سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

سکته مغزی با مصرف مسکن ها

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 508963
دانشمندان هلندی بر اساس مطالعات جدیدی دریافتند مصرف مسکن‌ها باعث افزایش خطر سکته مغزی می‌شود.
سکته مغزی با مصرف مسکن ها
به گزارش جهان نيوز، سینا نیوز به نقل از رویترز٬ گزارش داد، بر اساس این مطالعه که بر روی ۴۰۰ داوطلب صورت گرفت مشخص شد٬ مسکن‌های متداولی همچون ایبوپروفن و آسپرین باعث ایجاد اختلال در ضربان قلب مب شود.

پیش از این مشخص شده بود اختلال در ضربان قلب که فیبریلاسیون دهلیزی نیز نامیده می‌شود با بالا رفتن سن بیشتر شبوع می‌یابد٬ اما آنچه که این مطالعه برای اولین بار توانست ثابت نماید این بود که مصرف مسکن‌ها نیز به میزان بسیاری می‌تواند باعث افزایش این اختلال شود.

آنچه که در این میان اهیت دارد این است که بر اساس مطالعات بسیاری ثابت شده که اختلال نامنظمی در ضربان قلب یکی از عوالم اصلی سکته مغزی به شمار می‌رود.


در این مطالعه که در مجله سکته مغزی به چاد رسیده است٬ متغیرهایی همچون سن٬ میزان سلامت قلب٬ روش زندگی و میزان درآمد لحاظ شده بود.

محققان امیدوارند نتایج این تحقیق که نخستین مطالعه در نوع خود به شمار می‌رود بتواند از تعداد مبتلایان به سکته مغزی بکاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *