يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

نقش بیگانگان در طراحی تخریب‌های انتخاباتی

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 517717
سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از برخی تخریب‌ها در کشور و کشاندن آن به مسائل شهری گفت: متاسفانه طراحی تخریب‌ها و برخی هجمه‌ها ریشه در خارج از کشور دارد.
نقش بیگانگان در طراحی تخریب‌های انتخاباتی

به گزارش جهان نيوز، رضا تقی پور درباره لیست خدمت و تغییرات شکل گرفته از سوی اصولگرایان شورای اسلامی شهر تهران نسبت به دوره قبل اظهار کرد: 10 نفر از اعضای لیست خدمت جدید هستند که تلاش شده کلیت لیست حتماً تخصصی باشد؛ حتی پیش‌بینی شده کدام یک از اعضا در صورت راهیابی به شورا در کدام کمیسیون می‌تواند فعال و ثمربخش باشد.
وی حضور بانوان  در لیست خدمت را مناسب عنوان کرد و افزود: نگاه ما به شهر یک نگرش اجتماعی است و و بر همین مبنا بانوان نقش والایی در شکل دهی اجتماع و مسائل فرهنگی ـ اجتماعی دارند.
این عضو کنونی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نیمی از اجتماع را بانوان تشکیل می‌دهند و به‌طور حتم حضور بانوان در شورای شهر مایه برکت و تعالی شورا خواهد بود.
به گفته تقی‌پور، لیست خدمت شورا را یک نهاد اجتماعی می‌داند و بر همین اساس شعار« در خدمت شهرمان هستیم» را برگزیده‌اند.
وی افزود:‌تاکید ما بر این است که شورای اسلامی شهر تهران سیاسی نشود که این مهم را در شورای چهارم هم دنبال کردیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طی چهار سال گذشته با وجود حضور طیف‌های مختلف سیاسی شورای شهر به‌خوبی پیش رفت، عنوان کرد: تلاش لازم برای سیاسی نشدن شورا صورت گرفت و خوشبختانه تا حدود زیادی این هدف محقق شد؛ بیش از 97 درصد طرح‌ها و لوایحی که به شورا آمد و با بررسی و تصویب همه اعضا و طیف‌های سیاسی انجام گرفت.
تقی پور یادآور شد: خوشبختانه در بررسی لوایح و پیشنهادات این دسته بندی‌ها لحاظ نشد که این جای تقدیر دارد.
وی برخی رفتارهای سیاسی صورت گرفته را نیز ناشی از خارج شورای شهر دانست و گفت: البته تعبیر من این است که برخی رفتارها خارج از شورا تحمیل شد که امیدواریم در این دوره صورت نگیرد.
این عضو لیست خدمت همچنین درباره موفقیت طیف متبوعش در انتخابات آتی اظهار کرد: ما به موفقیت مردم 100درصد اطمینان داریم و حتماً با انتخاب شایسته سرنوشت شهر را برای شهری بهتر از آنچه که هست و آینده‌های بهتر رقم می زنیم.
تقی پور همچنین نسبت به برخی تخریب‌های نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های سیاسی نسبت به مدیریت شهری و شورای شهر واکنش نشان داد و گفت: اگر از مردم سوال کنیم حتماً همه متفق القول می‌گویند که این تخریب‌ها به صلاح کشور و شهر نیست؛ ما نباید سرمایه‌های اجتماعی را با هر گرایش سیاسی تضعیف کنیم و این خسارت ملی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه طراحی این تخریب‌های اخیر و برخی هجمه‌ها ریشه در خارج از کشور دارد؛ آنها صحنه را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی درگیری‌های سیاسی به بحث‌های اجتماعی و شهری نیز کشیده شود که به‌طور حتم این رویکرد نمی‌تواند کار آدم‌های صادق و دلسوز باشد.
به گفته تقی پور، برخی تخریب‌ها و رفتارها خارج از سطح ملی است و طراحی آن از سوی بیگانگان انجام می‌پذیرد؛ انجام طراحی و تشدید دسته‌بندی‌ها و همچنین آوردن آن به محیط مدیریت شهری ظلم به شهروندان محسوب می‌شود.
وی همچنین به برنامه‌های پیش روی لیست خدمت درباره آلودگی هوا، محیط زیست و ایمنی ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها به‌طور کامل در نشست‌ها ارائه می‌شود؛ ما برنامه مدونی را برای چهار سال آینده و حتی برای سه دوره چهار سال آینده داریم که برش پنج سال اول در حال حاضر تدوین شده و در زمینه‌های مختلف نیز اولویت‌ها استخراج شده است.

منبع: تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *