جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

رفلاکس و زخم معده را درمان کنید

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 505115
ایرج خسرو نیا از پزشکان برجسته کشور و رییس هیات مدیره جامعه متخصصان داخلی ایران، برای پاسخگویی به سؤالات پزشکی مخاطبان، مهمان ما بود.
رفلاکس و زخم معده را درمان کنید
​به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس بین مری و معده یک دریچه وجود دارد که زمانی که این دریچه کار خود را به درستی انجام نشود، رفلاکس معده بوجود می‌اید، ریفلاکس یک بیماری مزمن گوارشی است که در آن اسید اضافی از معده به مری برمی‌گردد و مزه یک مایع ترش در دهان احساس می‌شود.

باید گفت در پی ایجاد شدن رفلاکس معده، در مواقعی سرفه‌های شدید، گرفتگی صدا ایجاد می‌شود، برای درمان این عارضه بهتر است، سبک زندگی اصلاح شود. باید توجه داشت نوع غذاها، زمان غذا خوردن، زمان خواب، نحوه خوابیدن، مقدار غذا خوردن در بروز این عارضه موثر هستند. غذاهای محرک را خود بیمار به مرور زمان می‌تواند در رژیم غذایی‌اش مشخص کند، غذاهایی مانند شکلات، کاکائو، چربی زیاد از جمله غذاهای محرک هستند که باعث بیشتر شدن رفلاکس معده خواهند شد. توصیه می شود بین زمان غذا خوردن و خواب فاصله بیشتری گذاشته شود تا معده خالی شود. همچنین توصیه می‌شود این افراد از مصرف سبزیجات قبل از خواب پرهیز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *