جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۲۸
تحلیل وزیر اقتصاد از انتخابات دوازدهم

رأی‌دهندگان به روحانی افزایش یارانه نمی‌خواهند

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 521505
وزیر اقتصاد گفت: باید حواسمان به این نکته جمع باشد که مردمی که به ما رأی داده‌اند، از وعده‌های پرآب‌وتاب اضافه‌کردن یارانه‌ها چشم‌پوشی کرده و اکنون از ما توقع دارند آینده بهتری برای آنها فراهم بیاوریم.
رأی‌دهندگان به روحانی افزایش یارانه نمی‌خواهند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران کل و رؤسای ادارات کل استانی سازمان امور مالیاتی، با تأکید بر لزوم تمرکز بر اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، نقشه راه این سازمان در سال پیشِ‌رو را برای آنها ترسیم کرد.

او در سخنان خود بیان کرد: اعتماد مردم و بخش خصوصی رفته رفته به سازمان امور مالیاتی افزایش یافته است و این امر را بشخصه در جلسات مشترک با نمایندگان صنوف مختلف در جلسات «شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی» ملاحظه کرده‌ام. این یک سرمایه بسیار بزرگ در حال شکل‌گیری است و باید با تلاش و خدمت رسانی بیشتر، درصدد حفظ و تقویت آن برآییم.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به حماسه پرشکوه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و رأی اعتماد مجدد مردم به دولت حاضر، تصریح کرد: باید حواسمان به این نکته جمع باشد که مردمی که به ما رأی داده‌اند، از وعده‌های پرآب‌وتاب اضافه کردن یارانه‌ها چشم‌پوشی کرده و اکنون از ما توقع دارند آینده بهتری برای آنها فراهم بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه تنها راه ایجاد اصلاحات ساختاری در اقتصاد و رهایی از اقتصاد نفتی، افزایش سهم تأمین منابع بودجه‌ای دولت از طریق ارتقای درآمدهای مالیاتی است، گفت: در این خصوص ما باید در دو جبهه تلاش کنیم که نخستین آن، کاستن از هزینه‌های غیرضروری دولت است و این کار از طریق کوچک‌سازی دولت و رهایی از تصدی‌گری‌های زاید و افزایش بهره‌وری امکان‌پذیر است.

طیب‌نیا افزود: جبهه دوم، حرکت به‌سمت تأمین درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و همه باید این را بدانیم که بدون اتخاذ چنین سیاستی و بدون افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در تولید ناخالص داخلی، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار، به هیچ وجه ممکن نیست.

وزیر اقتصاد ادامه داد: البته باید اذعان داشت که سازمان امور مالیاتی با عملکرد مافوق تصور خود و تحقق بیش از 97 درصد درآمدهای پیش‌بینی‌شده مالیاتی در سال 1395، مانع کسری بودجه احتمالی دولت در پایان سال شد و رییس محترم نیز موکداً از عملکرد مدیریت و مجموعه وزارت اقتصاد و کارکنان این سازمان تقدیر و تشکر کرده است.

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: پیاده‌سازی کامل طرح جامع مالیاتی، به‌عنوان مهم‌ترین پروژه اقتصادی کشور به‌نحوی که امکان بهره‌مندی از یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی مؤدیان مالیاتی را فراهم بیاورد و به‌کمک آن بتوان اظهارنامه‌های مالیاتی را با سهولت و اطمینان بیشتری ارزیابی کرده و تمرکز اصلی را بر مؤدیان دارای ریسک بالا گذاشت، نقشه راه و برنامه کاری امسال این سازمان است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آره! برید ببینید چند درصدشون همونایی هستن که شب انتخابات 250 تومان اومد تو حسابشون
شریف
Iran, Islamic Republic of
بعله دیگه، بیچاره دولت بیخود اینقدر پول بیت المال را در ایام انتخابات به باد داد و یارانه اقشار نیازنمند را سه برابر کرد و یارانه افراد غیرنیازمند را دوباره وصل کرد، مردم یارانه میخواستند چه کنند، اونا عاشق چشم و ابروی نامزد دولت شدند و رأی دادند بهش!
Iran, Islamic Republic of
یارانه های کسانی که به روحانی رای دادند، قطع کنید.
عوضش رای ما که به رییسی بود یارانه هامون رو سه برابر کنید.
ما یارانه میخواهیم. سه برابر هم میخواهیم، ما نگیریم که چی بشه، یک عده چهر درصدی حق ما رو بخورند و هر روز گردن کلفت تر شوند؟!
شریف
Iran, Islamic Republic of
خوب شد جناب رئیسی مشکلات را به شما گفت، چهار سال نفهمیدید، این دوتا راهکار همون چیزی که رئیسی تو مناظرات گفت و دوتا نامزد دولت انکار کردند!
هادی
Iran, Islamic Republic of
چه تفسیر به رای خوبی داری!
مردم با انتخاب شما اتفاقا آری به افزایش یارانه ها گفتند.
شما بودید که یارانه ها رادر آستانه انتخابات چند برابر کردید. شما بودید که در آستانه انتخابات یارانه آنهایی که قطع کرده بودید وصل کردید و...
حد اقل بگذارید چند روز از انتخابات بگذرد بعد شروع کنید به انکار وعده ها
عجب!
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر دروغگویان.فقط خدا مونده که از دست شماها بهش پناه ببریم.
حامد
Iran, Islamic Republic of
ولی اونایی که به شما رأی ندادند عمدتا از اقشار کم در آمد هستند که انتظار دارند در کنار حقوق های نجومی که شما از بیت المال می گیرید یارانه آنها نیز مطابقه تورم افزایش یابد
Lao People
بله طرفداران شما یارانه نیخواهند،کنسرت میخواهند،مردم نیازمند و محروم کشور هستند که یارانه میخواهند نه کنسرت،که آنها هم در برنامه های دولت جایی ندارند
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای طیب نیا! آیا یارانه بد است؟ پس چرا شما در آستانه انتخابات یارانه برخی ها را سه برابر کردید؟ چرا یارانه ی کسانی که قطع شده بود را دوباره برگرداندید؟
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست میفرمان.ما هم معتقدیم از هفته آینده یارانه همه 20وچندمیلیون نفری که به روحانی رای دادن رو قطع کنیدالبته فقط و فقط رای دهندگان به روحانی را و شما از جانب همه آنها وکالت دارین لکن خواهشا به یارانه من کارمند 1و200هزارتومان حقوق ماهانه که به سید بزرگوار رییسی رای دادیم رو بهش دست نزنین که بهش نیازمندیم.علی برکت الله.....ی
Iran, Islamic Republic of
شما علم غیب دارین که میگین طرفداران روحانی همشون افزایش یارانه نمیخوان.یعنی منظورتون اینه 23 میلیون افزایش یارانه نمیخوان ولی 15 میلیون میخوان.پس معلومه میخواین این 4 سال رو کارنکنین آقای طیب نیا
United Arab Emirates
واقعا نمیخواهیم،مملکت تولید میخواد و اشتغال و شکوفایی اقتصادی،نه پول ریختن بین مردم.
Iran, Islamic Republic of
تو که از اون ور مرزی وحالت خوبه حرف... نزن !
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما هم که به اقای رئیسی رای دادیم نه فقط یارانه نمی خواهیم بلکه قرارداد ننگین 2030 رو هم نمی خواهیم
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقیحانه و پررو حرف میزنید.
امیدوارم خدا این لیاقت خدمت به مردم عزیز ایران را به زودی از شما و کسانی که شأن خدمتگزاری به ملت و نظام جمهوری اسلامی ندارند بگیرد.
پس چه کسی پیامک برای دریافت مجدد یارانه ارسال کرد؟
چه کسی دستور افزایش مستمری برای مستمری بگیران نهادهایی مثل کمیته امداد را داد؟
Iran, Islamic Republic of
کی؟
کجا؟
من کی پیام دادم؟
اینجا کجاست؟
من کیم؟

(جوابهای حسن روحانی)
تازه شرمنده مردم هم نیستم
Iran, Islamic Republic of
خب قطع کن یارانه شون رو.
Iran, Islamic Republic of
احسنت!! در طول این چهار سال که از ترس ریزش آرا با دروغ وقیحانه ی به مسایل خصوصی مردم سرک نمی کشیم از زیر بار اجرای مصوبه مجلس مبنی برقطع یارانه ثروتمندان شانه خالی کردید . حالا که ارا شما از ونک به بالا در تهران است لطف کنید یارانه همه را قطع کنید .
کاظم
Iran, Islamic Republic of
موافقم یارانه همه طرفداران رکود باید قطع شود. حتما وضعشون خوبه که به شرایط موجود رای دادند.
125
Iran, Islamic Republic of
آقای طیب نیا دوسال دیگه معلوم میشه وضعیت دولت شیخ حسن کلید ساز
Lao People
آقا هر کی ب روحانی رای داده باید یارانه ش قطع بشه،یه چیزایی باید روشن بشه دیگه،بیست و سه میلیون نفر باید انصراف بدن،مرد باشید انصراف بدید
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگید یارانه اونایی که به روحانی رای دادن را قطع کنید!
من به روحانی رای ندادم یعنی یارانه ام را میخواهم هر چی بیشتر بهتر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
البته ما به خاطر یارانه به رئیسی رأی ندادیم ولی خوب راست می‌گه باید یارانه اینها را قطع کنند تازه رأی دهندگان به روحانی با حقوق‌های نجومی هم موافقند پس بهتر است یارانه این 23 میلیونو بدهند به نجومی بگیران بالاخره ذخیره‌های نظام هم باید تأمین بشن. تازه بر اساس موافقتی که از رأی دهندگان گرفتن باید یک فکری هم به حال دخترها و پسرها و دامادها ... مظلوم و بیکار وزرا و دولتی ها بکنند. و.... این قدر رأی دهندگان روحانی خرج رو دست دولت گذاشتن که فکر نکنم برای طرح های عمرانی و مردم پولی باقی بمونه با خزانه خالی که نمی‌شه به فکر مردم بود.
Iran, Islamic Republic of
ما یارانه میخواهیم چون حق ماست و سه برابر هم میخوایم.
ما یارانه نگیریم که چی بشه؟ چهاردرصدی ها به جای ما بخورند و گردن کلفت تر شوند؟
Iran, Islamic Republic of
بسم الله این گوی و این میدان ، یک تیر و دو نشان
برای محک زدن این افاضات بهتر است سایت یارانه ها را برای اعلان اختیاری قطع یارانه ها آماده کنند آنوقت خواهند دید رای آقای روحانی از عدد بیست و دو میلیون به چه عددی تغییر میکند !!!!
بدین شکل سلامت انتخابات هم تائید میشود !!!!!!
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
قطع کنید کار خوبیه!!
یه فراخوان بدین
بگین کسانی ک به روحانی رای دادن تایید کنند تا یارانه شونو قطع کنید!
اونوقت تعداد واقعی طرفداراتونو خواهید دانست!!
Iran, Islamic Republic of
80-23=57 میلیون نفر اقزایش یارانه را متناسب با اقزایش آب و برق گاز ... میخوان.از خدا بترسین که عذاب الهی نازل میشه!
Iran, Islamic Republic of
مردم فقیر و بیچاره یارانه نمیخون پس راحت حقوق نجومی بدید به فلانی و فلانی