جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

​نظر آیت الله لاریجانی درباره آشتی ملی

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 502741
آشتی ملی در جایی موضوعیت دارد که اختلافات اساسی وجود داشته باشد. میان مردم فهیم و بصیر ما چه اختلاف و تفرقه ای هست که نیازمند آشتی ملی باشند؟
​نظر آیت الله لاریجانی درباره آشتی ملی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به طرح برخی مسائل نظیر «آشتی ملی» در روزهای اخیر، تاکید کرد: آشتی ملی در جایی موضوعیت دارد که اختلافات اساسی وجود داشته باشد. میان مردم فهیم و بصیر ما چه اختلاف و تفرقه ای هست که نیازمند آشتی ملی باشند؟ هیچ کس منکر وجود اختلاف سلایق نیست اما همه می بینیم وقتی بحث منافع و امنیت ملی مطرح است، همه مردم اختلاف سلیقه را کنار می گذارند و در کنار یکدیگر هستند.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تکرار مباحث مطرح شده در رسانه های بیگانه پیرامون آشتی ملی توسط مدعیان تحلیل سیاسی در داخل کشور عجیب است، خاطر نشان کرد: برخی گفته اند که رئیس قوه قضاییه با آشتی ملی مخالف است. من قطعا مخالف آشتی، صلح و دوستی نیستم اما بحث بر سر این است که آشتی ملی در حال حاضر موضوع ندارد، مردم با هم قهر نیستند که نیازمند آشتی ملّی باشد.
رئیس دستگاه قضایی افزود: عده ای در جریان فتنه از مردم جدا شدند. مشکل از مردم نیست مشکل از آنها‌ست که از مردم جدا شدند.آنها باید به دور از فرافکنی از مسیر نادرست خود که همصدایی با دشمن است، بازگردند و به مردم بپیوندند. راه بازگشت نیز قبول اشتباه است. گاه انسان ها بر اثر برخی تعصبات، اشتباه خود را نمی پذیرند و برای خود ودیگران باور نادرست ایجاد می کنند. اگر جداشدگان از مردم، حق طلب باشند راه برای اصلاح باز می شود لذا اولین گام این است که دست از فتنه گری بردارند و اشتباه خود را بپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عیسی
Iran, Islamic Republic of
بعضی افراد غیر فرهیخته، "تابو شکنی" را با "قداست شکنی" تعویض کرده اند. در سناریوی 88، به بهانه‌ی تابو شکنی، بسیاری از قداست‌ها و هنجارهای اجتماعی شکسته شد.
شما ببینید در شبکه‌های مجازی بطور محسوسی اهانت به بالاترین مقدسات فکری و دینی و اجتماعی در حال انجام و به دقت مدیریت می‌شود. افرادی که به "سندرم داون سیاسی" مبتلا نباشند، می‌دانند که نقطه شروع رسمی این عملیات از چه تاریخی استارت خورده است.