، بیخیال، داریم سر خودمون رو کلاه میزاریم.
Iran, Islamic Republic of
من یک روستایی هستم وخودوهمه فامیل به روحانی رای دادیمم ازاین بهدبعدهم به کاندیدای اصلاح طلبان رای خواهیم داد