شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چرا از صبح شنبه متنفریم؟

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب: 513754
کمتر انگیزه‌ای باعث می‌شود صبح شنبه به‌راحتی از رختخوابتان خارج شوید، حتی یک فنجان قهوه! درواقع تحقیقات هم نشان می‌دهند قلب شما هم چندان صبح شنبه را دوست ندارد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، چراکه تغییر در برنامه خواب، مخصوصا در روزهای تعطیل و نیز اجبار برای صبح‌زود بیدارشدن در روز شنبه، می‌تواند منجر به بالارفتن قندخون و ابتلا به بیماری‌‌های قلبی‌شود. کمبود خواب و نیز بیداری طولانی‌مدت در روزهایی که سرکار نیستید، بدنتان را گول می‌زند و بدن به‌ اشتباه فکر می‌کند شما به منطقه جغرافیایی متفاوتی سفر کرده‌اید.
فرض کنیم شما در یک روز معمول کاری، ساعت 10:30 شب می‌خوابید و ساعت 6:30 صبح هم بیدار می‌شوید. نقطه میانی خواب شما ساعت 2:30 بامداد است.

حال اگر بااین تصورکه جمعه صبح تاساعت 8 می‌توانید بخوابید،پنجشنبه شب تا دیروقت بیدار بمانید و فیلم تماشا کنید، نقطه میانی خوابتان را به ساعت 4 صبح رسانده‌اید که این به معنای یک ساعت و نیم اختلاف ساعت است.

گرچه تصورش هم سخت است که در تعطیلات آخر هفته هم مثل روزهای کاری بخوابیم و بیدار شویم، اما حداقل با این کار می‌توانیم به تنظیم ساعت بدنتان کمک کنید.

این تغییر مداوم ساعت خواب در روزهای کاری و غیرکاری، بدن و مغز را گیج می‌کند و این یکی از همان دلایلی است که گفته می‌شود شیفت شب برای سلامتی افراد مضر است.

درواقع مغز ما آموزش دیده است که در ساعات مشخصی از شبانه‌روز خواب باشد وبنابراین وقتی تمام هفته خواب را از خودتان دریغ می‌کنید و صبح جمعه تا ساعت 10 می‌خوابید، مغزتان را وادار می‌کنید در ساعاتی که معمولا باید بیدار باشد، چرت بزند و درنتیجه کیفیت خوابتان پایین می‌آید. فراموش نکنید خواب در ساعاتی که مغز برای بیداری آماده است، کیفیت چندانی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *