دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

دروغ که مالیات ندارد!

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 518251
همزمان با انتشار اسنادی که نشان دهنده پرداخت مالیات از سوی آستان قدس رضوی است برخی نامزدهای انتخاباتی ترجیح می‌دهند چشم خودشان را بر روی حقیقت ببندند .
دروغ که مالیات ندارد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، این همه هیاهو در حالی است که مدعیان حاضر نیستند درباره حقایقی تلخ و مهم به پرسش‌های مردم صادقانه جواب بدهند.

برای مردم این پرسش بدیهی مطرح است که چرا در حالی که از حقوق ناچیز کارمندان و کارگران مالیات کسر می‌شود، خبر از فرارهای مالیاتی چندین هزار میلیارد تومانی منتشر می‌شود!؟ از ما بهتران و آقازادگانی که در جای جای دولت یازدهم حضور دارند و از آنها رانت و ارتباط پنهانی برخوردارند، برای کدام یک معاملات کلان و چند صد میلیاردی خود مالیات می‌دهند!؟

آیا بهتر نیست به جای فریب افکار عمومی روشن و صریح به مردم پاسخ بدهید از کدام مدیر نجومی چقدر مالیات گرفته‌اید!؟ آیا مالیات، شامل پاداش نجومی معاون اول رئیس‌جمهور که همزمان رئیس هیئت مدیره سیمان تهران هم بود می‌شده است یا نه؟!

آیا از طرفی از رئیس پیشین بانک رفاه و برادر رئیس جمهور هم مالیات اخذ می‌شود؟ از طرفی فرزند صفدر حسینی (مدیر نجومی که حق اوقات فراغت فرزندانش را هم از بیت‌المال برداشت می‌کرد و سخنگوی دولت یازدهم او را ذخیره انقلاب نامید) هم مالیات اخذ می‌شود؟

از شرکت آقای وزیر آموزش و پرورش که به واردات پوشاک در این روزهای تلخ صنعت پوشاک مشغول است مالیات اخذ می‌شود؟!

آیا کسی خبر دارد هولدینگ پتروشیمی آقای وزیر و خانواده‌اش - که بخش عظیمی از این صنعت را در اختیار خود دارد- چقدر مالیات می‌دهد آخرین باری که مالیات داده، کی بوده؟!

راستی شما در برابر آن ۳۲ نفری که ۸ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان را به یغما بردند و آن بقیه‌ای که ته مانده صندوق را غارت کردند تا حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان از حق معلمان و فرهنگیان زحمتکش از بین برود، کاری کردید!؟ آیا جز این است که مالیات را از معلم گرفتید، از حقوق او سهم دیگری هم کسر کردید و به صندوق ریختید و بعد، همه را یکجا به راهزنان دادید!

از کدام یک از دلالان و کارچاق‌کن‌های لانه کرده در دل دولت که عامل و واسطه ۲۵ میلیارد دلار قاچاق سازمان یافته کالا هستند مالیات اخذ می‌شود!؟

مردم فراموش نمی‌کنند که یک مقام ارشد اتاق بازرگانی با صراحت اعلام کرد «در کنار برخی وزرا یک مافیای اقتصادی است که همه معاملات کلان را از چنگ ما در می‌آورد» آیا دولت خدمتگزار از آن مافیای نامحترم هم مالیات می‌گیرد!؟

آیا بهتر نیست مقامات دولتی به جای بهانه‌گیری و برانگیختن احساسات با اموری که می‌دانند واقعی نیست، توضیح بدهند که چرا بیش از ۴۰ درصد گردش اقتصادی با توصیه‌ها و حمایت‌های آشکار و پنهان مقامات، فرار مالیاتی دارند و کشور ایران با بیش از ۲۰ میلیارد دلار فرار مالیاتی، بهشت مدیران رانتی و آلوده شده است! نکند این هیاهوها مصداق فریاد دزد دزد است!؟
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی با امام رضا علیه السلام چه کار داری ؟