جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

دو سوم از اف‌18های نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 502517
پایگاه خبری دیفنس نیوز، گزارش داد نزدیک به دو سوم از جنگنده‌های چند منظوره F/A-18 نیروی دریایی آمریکا عمدتا به خاطر کمبود پول برای تعمیر قادر به پرواز نیستند و این یگان زمین‌گیرشده چرا که تعمیر برنامه‌ریزی شده آنها به خاطر نرسیدن لوازم یدکی متوقف شده است.
دو سوم از اف‌18های نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند
به گزارش جهان نيوز ایسنا،به نقل از پایگاه خبری دیفنس نیوز  نوشت: 62 درصد از جنگنده‌های تهاجمی F/A-18 نیروی دریایی آمریکا خراب هستند که از این میان 27 درصد آن‌ها دپو شده و 35 درصد منتظر تعمیر یا رسیدن لوازم یدکی هستند. در مجموع 35 درصد از کل هواپیماهای نیروی دریایی که شامل 1700 هواپیمای جنگی، گشت‌زنی، ترابری و هلیکوپتر می‌شود قادر به پرواز نیستند.
درادامه این گزارش آمده است، به علاوه پول‌کافی برای تعمیر ناوگان دریایی ارتش نیز وجود ندارد و دپوی کشتی‌ها نیز ادامه دارد. برخی از زیر دریایی‌های نیروی دریایی نیز سال‌هاست که خراب شده‌اند. نیروی دریای همچنین مدعی است که 15 درصد از تاسیسات ساحلی‌اش در شرایط نامناسبی قراردارند و منتظر تعمیر، جایگزینی و یا تخریب هستند.
آدمیرال ویلیام موران معاون رئیس‌ عملیات نیروی دریایی اخیرا به کمیته خدمات مسلحانه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: برای من کاملا مشخص شده که آمادگی کلی نیروی دریایی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. کاهش بودجه اعمال شده بر بودجه‌های نظامی و غیرنظامی بر قانون کنترل بودجه آمادگی نظامی ما را کاهش داده است. بیش از یک دهه جنگ و تاخیرهای طولانی مدت در جایگزینی هواپیماها نیز بر این مسئله تاثرگذار بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *