يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۱

انتخابات‌ریاست‌جمهوری ایران و منافع ایالات‌متحده

شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 510187
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق:
تحلیل گران غربی معتقدند حسن روحانی نتوانسته آنچه غرب از او به عنوان یک میانه‌رو انتظار داشته را برآورده سازد و اسارت ملوانان آمریکایی و تحقیر آنان در صداوسیمای ایران و ... نشان‌دهنده این واقعیت است.
بر اساس این تحلیل، روحانی در چهار سال گذشته مأموریت داشته تا غرب را با نام میانه‌رو، فریب دهد. به همین دلیل به‌طوری‌که اگر سناریوی مأموریت روحانی جهت اغفال غرب از خطر جمهوری اسلامی صحت داشته باشد، یکی از گزینه‌های قوی این خواهد بود که متوقف کردن ایران با خروج روحانی از صحنه سیاست آسان‌تر محقق می‌گردد، چراکه مواجهه با گرگ آسان‌تر از رویارویی با گرگی است که خود را در لباس میش پنهان کرده است.
بنابراین کابینه ترامپ باید به مسئولان عالی‌رتبه ایران این سیگنال را ارسال کند که خوش‌رقصی دیپلماتیک روحانی مانع از فشارهای مجدد سیاسی، اقتصادی و نظامی غرب نخواهد شد. کابینه ترامپ باید نشان دهد که بازی تمام‌شده است تا همه ایرانیان متوجه شوند حنای سودمندی ریاست روحانی، رنگ خودش را باخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *