شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
خدابخشی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

اصرار کمیسیون تلفیق بر مصوبه قبلی خود درباره فاینانس و ترکیب شورای پول و اعتبار

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 505019
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در اصلاح ایرادات شورای نگهبان به برنامه ششم بر مصوبات قبلی خود در خصوص فاینانس و ترکیب شورای پول و اعتبار تأکید کردند.
اصرار کمیسیون تلفیق بر مصوبه قبلی خود درباره فاینانس و ترکیب شورای پول و اعتبار
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در جلسه امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.
وی افزود: پیش از این اکثر ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به این لایحه اصلاح شده بود و تنها موارد معدودی مجدد به مجلس بازگشت.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: شورای نگهبان به بحث فاینانس‌ها ایراد گرفته بود و آن را دارای شبهه ربوی دانسته بود که در این باره کمیسیون به مصوبه قبلی خود اصرار ورزید.
خدابخشی گفت:‌ همچنین در بحث ترکیب اعضای شورای پول و اعتبار که شورای نگهبان اعضای این شورا را که از قوایی غیر از قوه مجریه بودند را محل اشکال دانسته بود کمیسیون بار دیگر در این خصوص نیز بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد.
وی افزود: در مورد ایراد شورای نگهبان به شورای فقهی بانک مرکزی نیز این اصلاح انجام شد که نظرات شورای فقهی بانک مرکزی نباید مغایر با نظرات و دیدگاه‌های فقهای شورای نگهبان باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در پایان گفت: تعداد دیگری از ایرادات وارده به لایحه برنامه ششم از سوی شورای نگهبان به دلیل محدودیت زمان در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگرفت و به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *