يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۱
۴
رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی خبر داد:

صدور مجوز برای ۴۰ محصول تراریخته کشاورزی

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 505566
رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: کمیته تراریخته در وزارت جهاد کشاورزی تاکنون برای ۴۰ رخداد تراریخته مجوز صادر کرده و نظارت برتولید محصولات تراریخته به طور قانونی در کشور انجام می شود.
صدور مجوز برای ۴۰ محصول تراریخته کشاورزی
 
به گزارش جهان نویز به نقل از مهر، نیراعظم خوش خلق سیما گفت: محصولات تراریخته موجود در بازار جهانی از نظر مراجع علمی کاملا سالم هستند.

وی افزود:همه مراجع رسمی و معتبر جهان هم سلامت و ایمنی این محصولات را تایید می‌کنند.

خوش خلق سیما تاکید کرد: همان‌طور که برای واردات محصولات تراریخته قانون داریم برای تولید آن نیز قوانینی در سطح ملی و بین المللی وجود دارد که نظارت بر محصولات تراریخته بر اساس آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۱۳۸۲ به پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا پیوست، ادامه داد: چرا در شرایطی که سال‌ها پیش دانشمندان کشورمان موفق به تولید محصول تراریخته شدند و خواستار اجرای این قوانین به ویژه قانون ایمنی زیستی بودند این قوانین به مدت زیادی معطل گذاشته شد؟ و چرا در حالی که در همان سال‌ها محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شد از تولید بومی این فناوری جلوگیری به عمل می‌آمد و ‌اکنون که قرار است واردات با تولید ملی جایگزین شود جلوگیری می‌شود؟

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تشکیل شورای ملی ایمنی زیستی و کمیته‌های ایمنی زیستی مطابق قانون برای صدور مجوز تولید این محصولات افزود: کمیته تراریخته در وزارت جهاد کشاورزی تاکنون برای ۴۰ رخداد تراریخته مجوز صادر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
نام این محصولات را بگویند تا مصرف نکنیم چرا با سلامت مردم بازی میکنند
Iran, Islamic Republic of
سلامت مردم کوچکترین اهمیتی برای این حضرات نداره بابا ما اگر نخوایم محصولات تراریخته مصرف کنیم کیو باید ببینیم؟برای چی به نظر مردم اهمیت نمیدید؟لااقل به مردم حق انتخاب بدید خارج از کشور رو محصولات تراریخته برچسب زدند هر کس خواست مصرف میکنه هر کس نخواست نه
علی
Iran, Islamic Republic of
مال و ناموس مردم را بردید . نوش جون لطفا جان مردم را نگیرید .
Iran, Islamic Republic of
38 کشور اروپائی از جمله فرانسه آلمان ایتالیا روسیه هلند حتی اسرائیل ترکیه و عربستان ورود محصولات تراریخته را به کشورشان ممنوع کرده اند چون میدانند چه خطرات دارد آنوقت اینها دم از ورود تراریخته به کشور را می زنند.هیهات عجب بیچاره شده ایم آخه چه بلائی به سرما وارد شده