دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

لاوروف: هدف اصلی ما سرکوب داعش است

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 516616
وزیر امور خارجه روسیه سرکوب کردن گروه افراطی داعش را از اهداف اصلی کرملین در منطقه اعلام کرد.
لاوروف: هدف اصلی ما سرکوب داعش است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «میر ۲۴» اظهار داشت: هدف اصلی «مسکو» سرکوب کردن داعش می‌باشد.

وزیر خارجه روسیه در این زمینه گفت: گروه تروریستی داعش قصد تسلیم شدن ندارد بلکه درصدد تقویت نیروهای خود در نزدیکی مرزهای روسیه است.

این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: اعضای گروه افراطی داعش نمی‌خواهند تسلیم شوند و در حال حاضر این گروه فعالیت خود را در افغانستان، به خصوص در نواحی شمالی که هم مرز با کشورهای آسیای مرکزی هستند، آغاز کرده است.
وی گفت: تا نابودی کامل داعش، کرملین مبارزه خود را ادامه خواهد داد.

لاوروف در پایان تصریح کرد: «ولادیمیر پوتین» یک سال و نیم پیش به شرکای غربی خود پیشنهاد کرد که جبهه مشترکی برای مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی تأسیس کنند و همچنان این پیشنهاد اولویت اول سیاست خارجی روسیه است.
سخنان لاوورف در حالی بیان می‌شود که تاکنون در حدود ۵ هزار شهروند آسیای مرکزی و روسیه در گروههای افراطی از جمله داعش و جبهه النصره عضویت دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *