جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۵
دولت ناسزاگویان؛

از نگاه دولت روحانی چه کسی بی‌شعور است؟

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 505819
ننگ اخلاقی وزیر بهداشت در روزهای اخیر آنچنان مردم را رنج داده است که همه از خود می‌پرسند مگر وزیر بهداشت و دولتمردان روحانی چه کار بزرگی برای این مملکت کرده‌اند که خود را ارباب و باشعور می‌دانند و دیگران را رعیت و بی شعور؟
از نگاه دولت روحانی چه کسی بی‌شعور است؟
به گزارش جهان نيوز به  نقل از مشرق، در جریان سفر روز پنجشنبه وزیر بهداشت به استان ایلام، به دنبال حضور تیم وزارت بهداشت در شهرستان بدره، صحبت‌هایی بین وزیر و فرماندار بدره رد و بدل شد که دون از شان یک مقام رسمی دولتی
است.

آقای وزیر در پاسخ به فرماندار بدره که ظاهرا درد مردم را با صراحت به عرض قاضی زاده هاشمی رسانده بود از سوی وی متهم به بی‌شعوری شد! وزیر بهداشت ضمن توهین به فرماندار شهرستان بدره که متقاضی همیاری دولت در بخش بهداشت بود، با صراحت تمام گفت: «تو نماينده ی مردم هستی يا نماينده دولت؟ ...خیلی غلط کردی... اگر گذاشتم یک روز اینجا بمونی، بیشعور!»

ماجرا به اهانت و بی ادبی وزیر ختم نمی‌شود، علی الظاهر تیم عملیات روانی یا خود آقای وزیر وارد عرصه می‌شوند و برای ماست مال کردن این ننگ، پیشنهاد برقراری تماس تلفنی بین آقای وزیر و فرماندار بدره را می کنند، آقای وزیر بعد از رسانه‌ای شدن این ماجرا آنرا سوء تفاهم دانسته و مثلا از فرماندار بدره عذرخواهی می‌کند اما باید این سئوال را پرسید که اگر چشم تیز بین دوربین‌ رسانه‌ها این توهین آقای دکتر را ضبط و ثبت نمی‌کرد آیا وزیر بهداشت تن به عذرخواهی و کوتاه آمدن از تهدید فرماندار بدره می‌داد؟

فرماندار بدره بلافاصله بعد از برداشتن گوشی و سلام به وزیر، به مانند یک رعیت تمام عیار، از وزیر بابت اینکه مشکلات مردم را گوشزد کرده است، عذرخواهی می کند و در اینجاست که هم فرماندار و هم وزیر، به شعور یک ملت توهین کردند و نشان دادند در دولت روحانی واقعا نگاه ارباب رعیتی ساری و جاری است.
 
نمایش عذرخواهی ارباب رعیتی وزیر بهداشت از فرماندار مغموم و دلواپس به همینجا ختم نمی‌شود و فرماندار نیز خاکساری و درماندگی خود را با عذرخواهی‌های پی در پی از وزیری که تا دیروز خیال برکناری وی را در سر می‌پرورانده و او را تحقیر کرد، ابزار داشت. متاسفانه این وسط مردم و مطالبات بر حق آنان در پس دعوای مدیران میانی و بالایی دولت گم می‌شود.

به قول سعید صدرائیان، یکی از فعالان رسانه‌ای، «در فیلم منتشر شده وزیر بهداشت به یک نفر گفت بی‌شعور و در فایل صوتی منتشر شده به همه ملت»؛ درواقع در فیلم اول وزیر بهداشت به یک نفر (فرماندار بدره) توهین می‌کند و وی را بیشعور می‌خواند اما در نوار صوتی که نمایشی از عذرخواهی وزیر از فرماندار است با این خیمه شب بازی صوری وزیر شعور ملت ایران را زیر سئوال می‌برد.»

جالب اینجاست که این توهین‌ها در دولت ارباب رعیتی چندان نامانوس و ناآشنا نیست. همین چند ماه قبل بود که مردم کرمانشاه با سر دادن شعارهایی در اعتراض به بی‌کاری و رکود و حقوق‌های نجومی سخنرانی حسن روحانی را قطع کردند. رئیس جمهور نیز در آن زمان با عصبانیت از طرح مطالبات مردم گفت: « خب گوش نمی کنید، مدام شعار می‌دهید با این شعارها که مشکلات حل نمی شود. با شعر که مسائل برطرف نمی شود.» آن روز هم مطالبات مردم شعر و شعار خوانده شد تا دولت رویکرد خاص خود در مقابل مطالبات به حق مردم را نشان دهد. رویکردی که مطالبات مردم را شعر و شعار می‌خواند و آنرا نشان بی‌شعوری قلمداد می‌کند. مگر نه اینکه منتقدان توسط رئیس‌جمهور با صفت بی‌شناسنامه که دولت تدبیر و امید وارد ادبیات سیاسی کرد و مشخص نیست چه مفهوم رکیکی پشت سر آن هست، خطاب می‌کند. اما باید پرسید که بی‌شعور در این میان چه کسی است. آنان که درد می‎کشند و اعتراض خود را به گوش مسئولان می‌رسانند یا کسانی که صدای درد مردم را تحقیر می‌کنند؟

متاسفانه در این حوزه از مردم نیز استفاده ابزاری می‌شود. وقتی مردم برای نظام سیاسی و رای دهی به نامزد تدبیر و امید قرار است رای بدهند دارای جایگاه والایی هستند اما در زمانی که قرار است دولت به وعده‌هایش عمل کند و مردم از مطالباتشان حرف‌ می‌زنند متهم به شعر و شعار دادن هستند. دولتی که در برابر مطالبات مردم عصبانی می شود و شکیبایی‌اش را از دست می‌دهد قرار است با چه تدبیری به امور را سر و سامان دهد و مردم را با چه کاری امیدوار کند؛ سؤال آخر اینکه در دولت روحانی چه کسی بی شعور و چه کسی ذی شعور است؟
 
 
 http://www.mehrnews.com/news/3921915
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
امام صادق عليه السلام:

الفُحشُ و البَذاءُ و السَّلاطَةُ مِن النِّفاقِ؛
دشـنـامـگويى و بـد زبانى و دريـدگـى از (نشانه هاى) نفاق است.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 325 ، ح 10
lpsk
Iran, Islamic Republic of
دست مزن !!!! چشم ، ببستم دو دست
راه مرو !!!چشم ، دوپایم شکست
حرف مزن !!قطع نمودم سخن
نطق مکن !چشم ببستم دهن
هیچ نفهم !این سخن عنوان مکن
خواهش بی فهمی انسان مکن
لال شوم کور شوم کر شوم
لیک محال است که من خر شو م
چند روی همچو خران زیر بار
سر زفضای بشریت بر آر
سید
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله در آینده ،مردم با بصیرت لازم، به افراد با شعور رای بدهند
سرور
Iran, Islamic Republic of
فحش و نمایش عذر خواهی به یک طرف اما فقط این جمله وزیر بهداشت یعنی چه"تو نماينده ی مردم هستی يا نماينده دولت؟"
مگر دولت منتخب مردم نیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این یعنی دو قطبی جدید، یعنی خوراک فتنه جدید
علی
Iran, Islamic Republic of
این اقایان که ئر ئولت فقط زیاست را بلد شده اند باید ملت را اینگونه خطاب کنند چون اگر غیر از این بود اونها سر این کار نبودند
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور، فحش میده به مردم
وزیر، فحش میده به مردم
مشاور رئیس جمهور، فحش میده به مردم
معاون رئیس جمهور، فحش میده به مردم
نماینده دولت (وکیل الدوله)؛ دهان مردم رو می بنده...

عجب دولتی است...
Iran, Islamic Republic of
پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله:
خداوند بهشت را بر هر فحّاش بد زبان بى شرمى كه باكى ندارد چه گويد و چه شنود، حرام كرده است.
كافي(ط-الاسلامیه) ج 2،
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اگر طرح اقای عارف به نتیجه میرسید وسوال جرم تلقی میشد فرماندار بیچاره هم توهین شنیده بود هم مجرم بود
تحویل بگیر ند اصلاح طلبان!
Iran, Islamic Republic of
هردم ازاين باغ ...
حمید
United Arab Emirates
البته من البته حق را به دکتر می دهم چون در دولت لیبرال روحانی فرماندار طرف دولت و نه طرف مردم هست
باید با دولت باشد نه با مردم این فرماندار هم بدرد دولت
روحانی نمیخوره باید اخراج بشه تا دیگه حرف دل مردمو نزنه.
محمد غ
Iran, Islamic Republic of
ببخشید,واقعا معذرت می خواهم,دور از شان مردم ایران.بیشعور کسی است که از یک سوراخ دو بار گزیده شود.ازموده را ازمودن خطاست.
شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
....
بسیار زیبا بود که فرماندار مذکور عطای این پست را به لقایش میبخشید و وارد این صحنه سازی نمیشد بعد با توجه به آیه تعز من تشاء و تذل من تشاء میدید که خداوند چگونه جبران مافات مینماید و معلوم مینماید که چه کسی بی شعور است ولی افسوس...
عرفان
Iran, Islamic Republic of
در اشتباه بودن رفتار وزیر هیچ شکی نیست. اما ایا جار زدن کار زشت یک مسلمان اونم توسط ما که داعیه دین و ایمان داریم کار خوبیه? پس فرقمون با جریان غرب گرا چیه?
Iran, Islamic Republic of
كسي كه انتقاد كند