جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وعده‌های بر زمین مانده بزرگ دولت در گلستان

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 516228
رئیس جمهور در حالی برای دومین بار در ۴ سال اخیر به استان گلستان سفر کرده که بسیاری از وعده ها و وعیدهای مهم دولت در سفر نخست به مردم استان بر زمین مانده است.
وعده‌های بر زمین مانده بزرگ دولت در گلستان
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم ، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در دومین سفر خود به استان گلستان وارد گرگان شده و برای بازدید و عیادت و دلجویی از خانواده های معدنچیان معدن زمستان یورت به شهرستان آزادشهر رفت.

روحانی در حالی در دومین سفر خود وارد استان گلستان شده، که بی تدبیری‌ها و عدم وجود نظارت مسئولان بر معادن سبب بروز فاجعه معدن زمستان یورت آزادشهر و کشته و زخمی شدن بیش از 35 نفر از معدنچیان استان شده است.

کارگران این معدن که امروز شماری از آنها جان خود را از دست داده‌اند، در چند سال اخیر چندین بار در اعتراض به شرایط نامناسب معدن، حقوق و حق بیمه خود در مقابل فرمانداری، استانداری، دادگستری و غیره تجمع کردند اما هیچ‌گاه جوابی دریافت نکردند و مسئولی پیگیر مسائل و مشکلات آنان نبود.

روحانی در این سفر چند ساعته قرار است با معدنچیان و خانواده های جان باختگان دیدار و دلجویی کرده و روند امدادرسانی این حادثه را از نزدیک بررسی کند.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رقیب انتخاباتی آقای روحانی، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شماری دیگر از مسئولان روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

حسن روحانی رئیس جمهور به همراه هیئت دولت آذر ماه سال 93 برای نخستین بار به استان گلستان سفر کرد که براساس اعلام مسئولان این سفر هیئت دولت 121 مصوبه به ارزش 581 میلیارد تومان داشته است.
مصوباتی که براساس اعلام برخی مسئولان و کارشناسان بیشتر این مصوبات، طرح‌های کوچک و ضعیف و طرح‌های دولت گذشته در استان بود که در حال اجرا بوده است.

در بین این مصوبات چند مصوبه بزرگ و مهم برای مردم استان مانند طرح گردشگری جزیره آشوراده، منطقه آزاد، راه آهن گرگان-مشهد و غیره دیده می‌شود که به عنوان آرزوهای مهم مردم گلستان محسوب می‌شود، که همه این طرح‌ها بر زمین مانده و نتیجه‌ای نداشته است.

مسئولان استانی همواره در این 4 سال به فراهم شدن شرایط  برای اجرای این طرح‌های بزرگ در استان وعده دادند اما هیچ‌گاه اجرائی نشد و این وعده‌های دولت سبب شده که مردم استان گلستان دیگر امیدی به این دولت و وعده‌هایش نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز در این مدت بارها در حضور مسئولان و وزرا در استان از اجرائی نشدن برخی وعده‌های رئیس جمهور در استان گله کرد.

آیت الله نورمفیدی در دیدار بهمن ماه سال گذشته با معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در جریان سفر ریاست جمهور چند وعده بزرگ داده شد اما در دست اندازهایی افتاده که هنوز به نتیجه نرسیده است. جزیره آشوراده، منطقه ازاد، راه آهن و غیره طرح‌هایی بود که رئیس جمهور وعده داد ولی هنوز عملی نشده و در پیچ و خم ها افتاده است.

وی گفت: مردم می‌گویند که رئیس جمهور وعده داده اما عمل نشده است و این برای دولت مناسب نیست.

نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده اصلاح طلب مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم در بهمن ماه سال گذشته با اشاره به عملکرد نامطلوب دولت تدبیر و امید در استان گلستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور گفت: هیچ یک از مصوبات رئیس جمهور در استان گلستان اجرا نشده و حتی برخی آغاز هم نشده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *