سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

خلبان پرواز ۱۰۳۴ ماهان بازداشت شد

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 506072
خلبان پرواز ۱۰۳۴ هواپیمای ۷۴۷ شرکت ماهان که مسافرانش ۱۲ ساعت در آن حبس شده بودند، روز گذشته پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.
خلبان پرواز ۱۰۳۴ ماهان بازداشت شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم روزنامه خراسان نوشت، به دنبال وقوع برخی حوادث در پی بارندگی های اخیر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد که منجر به تاخیر بیش از 12 ساعته پرواز 1034 مشهد - تهران شد، بازپرس ویژه فرودگاه مشهد با حضور شبانه در فرودگاه به تحقیق و بررسی پیرامون حوادث مذکور پرداخت. در پی اعتراض های مسافران و اعلام شکایت آنان مبنی بر نگهداری و توقیف غیرقانونی حدود 500 مسافر در هواپیما، پرونده ای در این باره تشکیل شد.
با توجه به اهمیت موضوع و بروز مشکلات حادی برای مسافران این پرواز و به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) تحقیقات گسترده ای برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان توسط بازپرس محمد حسن اصولی صفار آغاز شد و خلبان پرواز 1034 به همراه برخی مدیران و مسئولان مرتبط با این حوادث به شعبه 410 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد احضار شدند.
این گزارش حاکی است: روز گذشته خلبان این پرواز نیز که به دادسرا احضار شده بود در شعبه مذکور مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت. در این جلسه بازپرسی که حدود 4 ساعت به طول انجامید، خلبان مذکور به دفاع از خود پرداخت و در پاسخ به اتهام توقیف غیرقانونی چندین ساعته مسافران در هواپیما گفت: این اتهام را قبول ندارم چرا که مسافران آزاد بودند و هر زمان که اراده می کردند، از هواپیما خارج می شدند و هیچ گونه مشکلی نیز برای خروج آنان وجود نداشت.
در عین حال بازپرس پرونده با توجه به اسناد و مدارک موجود و همچنین مشاهدات عینی به هنگام حضور در فرودگاه بین المللی مشهد، دستور بازداشت خلبان را صادر کرد و بدین ترتیب خلبان پرواز 1034 مشهد - تهران با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
در همین حال معاون دادستان مشهد با تایید خبر بازداشت خلبان هواپیما گفت: با توجه به اسناد و مدارک قانونی و بازبینی برخی تصاویر دوربین ها و همچنین حضور مقام قضایی در محل حادثه و مشاهدات عینی بازپرس ویژه فرودگاه، خلبان این پرواز بازداشت شده است.
قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه این پرونده روند قانونی خود را با دقت و سرعت طی می کند اما دولتمردان و مسئولان امر برای جلوگیری از تضییع حقوق مسافران طبق قوانین کشور باید چاره ای بیندیشند چرا که تاخیر های زیاد و لغو برخی از پرواز ها به یک معضل حاد در فرودگاه ها تبدیل شده است و بسیاری از مردم از این وضعیت گلایه مند هستند.
بازپرس اصولی صفار نیز با بیان این که تحقیقات در این مرحله از رسیدگی محرمانه است و نمی توان به جزئیات پرونده اشاره کرد، گفت: در پی بروز برخی حوادث در فرودگاه مشهد، پرونده قضایی تشکیل شده است و روند تحقیقاتی خود را طی می کند.
بازپرس شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: خلبان پرواز 1034 که به دادسرا احضار شده بود به سوالات تخصصی پاسخ داد اما اظهارات وی با توجه به مدارک موجود قانع کننده نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *