جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چند میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد؟

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 507042
معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه پول نفت کشور را نابود کرده است، گفت: ما در دولت فکر می‌کنیم که اگر فردا شغل خود را از دست بدهیم، گرسنه می‌مانیم زیرا مدیران نفتی هستیم، برای همین دو دستی، میزهای دولتی را چسبیده‌ایم.
چند میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم سورنا ستاری در مراسم اختتامیه رویداد فین‌فست (رویداد نوآورانه فناوریهای مالی) با بیان اینکه هیچگاه از شکستها نترسید، اظهار کرد: طبق مطالعات بین‌المللی ممکن است در این رویدادها از بین شرکت‌کنندگان فقط چند شرکت بالا بیایند اما چند شرکت باقی مانده عقب‌نشینی نمی‌کنند و تا می‌توانند سعی می‌کنند در رویدادهای دیگر خودشان را بالا بکشند.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه شکستها باید موجب تقویت شما شود، عنوان کرد: در جامعه‌ای که اقتصاد نفتی دارد و دولت، نفت خام یعنی دارایی خود را می‌فروشد و به مردم می‌گوید سر کار نروید پول کمی دریافت کنید و پشت میز بنشینید، وقتی می‌خواهید این فعالیتها را انجام دهید بیش از هرچیز به یک تحول فرهنگی نیاز دارید این تحول فرهنگی را شما باید ایجاد کنید.
وی با تأکید بر اینکه چنین مسئله‌ای پیش‌زمینه‌هایی نیاز دارد، ابراز کرد: باید پیش‌زمینه‌ها را فراهم کنید تا در حوزه کارآفرینی موفق باشید؛ تا در حوزه علمی اقتصاد را به دانش وصل نکنیم پیشرفت نخواهیم کرد.
ستاری معتقد است تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی، اول در حوزه‌های علمی کار کرده‌اند و این باعث شده در تمامی حوزه‌ها رشد کنند.
او در ادامه گفت: در این فرآیند نمی‌توان اهمیت بخش خصوصی را نادیده گرفت؛ اگر بخش خصوصی به این موضوعات ورود نکند نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد و نتیجه دخالت دولت مثل پیکان در خودروسازی یا مسکن مهر در بخش ساختمان‌سازی خواهد بود که مردم را مجبور به خرید می‌کند اما بخش خصوصی باعث می‌شود کیفیت پژوهش رشد پیدا کند.
معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید فرهنگ جدید را ترویج کرد، گفت: باید بگوییم نمی‌خواهیم پشت در اتاق مدیران نفتی منتظر باشیم و سر کج کنیم تا پول کمی بگیریم.
وی در نقد اقتصاد نفتی عنوان کرد: ما در دولت فکر می‌کنیم که اگر فردا شغل خود را از دست بدهیم، گرسنه می‌مانیم زیرا مدیران نفتی هستیم و به این فکر نمی‌کنیم که می‌توانیم نوآور باشیم؛ برای همین دو دستی، میزهای دولتی را چسبیده‌ایم.
ستاری با تأکید بر اینکه این روال باید شکسته شود، تصریح کرد: پول نفت این کشور را نابود کرده است و باید با این رویدادها به گذشته‌های پرشکوه بازگردیم تا پیروز باشیم.
وی ادامه داد: در 100 سال گذشته بخش قابل توجهی از توان تولیدی کشور نابود شده است؛ باید در بخش تولید و برندینگ کار کنیم و در حوزه فناوری، کسانیکه سرویس‌دهی دارند سریعتر رشد می‌کنند.
ستاری گفت: این مسئله را فراموش نکنید که تهران با 15 میلیون جمعیت موقعیت مناسبی برای فعالیتهای شماست؛ در کشور درآمد قشر متوسط بالا است و انگیزه‌های بسیاری برای فعالیت شما وجود دارد.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نزدیک به 50 میلیون تلفن هوشمند مورد استفاده مردم است، خاطر‌نشان کرد: در کنار آن 45 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و این مسئله باید شما را تشویق کند تا در این حوزه فعالیت کنید.
وی تأکید کرد: همه در یک جبهه مبارزه می‌کنیم که اخلاق «رشد جوانان بدون کارهای دولتی» رشد کند؛ وجود یک دولت چاق موجب شلوغی در کسب‌وکار این حوزه می‌شود و آنها  به شما اجازه کار نمی‌دهند و از شما می‌خواهند هیچ ایده‌ای نداشته باشید.
ستاری یادآور شد: اما به شما اطمینان می‌دهم که دولت در کنار شما ایستاده است؛ واقعیت این است که بسیاری از مشکلات به فرهنگ جامعه باز می‌گردد و با اینکه انواع و اقسام سیستمها در کار شما دخیل است اما در بحثهای قانونی دولت از شما حمایت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *