چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اعلام میزان شیوع رفلاکس معده بین ایرانیان

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 423634
یک متخصص گوارش با تشریح بیماری رفلاکس که ایرانیان هفته ای یک‌بار به آن مبتلا می‌شوند، تاثیر روزه، صبحانه و قرص آسپرین بر رفلاکس را توضیح داد و گفت: آروغ واکنش بدنی خوبی نیست.
به گزارش جهان، رضا انصاری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره باور مردم نسبت به آروغ که عنوان می‌شود نشان از هضم غذا است، اظهار داشت: خیر، اینطور نیست، البته نشان از مشکل خاصی نیز نیست ولی از نظر علمی بادگیر یا همان آروغ زدن مکرر یکی از علائم فلاکس معده است.

وی درباره فواید روزه گرفتن برای برطرف شدن رفلاکس نیز عنوان کرد: روزه در این باره بسیار مطلوب است اما به شرطی که بعد از افطار غذای بسیار مصرف نشود که نتیجه معکوس می‌دهد.

انصاری درباره تاثیر صبحانه برای کاهش رفلاکس نیز عنوان کرد: در مجموعه خوردن غذا طی ۳ تا ۴ وعده کوچک بسیار بهتر از یک یا دو وعده غذا، آن هم در ساعات نامناسب به خصوص شب هنگام است.

این متخصص گوارش در پاسخ به این مسئله که آیا آسپرین تاثیر و یا مضراتی برای دستگاه گوارش و تشدید رفلاکس دارد، خاطرنشان کرد: آسپرین دارویی است که فواید آن بیشتر از مضراتش است اما درباره تاثیرش بر دستگاه گوارش و رفلاکس باید عنوان کنم که اگر فردی دچار بیماری خاصی از جمله وریدگی معده است مصرف آسپرین ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *