جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۱

خاتمی: روش شورای نگهبان به ضرر مملکت است

چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 509070
خاتمی: روش شورای نگهبان به ضرر مملکت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، محمدرضا خاتمی، برادر رئیس دولت اصلاحات و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از گفت وگوی خود با ویژه نامه نوروزی نشریه نسیم بیداری اظهار کرده است:
من بعنوان مخالف باید بتوانم نشان بدهم روشی که در طول ده الی بیست سال گذشته شورای نگهبان داشته، به ضرر مملکت شده است که متأسفانه در فضای فعلی چنین حالتی امکان پذیر نیست.
او ادامه می دهد: اینها مشکلاتی است که به همان رسوبات استبدادی که هنوز در دل و جان خیلی از ما وجود دارد، برمی گردد که باید تلاش کنیم تا به تدریج از آن فاصله بگیریم. گرچه متأسفانه در طول این قریب  به چهل سالی که از استقرار جمهوری اسلامی می گذرد، در خیلی از جاها مشاهده می کنیم که از آن رسوبات فاصله که نگرفته ایم هیچ، بیشتر هم شده است!
*چهره های جریان سیاسی خاص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم، همچون تمامی انتخابات های گسترده، خواب های شومی را برای شورای نگهبان دیده و هجمه های شدیدی را علیه این رکن رکین نظام آغاز کرده اند.
قبل از خاتمی، این مصطفی تاجزاده بود که در مصاحبه با همین ویژه نامه نوروزی طی اظهاراتی گفته بود:
«یکی از مشکلات انتخابات ایران همین نوع رفتاری است که شورای نگهبان قانون اساسی در تأیید یا رد صلاحیت نامزدها انجام می دهد و موجب این می شود تا لایه های مختلف جامعه نگران شوند و به قول شما استرس داشته باشند که آیا کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظرشان مجوز حضور در انتخابات را به دست می آورند یا نه؟...طبیعیست که مردم ناراضی شوند!»[1]
انتقادات اصلاح طلبان از شورای نگهبان، مسبوق به سابقه است و در آستانه هر انتخاباتی با شدت بیشتری طرح می شود. آنها به «نظارت استصوابی» شورای نگهبان به دلیل وجود شاخص های تشخیصی وکلا و فقهای شورای نگهبان انتقاد دارند.
تمامی این اظهارات در حالی است که چهره های جریان خاص در یک بی اخلاقی آشکار از اشاره به ذنوب لایغفر خود در حق نظام اسلامی و مردم طفره می روند و ضمن تقلا برای مقصر جلوه دادن شورای محترم نگهبان، قصد ایجاد این انتظار را در افکار عمومی دارند که مثلاً فتنه گران نیز صلاحیت حضور دوباره در مناصب نظام را دارند!
آنها در عین حال اشاره ای به این معنا هم نمی کنند که بعید است کسی به صرف نزدیک بودن به جریان اصلاحات رد صلاحیت شود زیرا تجربه نشان داده است که چهره های جوان و خوش سابقه اصلاح طلب و یا اصلاح طلبان نجیبی مثل دکتر عارف همواره از فیلترهای نظارتی شورای نگهبان بدون هیچ مشکلی عبور می کنند.
گفتنیست، غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سال گذشته در اظهاراتی عجیب گفته بود: «اصلاح‌طلب‌ها دنبال حفظ موقعیت و جایگاه شورای نگهبان هستند. هیچ اصلاح‌طلبی را نمی‌شناسم که در جهت تخریب شورای نگهبان حرفی زده باشد»!
آنچه در ادامه می خوانید بخشی از صحبت هایی است که چهره ها و معاریف اصلاح طلب طی سال های اخیر و در دولت آقای روحانی در اشاره به شورای محترم نگهبان مطرح کرده اند:
_ رسول منتجب‌نیا: حتی مادر فرزندمرده نیز به دلایل ردّ صلاحیت من می‌خندد!
_ احمد خرّم: این رد صلاحیت‌ها، با شناختی که ما بر روی افراد رد صلاحیت‌شده داریم، عکس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. ما متوجه نمی‌شویم که چرا شورای نگهبان در جهت مخالف صحبت‌های رهبری حرکت می‌کند!
_ سیدحسین موسوی تبریزی: تحقیقات محلی شورای نگهبان برای انتخابات خلاف شرع و قانون است.
_ شهربانو امانی: هیئت نظارت نه تنها زمینه شرکت گسترده مردم و مشارکت حداکثری آنان را فراهم نمی‌کند، بلکه بدون در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن انتخابات، موجب یأس و نا امیدی سیاسیون و مردم ایران می‌شوند.
_ سیدحسین مرعشی: غیر از نصحیت رقیب کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم٬ چون ما ابزاری مثل شورای نگهبان در اختیار نداریم. اگر هم چنین ابزاری را داشتیم برای حذف رقیب خود از آن استفاده نمی‌کردیم!
_ جواد اطاعت: نفس کلمه صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی کشور و نظام ما را برده است.
_ سیدحسین مرعشی: تکلیف ما با آقای جنتی روشن است. ایشان بسیاری از اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کرد اما همه ملت ایران را که نمی‌تواند رد صلاحیت کند...اگر قرار بر این باشد که آقای جنتی به جای 75 میلیون مردم ایران تصمیم بگیرد مردم این موضوع را انحراف می‌دانند و در مقابل انحراف هم می‌ایستند.[2]
گفتنیست، اشاره خاتمی به «رسوبات استبدادی» که هنوز وجود دارند ناشی از یکی از اعتقادات بنیانی اصلاح طلبان است.
آنها بر اساس مستندات و دلایل قابل اثبات، ولایت فقیه را مساوی با دیکتاتوری و استبداد می دانند و حتی لیدر اصلاحات نیز چند سال قبل در گفت وگو با یک ویژه نامه نوروزی اینطور ابراز داشت که با وقوع انقلاب اسلامی در واقع استبداد خارجی از ایران رخت بربست اما «استبداد داخلی» همچنان باقیست...
جریان اصلاحات همچنین بر اساس جامعه شناسان نزدیک به خود و مکتوبات آنها اعتقاد دارد که مردم ایران دارای روحیه استبدادپذیری هستند و بارها نیز این معنا در کلام اصلاح طلبان مورد اشاره قرار گرفته است.
این اعتقادات در حالی است که رفتارهایی مثل تهدید منتقدان به زندان، حذف رقیبی مثل مرحوم هاشمی از مجلس ششم با استفاده از تقلب، تهدید یک اصلاح طلب عصیانگر به افشای عکس بدون حجاب همسر، بازجویی با نقاب و قتل های زنجیره ای نیمه دوم دهه هفتاد جملگی توسط اصلاح طلبان و سمپات های جریان چپ رخداده است... رفتارهایی که تماماً معارض با خط مشی ترسیمی امام راحل و مقام معظم رهبری بوده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این بابا هم یاد مملکت افتاده!!!!!!
محمد
Canada
لیدر اصلاحات الآن دیگه پیر و عصبی شده و تحمل حتی یک انتقاد کوچک را هم نداره.
Iran, Islamic Republic of
عجب!!! روش شورای نگهبان که با شهامت همه انتقادها و فحشهای جناح شما و سرسپردگان غرب و ذلیلان در مقابل کدخدا را به جان می خرد و دست عمله ها و جاسوسها و نفوذی ها را برای دست یابی به مراکز قدرت بسته می گذارد، به ضرر مردم و مصالح کشور و نظام است ولیکن عملکرد جنابعالی و آن اخوی ..... به سود مردم است!
.
تقصیر شما نیست تقصیر مردم و نظام است که اینقدر از خود نجابت خرج می کنند و با برادرت و آن سران فتنه راه می آیند.
سربارسازندگی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد مزورانه وخائنانه جنابعالی وهمه تشکیلات گرین کارت کدخدا دردست و ...... وطنفروش ...... شماکه با پولهای سوورس ورهنمودهای جین شارپ مملکت را به قهقرا برد خود گویای همه چیز هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است «مفسد» است
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان برای وطن فروش ها و دزدها شده معضل نمیدونن چجوری شورای نگهبان کامل حذف کنن مرگ بر منافقین داخلی و خارجی
Iran, Islamic Republic of
اگر شورای نگهبان نبود امثال شمای ... وطن ... توی این کشور حاکم میشدند
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ. أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـکِن لاَّ یَشْعُرُونَ
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُواْ کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَـکِن لاَّ یَعْلَمُونَ
وَإِذَا لَقُواْ الَّذِینَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَیَاطِینِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَکْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ
اللّهُ یَسْتَهْزِىءُ بِهِمْ وَیَمُدُّهُمْ فِی طُغْیَانِهِمْ یَعْمَهُونَ. أُوْلَـئِکَ الَّذِینَ اشْتَرُوُاْ الضَّلاَلَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَت تِّجَارَتُهُمْ وَمَا کَانُواْ مُهْتَدِینَ.
مريم
Iran, Islamic Republic of
با اين عقل اصلاح طلبي اش، زياد هم بيراه نگفته.
روش شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت اين آقاي وطن فروش براي نمايندگي مجلس و اخوي رأس فتنه اش براي رياست جمهوري نظام اسلامي به نفع نظام تمام نشد.
حتما لازمه كه شوراي محترم نگهبان سخت گيري هاش رو در تاييد صلاحيت افراد براي انتخابات آتي بيشتر كنه.
تجربه هم نشون داده هرجا اين شورا سفت و محكم ايستاده، مملكت و نظام از گردنه هاي سخت عبور كردند.
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی شما خوبی!
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسد شورای نگهبان مورد نظر داداش آقای خاتمی باید شورائی باشد که امکان ورود افراد خائن وجاسوس به نظام اسلامی را مفتوح نمایند. بطور مثال ملاقات افرادبا رئیس بنیاد سوروس( انقلاب رنگی) راعادی فرض نماید.