جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

ماهان ایر، راهی برای ارتباط شما با جهان پیرامون

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 504707
ماهان ایر، راهی برای ارتباط شما با جهان پیرامون
همانطور که می دانید شرکت های هواپیمایی گوناگونی در داخل کشورمان مشغول به فعالیت می باشند که از جمله معروف ترین آنها می توان به دو شرکت “ایران ایر” که دولتی می باشد و “ماهان” اشاره کرد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی خصوصی می باشد که روزانه پروازهای زیادی را به مقاصد گوناگون داخلی و خارجی انجام می دهد.
حدود ۲۴ سال پیش یعنی در سال ۱۳۷۱ بود که هواپیمایی ماهان بعنوان یک شرکت هواپیمایی خصوصی تاسیس گردید و از سال بعد یعنی ۱۳۷۲ بطور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. بد نیست بدانید که موسسه خیریه مولی الموحدین سهامدار اصلی این شرکت می باشد. از آنجا که دفتر اصلی این شرکت در شهر کرمان واقع شده بود، پروازهای درون مرزی ماهان در سالهای آغازین فعالیت عمدتا به شهرهای کرمان و مشهد مقدس ختم می شد که غالبا توسط دو فروند هواپیمای توپولوف ۱۵۴ صورت می گرفت. در سال ۱۳۷۸ با اضافه شدن چند فروند هواپیمای ایرباس A300-B4 پروازهای ماهان شکل بهتری به خود گرفت و در سالهای بعدی نیز با ورود هواپیماهای A310 و A320 شرکت هواپیمایی ماهان وارد رقابت جدی تری با دیگر شرکت های هواپیمایی داخلی گردید تا آنجا که اکنون همه این شرکت را بعنوان بهترین ایرلاین خصوصی می شناسند.
در حال حاضر ماهان ایر دارای دو کلاس پروازی تجاری و معمولی می باشد. کلاس تجاری یا همان بیزینس ماهان دارای امکانات بسیار مناسبی است که شما می توانید در حین سفر خود در آرامش تمام به مطالعه، تماشای فیلم و یا استراحت بپردازید. صندلی های این کلاس پروازی قابل تظیم بوده و دارای راحتی بیشتری نسبت به کلاس معمولی آن می باشد. البته لازم بذکر است که کلاس معمولی پروازهای ماهان به مراتب بهتر از همین کلاس پروازی در دیگر شرکت های هواپیمایی می باشد.
 
این شرکت در حال حاضر با برخورداری از ۵۶ فروند هواپیمای مختلف ایرباس، بوئینگ و… به مقاصد متفاوت داخلی و خارجی پرواز دارد. همانطور که گفته شد هواپیماهای ماهان بطور کلی دارای دو کلاس پروازی معمولی و تجاری هستند که البته کیفیت هر یک از آنها در پروازهای درون مرزی و برون مرزی با یکدیگر متفاوت است.
با توجه به اینکه میزان تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی در ایام نوروز به بیشترین میزان خود می رسد، هواپیمایی ماهان می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای این سفرها باشد. هواپیمایی ماهان همواره تلاش کرده تا با برقراری پروازهای خود به دیگر کشورهای مناطق مختلف جهان این امکان را برای مسافران و گردشگران داخلی بوجود آورد تا بتوانند راحت تر از قبل به بازدید از جاذبه های گردشگری این کشورها و یا امور جاری خود بپردازند. بدون شک هواپیمایی ماهان، راه ارتباطی شما برای بازدید از جاذبه های گردشگری جهان است.
 
شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما چارتری یا سیستمی به وب سایت شرکت ماهان مراجعه کرده و یا به صورت حضوری اقدام به خرید بلیط از طریق آژانس های هواپیمایی نمایید. البته توصیه ما به شما این است که سری هم به وب سایت سفرمی بزنید، چراکه در هر زمان از سال می توانید بهترین بلیط های هواپیمایی شرکت ماهان را با کمترین قیمت ممکن از این سایت تهیه نمایید.
بعلاوه شما از طریق همین سامانه قادر به رزرو اینترنتی هتل در هر جای کشور عزیزمان نیز خواهید بود. معمولا در اکثر اوقات سال می توانید بوسیله سفرمی بهترین هتل ها را با تخفیف های ویژه رزرو نمایید. این مورد بخصوص می تواند برای تعطیلات نوروز مشکلات مربوط به محل اقامت‌تان را با رزرو قبلی اتاق در هر یک از هتل ها به راحتی برطرف نماید.
۲هواپیمایی ماهان
در طی سالیان اخیر چندین بار حوادثی در پروازهای این شرکت هواپیمایی بوجود آماده است که خوشبختانه هیچ یک از آنها تلفات جانی نداشته و نهایتا با فرود اضطراری و یا خسارات جزئی به هواپیماها همراه بوده است. این دسته از حوادث را نیز می توان معلول عدم برخورداری از تجهیزات مناسب جهت جایگزین نمودن و یا تعمیر قطعات هواپیماها دانست که آن نیز بدلیل تحریم های صنعت هوایی کشورمان در سالهای پس از انقلاب اسلامی بوده است. حتی باید ایرلاین ماهان را از جمله شرکت های هواپیمایی دانست که بیش از دیگر شرکت های هواپیمایی داخلی کشورمان از این حیث متضرر شده است، چراکه دولت ایالات متحده آمریکا همواره این شرکت هواپیمایی را بدلیل کمک و حمایت از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی متهم نموده است.
 
بطور مثال در سال ۱۳۸۷، چندین شرکت هواپیمایی خارجی بعلت فروش سه فروند از هواپیماهای کارکرده خود به ماهان که ساخت کمپانی بوئینگ آمریکا بوده است، تحریم نموده و به مدت چندین ماه آنها را از امتیازات تجاری دولت این کشور محروم کرده بود. همین عوامل سبب می شود که کمتر شرکت خارجی تمایل همکاری با ماهان را داشته باشد. با این وجود شرکت ماهان توانست به لطف وجود مهندسانی زبده و کاربلد تا حد زیادی از این موانع و مشکلات گذر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
هر جا که سپاه دست گذاشت خوب شد .