جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۴۵
طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی صورت گرفت

درخواست رئیسی از شورای نگهبان برای رسیدگی به برخی تخلفات انتخاباتی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 520428
حجت‌الاسلام رئیسی در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی، ضمن ابراز اعتماد و اطمینان به شورای نگهبان، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات در قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شد.
درخواست رئیسی از شورای نگهبان برای رسیدگی به برخی تخلفات انتخاباتی
به گزارش جهان نيوز؛ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در نامه‌ای به آیت‌الله احمد جنتی، ضمن ابراز اعتماد و اطمینان به شورای نگهبان، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات در قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شد.
وی به همراه این نامه ۳ صفحه ای، صدها صفحه مستند را در چندین مجلد برای شورای نگهبان ارسال کرده است.
🔹حجت الاسلام رئیسی ضمن تاکید بر حق الناس بودن آرای مردم، خواستار رسیدگی دقیق هیات نظارت بر انتخابات به این تخلفات، تا حصول نتیجه قطعی شده است.
در بخشی از این نامه آمده است: همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف و مکلف به حفظ جمهوریت نظام و پاسداری از آرای مردم که مصداق حقوق شهروندی ایرانیان است می باشیم و اینجانب با وعده ای که به مردم قهرمان و نجیب ایران داده ام ، نمی توانم در برابر ظلم به حقوق مردم سکوت کنم ؛ لذا تقاضا دارم در اجرای قانون به موارد گفته شده توجه و رسیدگی جدی شود.
🔸گفتنی است این کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز گذشته در پیامی با تبریک حضور پرشکوه ملت ایران در انتخابات روز جمعه ، برخی بداخلاقی های انتخاباتی و  تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات را از لحظات تلخ این رویداد خوانده و تاکید کرده بود آن را از مسیر قانونی پیگیری خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
" دموکراسی این است که آراء اکثریت، و آن‌هم این‌طور اکثریت معتبر است. اکثریت هرچه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد!"
صحیفه امام جلد ۹ ص ۳۰۴

این جملات تاریخی و قابل‌تامل امام_خمینی تقدیم به کسانی که رای اکثریت را ملاک نمی‌دانند و یا از تعابیر خاصی درباره آرای مردم استفاده می‌کنند. به رای مردم احترام بگذاریم و آنها را با القاب زشت و تفاسیر ناجوانمردانه، زیرسوال نبریم‌.
Iran, Islamic Republic of
برو بابا ما خودمون روضه خونیم تو نمیخاد برا ما روضه بخونی.برو برا رییس جمهورت ابن فرمایش امام مستضعفان رو یادآوری کن تا خودش و آشنا ش و... تعداد16میلیون نفر مخالف و منتقد رو خشونت طلب معرفی نکند.در ثانی از چه میترسی، جناب رییسی یه سری مستندات از وقوع تخلفات را ب مرجع صالحه اش یعنی شورای نگهبان داده تا وفق قانون بررسی بشه،اگه ریگی به کفشتون نیس پس اصلا نگران نباشید.ه
Iran, Islamic Republic of
آخ که خیلی چسبید این پیروزی
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر ما بگیم تقلب شده می گید امکان نداره حرفی که 8 سال پیش ما زدیم اگر بگیم می خوایم اعتراض کنیم می گید بریزید تو خیابون مثل شما 8 سال پیش اما ما میگیم ما شعور مون می رسه که کشور نباید به سمت آشوب پیش بره اشوب یعنی بر باد رفتن کشور یعنی تحریمی که باعث شد اقای روحانی ازش ریاست جمهوری بگیره یعنی کاسبی تحریم برای وزرایی که همه شون شرکتهای واردات چند تا چندتا دارن
این حرفها یعنی اینکه 88 تقلب نشده بود و فقط خواستید با اشوب کشور رو مصادره کنید
Iran, Islamic Republic of
امام نفرمود در برابر تخلف محرز سکوت کنید!

برخی مسئولین باید بازداشت شوند قبل از فرار!
حضرت ماه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز سلام.
مثل اینکه پیام حجه الاسلام دکتر رییسی رو دقیق مطالعه نفرمودید. اولا ایشون به قانون تمکین کردند و هم ایشون هم ما ماهایی که به ایشون رای دادیم به نظر اکثریت احترام میذاریم و ایشون هم هیچ وقت از تعابیر زشت و ناجوانمردانه برای رقباشون استفاده نکردن (برخلاف دولت مودب شما که طیف مقابل خودشون رو خشن و بی شناسنامه و ... خطاب میکنند) منتها تخلفات صورت گرفته در این انتخابات اونقدر گسترده و بی پرده اتفاق افتاد که نمیشه بی تفاوت از کنارش عبور کرد اگر چه ممکنه در نهایت نتیجه انتخابات رو تغییر نده اما ماها پیگیری اون رو حق شهروندی خودمون میدونیم. اینکه به خیلی صندوقها و بطور خاص اونجاهایی که باتوجه به سفرهای انتخاباتی پیش بینی می شد آقای رییسی رای بیشتری داشته باشن تعرفه داده نشه یا تعرفه ها بدون مهر باشن تا جزء اراء باطله محسوب بشن اینکه بنا به شهادت شهود عینی تو همین شیراز خودمون دم امامزاده سیدعلاء الدین حسین هر رای رو به قیمت 250000 تومان و تو مناطق دیگه مثل گلستان 300000 تومان بخرن تخلفات قابل اغماضی نیست. دوست عزیز اکثریتی قابل احترامه که ازطریق مشروع حاصل شده باشه نه به این شیوه های به قول خودتون ناجوانمردانه!!!!!!
منتها ما ترجیح میدیم مطالباتمون رو از طریق قانونی پیگیری کنیم نه مثل بعضی ها تو خیابون و با اتش زدن اتوبوس و سطل اشغال و حتی انسانهای بیگناه
کمی تامل
محمود
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
البته من فکر می کنم این خرید رای مال شورا بود نه ریاست جمهوری.
توی شهر ماهم با نرخهای متفاوت علناا می خریدن دقیقا روز رای گیری و سر صندوق تازه اعضای صندوق می گفتن به کی رای بدید.
کدوم لیست از صندوق بیرون اومد = لیست امید
پس حق به حق دار رسید چون پول داشتن
فردا هم برای من و تو کار می کنن و شهرمون رو اباد می کنن اصلا هم پروانه مجانی برای خودشون و دور و بری هاشون نمی گیرن
زدو بندای دیگه هم تعطیله چون نمی خوان هزینه انتخابات رو از توش دربیارن
عماری
Iran, Islamic Republic of
آقای رییسی سید بزرگوار اول به شما تبریک می گویم بخاطر محبوبیت وبا عزت وعزیز بودنت در قلب ملت حقجو وعدالتخواه ایران اسلامی سید بزرگوار الان تعرفه به نام روحانی چند ها صندوق آماده کردند جواب شورای نگهبان را هم بلد ند چی بدهند اون صندوق های پر اسم شما را یک جوری از بین بردند چون اینها دیگر حرفه ای شدند خدا از مکرشان اطلاع دارد وبه زودی سزای اعمال بدی شان را همین دنیا بدهد هر چه زودتر ان شاء الله
مسافر
Iran, Islamic Republic of
فرمایش امام قبوله و ما روی چشم میذاریمش، ولی بحث اینه که کدوم اکثریت ؟ اکثریتی که با دروغ و دغل و عوامفریبی و استفاده از امکانات دولتی برای مقاصد شخصی مردم رو فریب دادن یا اون اکثریتی که مثل سال 88 24 میلیون رای دادن و عده ای با رنگ سبز به خیابونا ریختن و رای به حق و بدون تقلب و عوام فریبانه اکثریت رو نپذیرفتن ... ما که میدونیم رأی 23 میلیونی روحانی به حق نبوده ولی سکوت کردیم و از طریق قانون شکایتمون رو پیگیری میکنیم ، شد شد نشد نشد.
سعید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقا برداشت اشتباه نکنید امام رحمة الله علیه در این کلام مبارکشان دارند دموکراسی را نقد می کنند نه اینکه استبداد دموکراسی را تایید کنند والا امام برای سیستم انتخابات جمهوری اسلامی هیچوقت لفظ دموکراسی غربی را بکار نمی بردند.
Iran, Islamic Republic of
شمااین هنرمندی رااز روخانی یادگرفتی که دراستفاده ابزاری از
بزرگان وبیوت،اوستاهستید.......
قلی
Iran, Islamic Republic of
سید بزرگوار فکر می کنی میتونی پیگیر حق مردم باشی و متخلفین به جزای عملشون میرسن . ای بابا حقوق های نجومی چی شد ؟؟؟ صندوق ذخیره فرهنگیان چی شد ؟؟؟؟ تخلفات فریدون داداش رئیس جمهور چی شد ؟؟؟ حقو حقوق آقای کوچک یزدی فروشنده خونه به حسن روحانی چی شد ؟؟؟؟؟وامهای نجومی بانکی نزدیکان روحانی چی شد ؟؟؟؟ زمین واگذاری به حسن روحانی و مدرک دکتراش چی شد؟؟؟؟ خسته شدم ازاین چی شد ها بسیار است .حال فکرمیکنی میتونی حق ضایع شده مردم رو تو گرفتن چند تا رای که اونم هیچ تاثیری تو نتیجه انتخابات نداره رو بگیری ؟؟؟؟؟ البته حتما این کاررو انجام بده و به نتیجه برسون به این دلیل که لااقل یه کار تو جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده باشه و مردم مزه برخوردبا متخلف رو بچشن و درسی بشه برای آیندگان که دیگه هوس خیانت به رای مردم به ذهن کسی خطور نکنه . به قول بد قول علی برکته الله ببینیم چی کار میکنی حق مارو پی گیری میکنی و به نتیجه می رسونی یانه . به نتیجه رسوندن مهمه و با متخلفین برخورد کردن اهمیت داره حالا میخواد وزیر باشه می خواد هرکس دیگه باشه .
دوست قلی
Iran, Islamic Republic of
ای ناقلا قلی عجب حرفای قشنگی بلدی ماهم منتظر اقدام سید هستیم با نتیجه . علی برکته الله ...
افشین
Iran, Islamic Republic of
فرق اقای رئیسی با بقیه در اینه که فقط خودشان را متعلق به یک حزب و گروه خواست نمید انند و بخاطر همین به کسی تهمت و افترا نمیزنند شاید اشتباه ایشان این بود که احترام بعضی دوستان را نگه داشت و بعضی از امور در امر تبلیغات را به انان واگذار کرد البته این فقط نظر شخصی من است
بی نوا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید میشه بیانات مفید آقا ((قلی )) را به روئیت آقای رئیسی برسانید . و یا به عنوان یک نظر خواهی جداگانه از مردم نظر بخواهید .
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
روزی دو دانش آموز در دبیرستان با هم دعوا کردند و یکی دیگری را کتک زد.
فردای آن روز، پدر هر دو دانش آموز و فرزاندانشان به دفتر مدرسه فرا خوانده شدند و بنده نیز حضور داشتم.
پدر دانش آموزی که کتک خورده بود، به نکته مهمی اشاره کرد و به مدیر گفت: فرزند من چون گمان داشت که مدیری هست تا حق او را بگیرد، اقدامی نکرد و اگر شما امروز حق او را نگیری، او به این نتیجه می‌رسد که خودش باید حق خودش را بگیرد و دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. و پدر آن دانش آموزی که در دعوا کتک زده بود، این حرف حق را پذیرفت و مدیر نیز آن دانش آموز را اخراج کرد.
امروز هم اگر شورای نگهبان، احقاق حق نکند و مردم به این نتیجه برسند که خودشان باید حقشان را بگیرند، هم اعتبار نظام اسلامی و هم شورای نگهبان زیر سوال میرود و هم اینکه از این به بعد سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
درسی برای فتنه گران 88 .
Iran, Islamic Republic of
همان اشتباهی را می کنی که موسوی در سال 88 کرد .
Iran, Islamic Republic of
موسوی هنوز مردم رای میدادند ،اعلام کرد منم پیروز میدان! وبعد بی شرمانه هرقدر ازش مستندات خواستند که کجا تقلب شده ،از ارائه اش فرار کرد وشروع کرد به سطل آشغال اتیش زدن.
کاربر آزاد
Iran, Islamic Republic of
ما خواهان پیگیری و مجازات عوامل متخلف هستیم و براین خواسته اصرار داریم در هر حال نظام جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشد در غیر اینصورت دلیلی ندارد که در انتخابات دیگر شرکت کنیم و...
Iran, Islamic Republic of
الحق که رای گیری راه حل است نه راه حق
علوی
Iran, Islamic Republic of
از 12 عضو شورا 6 تا معرفی شده لاریجانی اند

نباید غفلت کرد باید به دادستان انقلاب هم شکایت شود
France
به استناد مصاحبهٔ همسر آقای رئیسی و یکی از نمایندگان خبرگان، تعداد ۵۸ تن از نمایندگان مجلس خبرگان علناً از مردم خواستند تا به آقای رئیسی رأی دهند، حالا شرعاً و قانوناً این نمایندگان نمایندهٔ واقعی اکثریت مردم نیستند، آقای روحانی باید به رأی مردم احترام گذاشته و خواهان استعفاء و جایگزنی آنها با نمایندگان واقعی اکثریت مردم شوند.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخع اول وزرای خودش از ظریف تا اخوندی وو.... و علی مطهری استعفا بدن که روز روشن برای روحانی تبلیغ میکردند.خود لاریجانی مجلس هم همینطور ،مرتب بر ضد نامزدهای رقیب روحانی حرف میزد وحرفهاشون رو رد میکرد.
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه کی هستی. این قدر فسفر می سوزونی مغزت گیرپاچ نکنه. بهتر از این جوابی نداشتم بهت بدم. چون خودت هم می دونی حرفت خیلی ... و خنده داره.
عرفان
Iran, Islamic Republic of
شمام در نوع خود خیلی باحالی!
کجای قانون اومده عضو مجلس خبرگان حق حمایت از جناح یا کاندیدایی رو نداره؟!
ولی دقیقا تو قانون اومده دیپلمات ها این حق رو ندارند!
هر کس می تواند برای هرکسی بصورت شخصی تبلیغ کند
طاهره
Iran, Islamic Republic of
اگرقراربه شکایته بایدمیلیونهانفرازمردم تهران وشهرهای بزرگ که باکم کاری وکندکاری وزارت کشورنتوانستندرای خودرابه روحانی بدهندشکایت کنندچون درشرایط متعارف الان فاصله رای روحانی واقای رییسی یقیناازده میلیون نفرهم بیشتربود.....حالادیگه گذشت.....
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اين كه تف سر بالااست.
مگر ما مسئول برگزاري انتخابات بوديم؟؟؟؟
تمام حرف ما همينه. در خوش بينانه ترين حالت، دولت آقاي روحاني مديريت بلد نيست و بايد به حال امثال شما تاسف خورد كه به اين مديريت آب دوغ خياري راي داديد.
متاسفانه در 38 سال انقلاب، 28 سال مديريت در دست همفكران شما بود. 8 سال موسوي، 8 سال هاشمي، 8 سال خاتمي، 4سال روحاني. هرچه اشكال مديريتي است مربوط به خودتان است
Iran, Islamic Republic of
وزارت کشور کوتاهی کرده چه کسانی که نتونستن رای بدن طرفدار روحانی باشن چه رئیسی، باید با عوامل این کوتاهی برخورد بشه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ! اون شعبه حسینیه ارشاد مال شماها بود که تعرفه هاش تا قیامت هم تموم نمیشه.خوب میدونستند شعبه های جنوب شهر به کی رای میدهند وهمونها رو کم بردن +خوزستان +خراسان رضوی وشمالی وجنوبی.
Canada
درود بر سید محترم باید مطلبی را بدانید . وقتی که این همه افشاگری کردید مردم فهمیدند دولت در مدت چهار سال وعده دروغین به ملت داده بیکاری جوانان وسن گذشته بیداد میکند شخص رئیس جمهورش بارانت ووزیرانش در خانه اشرافی میلیاردی زندگی میکنند فساد اقتصادی وقاچاق بیرویه بیداد میکند گیرندگان حقوق های نجومی ذخیره نظام معرفی میشوند واز آن طرف مردم فقیر شبها گرسنه سر ببالین میگذارند باز به این دولت رای میدهند دلیل دارد دلیل این است که مردم از اصولگرایان ناامید شده اند وقتی که در کره شمالی رئیس جمهورش خلافی مرتکب میشود بلافاصله عزلش میکنند . وقتی که در ایران اراده مبارزه با مفسدان اقتصادی به ویژه در بین مسئولین اصولگرایان مشاهده نمیکنند وقتی که دولت قوه قضائیه را وقوه قضائیه دولت را متهم به فساد اقتصادی میکنند بعدی از چندی به فراموشی سپرده میشود . مردم احساس میکنند زیر کاسه نیم کاسه ای هست لدا امیدشان را از دست میدهند با لج بازی به کسانی رای میدهند که نتیجه آن را دیدید مردم به آقای روحانی رای ندادند از ااصلاح طلبان هر آدم بیسوادی هم کاندید میشد به ان رای میدادند
Iran, Islamic Republic of
موافقم، مصلحت اندیشی بیش از حد نیروهای انقلاب باعث شده خطابه‌ها، برنامه‌ها و شعارهای منطقی و اصیلشون در نزد عامه مردم لوث بشه. به حدی اینکار در طول انقلاب اتفاق افتاده که از دید ناظر بیرونی گفتمان اصولگرایی مثل یک فیل بزرگ و تنبل بنظر میرسه که حتی نمیتونه تکون بخوره و خودشو از آماج حملات دشمنانش حفظ کنه
با اینحال معتقدم در مورد این انتخابات با توجه به شرایط تا حد بسیار زیادی درست عمل شد و نتیجه انتخابات خارج از فرایندهای قانونی رقم خورد، پس لطفا بجای متهم کردن افراد و گروه‌های انقلابی که خاصاً در طول این انتخابات بخوبی فعال بودن، تلاش کنیم ضمن کمک به پیگیری شکایات، این ۱۶ میلیون رای اصیل رو حفظ و کادرسازی کنیم برای آینده کشور. نباید اجازه بدیم این انرژی آماده و هوشیاری که بوجود اومده روغش رو از دست بده
Iran, Islamic Republic of
با سلام نامه سید بزرگوارمون بسیا بجاست ولونتیجه ای نداشته باشد چراکه ایشان وما تکلیف محوریم. وظیفمون رای دادن وحمایت ازایشون بهر نحوممکن وقانونیست. به ایشون غرص میکنیم همچنان حامیشون زیر سایه ولی فقیه هستیم ولینصرن الله من ینصره
عرفان
Iran, Islamic Republic of
یا این تخلفات صورت گرفته یا نگرفته!
در هر صورت باید "نتیجه" داشته باشه!

متاسفانه بعضی اوقات این تکلیف گرایی راهی برای شانه خالی کردن است! آقا فرمودن هم تکلیف گرایی هم نتیجه گرایی.
سرور
Iran, Islamic Republic of
من یکی از ۱۶ میلیونی هستم که انتخاب رییسی را بین بد و خوب دانستم و به شخص خوب رای دادم اما غالب رای دهندگان طرف مقابل می گویند بین بد و بدتر انتخاب بد را داشته اند.پس ما قوی تریم در عمل به تکلیف.امیدوارم آقای رییسی تا آخر کار در راه حق بایستد و ما تا آخر پای کار هستیم.
Iran, Islamic Republic of
سید دنبالتیم
Iran, Islamic Republic of
مشتاقانه دنبال میکنیم
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه فتنه گران 88
عبدالرضا ویسی پور
Iran, Islamic Republic of
سید محرومان سلام
چه شورای نگهبان ثابت کند این تخلفات را چه نتواند ثابت کند
ما با شما حرکتی را آغاز کردیم غیر قابل بازگشت و تار پیروزی و چیره شدن بر چپاولگران حق مظلومان ادامه خواهیم داد .
سکوت ما فراموشی نیست بلکه تدبیر راه است و تشخیص مسیر کوتاه رسیدن به هدف .
سکوت ما ترس نیست بلکه مترصد زمان و مکان مناسب .
سکوت ما بی عرضگی نیست بلکه تجمیع قوی و آماده شدن برای جهشی رویایی در هلاک مفسدان
سکوت ما بی سلیقگی نیست بلکه اطاعت از مقتدای خوبان است .
ما تازه رویش جدیدی کردیم و طرحی نو با چهره ای نو پا به عرصه سیاست نهادیم .
آینده از ماست
سلام بر سید محرومان
ویسی پور
Iran, Islamic Republic of
روحانی و رحمانی فضلی بزگترین بازندگان اخلاقی این انتخابات بودند.
Iran, Islamic Republic of
لطفا 88 رو هم چک کنيد.دستتون درد نکنه.
Iran, Islamic Republic of
مدرک میدادید تا چک کنن! شما معلومه بخاطر چی میاید پای صندوق! پس باید به هر قیمتی برنده بشید که اگه نشدید و نتونستید به اهدافتون برسید شروع میکنید به زیر سوال بردن نظام
ما تقلب رو با چشمای خودمونم ببینیم نمیگیم انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است! نمیگیم مرگ بر اصل ولایت فقیه...روز عاشورا حرمت شکنی نمی کنیم...
همین الانم هرچی شورای نگهبان بگه مطیع هستیم
اینه فرق ما با شما!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران ۸۸ درس اخلاق سیاسی و پیگیری شکایت رو از رئیسی یاد بگیرند . نه با جنگل کردن کشور و دادوبیدادخیابانی و وحشی نشان دادن مردم ایران برای خارجیها و ازهمه مهمتر تحریم های بی سابقه و شدید بین المللی برای کشور.خدا روز قیامت از موسوی و فتنه گرا نگذره