دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

قالیباف: شاخصه انقلابی گری خدمت به مردم است

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 505962
شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از ۲۹ پروژه منطقه ۸ تهران گفت: شاخصه انقلابی‌گری و حزب‌اللهی بودن خدمت به مردم و حل مشکلات مردم است.
قالیباف: شاخصه انقلابی گری خدمت به مردم است
به گزارش جهان نيوز، آیین بهره‌برداری از 29 پروژه اجتماعی و فرهنگی، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 8 شهرداری تهران، با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران ظهر امروز در مسجد خاتم‌الانبیاء(ص) محله کرمان برگزار شد.
در این آیین قالیباف شهردار تهران در سخنانی با تقدیر از زحمات عواملی که در بهره‌برداری از این پروژه‌ها عهده‌دار زحمت شده‌اند اعم از کارگرها و مهندسان و کلیه پیمانکاران، میزان هزینه انجام شده برای بهره‌برداری از این 29 پروژه را 90میلیارد تومان اعلام کرد.
شهردار تهران در ادامه  گفت: از روزی که توفیق خدمت در شهرداری را عهده‌دار شدم چند نکته را همواره در نظر داشته‌ام و سعی کردم از این موضوعات غفلت نکنم.
قالیباف بر این نکته تأکید کرد: همواره یادمان بود که شهرداری سازمانی صرف خدمات نیست، بلکه یک نهاد اجتماعی است.
وی در ادامه سفارش آیت‌الله آقامجتبی تهرانی را یادآوری کرد و گفت: در دیداری که در گذشته با حضرت آیت‌الله حاج مجتبی تهرانی داشتم که وی به من توصیه کردند که "در کنار همه وظایفتان در شهر؛ بدانید که درباره تبلیغ و ترویج دین هم وظیفه دارید، و از این موضوعات غفلت نکنید".
شهردار تهران ادامه داد: در مورد دین مردم هم وظیفه داریم و سعی شده است که شهرداری تبدیل به نهادی شود که با دخالت در زندگی مردم به کمک مردم بیاید.
شهردار تهران در ادامه برخی پروژه‌های انجام شده در تهران را افتخار برای ایران اسلامی و شهر تهران دانست و گفت: چند مورد از پروژه‌های عمرانی تهران در ابعاد مختلف حائز جوایز جهانی شدند و آن هم نه اینکه ما آنها را کاندیدا کنیم بلکه آنها خود با رصدی که از پروژه‌های عمرانی دارند این انتخاب را انجام دادند و موفق به کسب این افتخار شدند.
وی در ادامه ساخت اتوبان امام‌علی(ع) را از جمله پروژه‌های مهم دانست و گفت: همین اتوبان امام علی(ع) سال‌های سال رها شده بود و حتی وقتی می‌خواستیم کار را شروع کنیم برخی نماینده‌های شورایاری مناطق می‌گفتند که "اگر نمی‌توانید اتوبان را احداث کنید حداقل کاری کنید که خانه‌های مردم از این طرح خارج شود".
وی ادامه داد: برج میلاد را هم هر کس الآن نگاه می‌کند فکر می‌کند این بنا صد سال قبل ساخته شده است. گاهی ما مسائلی را فراموش می‌کنیم. نسیان هم نعمت است و البته گاهی هم نقمت است.
شهردار تهران در ادامه از برخی اظهارنظرهای مطرح در جامعه گله کرد و گفت: گاهی برخی در بیان مطالب بی‌انصافی می‌کنند و قضاوت‌های منصفانه انجام نمی‌دهند و حرفشان هم این است که "اینها صد جا را خراب کرده‌اند و حالا دو تا اتوبان هم ساخته‌اند"، و به هیچ عنوان به کارهای نرم‌افزاری شهر توجه نکرده‌اند. سؤالمان از این افراد این است که "چه‌زمانی را سراغ دارید که در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، به‌قدر این دوره فعالیت شده باشد و آثارش دیده شده باشد؟".
قالیباف ادامه داد: البته بارها اقرار کرده‌ایم و از صمیم قلب می‌گویم که هرگز به‌اندازه لیاقت و ظرفیت مردم نتوانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم و بدون شک در نوکری به مردم شهر کم گذاشته‌ایم. آن کسانی که پای انقلاب ایستاده‌اند و در زمانی که دشمن انقلاب را تهدید می‌کند به خیابان‌ها می‌آیند، خاک پای آنها هستیم.
قالیباف در ادامه درخصوص مخاطب انتقادات خود گفت: خطابم کسانی هستند که چند دهه در این کشور مدیریت کرده‌اند و و کاری نکرده‌اند و حالا جایی نشسته‌اند و انتقاد می‌کنند.
شهردار تهران ادامه داد: در این شهر توجه کنند که در سال‌های قبل از سال 84، تعداد سالن‌های سینما و تئاتر چه‌تعداد بوده است و امروز چند برابر شده است؟
وی انتقاد کرد: برخی می‌روند و می‌گویند که بچه‌های انقلاب با هنر و سینما و فرهنگ مخالفند. سینما آزادی سال‌های سال مانده بود و حتی ادعا می‌کردند که سینما را بچه‌های حزب‌اللهی آتش زده‌اند، اما نتوانستند کاری کنند و بچه‌های حزب‌اللهی بودند که این سینما را مجدداً ساختند. امروز که وارد تپه‌های عباس‌آباد می‌شوید در آنجا با مجموعه‌های فرهنگی مواجهید؛ باغ‌موزه دفاع مقدس و باغ کتاب که این باغ کتاب از هر جهت در مقیاسی جهانی است و محوریت موضوع هم کودکان و نوجوانان با رویکرد تربیتی و هویتی است و شاید مشابه آن را تنها در چند کشور مختلف ببینید.
شهردار تهران در حوزه اجتماعی، رسیدگی به وضعیت فقر شهروندان را هم مورد تأکید شهرداری دانست و گفت: در رسیدگی به فقرا، اساس کمک به مردم بوده است. البته شاید برای شهرداری در قانون وظیفه‌ای نوشته نشده باشد اما ما وظیفه داریم و اگر کسی در این شهر سر گرسنه بر زمین بگذارد شرعاً مسئولیم.
قالیباف در ادامه توجه به کمک‌های مردم را مورد تأکید شهرداری دانست و گفت: نگاهمان این بوده است که مردم اهل خیر هستند. امروز برای 70هزار نفر که نیاز به نان شبشان دارند و عضو هیچ خیریه و سازمانی نیستند توسط شهرداری اطلاع‌رسانی می‌شود و مردم به آنها کمک می‌کنند.
شهردار تهران در ادامه بر توزیع متوازن خدمات در شهر تهران تصریح کرد و گفت: وظیفه داریم توزیع یکسان داشته باشیم و البته معنی این سخن این نیست که خدمات و توسعه در غرب و شمال تهران را متوقف کنیم، بلکه به‌معنی این است که سرعت رشد در شرق و جنوب را بیشتر کنیم تا آنها هم عقب نمانند.
وی در ادامه به شاخصه‌های انقلابی‌گری پرداخت و گفت: احساس می‌کنم نسبت به جامعه وظیفه بیشتری داریم. شاخصه انقلابی‌گری و حزب‌اللهی بودن  خدمت به مردم و حل مشکلات مردم است. اگر امروز بیکاری را کاهش دادیم و محرومیت‌زدایی کردیم، انقلابی هستیم. امروز کاستی‌ها موجب دلسردی مردم می‌شود و موجب می‌شود که کارآمدی انقلاب زیر سؤال برود. اگر روزی پشت خاکریز می‌جنگیدیم امروز شاخصه انقلابی بودن خدمت به مردم است.
شهردار تهران در پایان سخنان خود از مردم خواست که با انتقادات و نظرات خود به شهرداری کمک کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *