دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

شغل باورنکردني نخست وزير سوئد

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 502460
از شل استفان لون نخست وزير 60 ساله سوئد به عنوان يک پديده سياسي نام مي برند که در دوران جواني به شغل جوشکاري مشغول بوده است.
شغل باورنکردني نخست وزير سوئد
به گزارش جهان نيوز فردا به نقل از 24 آنلاين  نوشت شل استفان لون، بيست و يکم ژوييه سال ١٩۵٧ در محله‌ي هگرشتن استکهلم بدنيا آمد. پدر او خيلي زود از دنيا رفت و مادرش توانايي اداره‌ي دو فرزندش را نداشت. ده ماهه بود که خانواده‌اي دراودالن وافع در کمون سولفتئو، او را به فرزندخواندگي پذيرفتند. پدرخواند‌ه‌ي او توره‌ملاندر نام داشت و کارگري ساده بود و مادر خوانده‌اش نيز ايريس ملاندربود که در خانه‌هاي سالمندان کار مي‌کرد. عليرغم تمام مسايل، خود استفان لون از دوران کودکيش به عنوان دوراني شاد و بدون دغدغه و تشويش ياد مي‌کند.
او خيلي زود به سياست‌ علاقمند شد. در اودالن، در شمال سوئد، سوسيال دموکرات‌ها و حزب سنتر بسيار محبوب بودند. استفان لون با تاثير گرفتن از اولوف پالمه، رهبر آن دوران سوسيال‌دموکرات‌ها، شاخه جوانان حزب سوسيال‌دموکرات را پايه‌گذاري کرد.
استفان لون جوان در دبيرستان دوسال تحصيل کرد و پس از آن در هنرستان حرفه‌ي جوشکاري را فرا گرفت و سال‌ها در شهر اورن‌خونشويک يک جوشکار ساده بود.
در ژانويه سال ٢٠١٢، با کنارگيري هوکان يوهولت از رهبري حزب سوسيال دموکرات، استفان لون به عنوان رهبر بزرگ‌ترين حزب سياسي سوئد برگزيده شد. توماس رامبري کارشناس سياسي راديو سوئد در مقايسه او با رهبران سابق سوسيال‌دموکرات‌ها مي‌گويد:
رقباي دست‌راستي استفان لون او را متهم مي‌کردند که او پيشينه‌اي يک‌بعدي دارد و تجربيات سياسي براي پست نخست‌وزيري را ندارد. براي مثال، استفان لون هرگز نماينده‌ي پارلمان نبوده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *