دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سرلشکر جعفری : ترامپ ناشی است

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 502053
سردار جعفری، ترامپ را رئیس‌جمهوری ناشی دانست و خاطرنشان کرد: یک تحلیلگر در پنتاگون، ترامپ را نصیحت می‌کند که ایران موقعیتی دارد که آمریکا را «ببر کاغذی» می‌بیند و تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا ابرقدرت در حال محو شدن است.
سرلشکر جعفری : ترامپ ناشی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه وطن امروز ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است دولتمردان آمریکایی بخوبی می‌دانند تهدید علیه ایران نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه برای‌شان مضر است. سرلشکر محمدعلی جعفری بر همین اساس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را فردی ناشی می‌داند و می‌گوید تحلیلگران آمریکایی به ترامپ نصیحت کرده‌اند ایران، آمریکا را به عنوان «ببر کاغذی» می‌بیند و واشنگتن باید ایده ابرقدرت بودن را فراموش کند.

سردار جعفری در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس، گفت: در سی‌ و‌ هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این مهم هستیم که هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد ابعاد بیشتری از انقلاب اسلامی بر همگان روشن می‌شود. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مجد، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی با گذشت زمان افزوده می‌شود، بیان کرد: دوست و دشمن به عظمت،‌ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی اقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دشمنان آشکارا به این مجد، عظمت و اقتدار اقرار کرده‌اند، افزود: دولتمردان آمریکا می‌دانند تهدید علیه ایران نه تنها بی‌فایده بوده بلکه مضر است.

ترامپ ناشی است
سردار جعفری، ترامپ را رئیس‌جمهوری ناشی دانست و خاطرنشان کرد: یک تحلیلگر در پنتاگون، ترامپ را نصیحت می‌کند که ایران موقعیتی دارد که آمریکا را «ببر کاغذی» می‌بیند و تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا ابرقدرت در حال محو شدن است.

وی با بیان اینکه تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا باید ایده ابرقدرت بودن را فراموش کند، ادامه داد: با دقت در این جملات می‌بینیم این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است که بعد از گذشت 40 سال دشمنان و بیگانگان به مجد و عظمت انقلاب اقرار می‌کنند و این به نوعی اقرار به ابرقدرت بودن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خدای بزرگ را برای این نعمت بزرگ شکرگزار هستیم،‌ اظهار کرد: امیدواریم در روز 22 بهمن مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را برابر خداوند نشان دهیم؛ بویژه برابر تهدیدات جدید حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم لازم است. وی با طرح این سؤال اساسی که علت مجد و عظمت روزافزون انقلاب اسلامی چیست، گفت: باید ما بویژه شما مردم انقلابی و بویژه مردم همدان که همیشه با نگاه عمیق به انقلاب اسلامی و حوادث آن و شرایطی که بر انقلاب گذشته نگاه کرده و عمل کرده‌اید، پاسخ دهید که علت اصلی چیست؟

سردار جعفری با اشاره به سیر نزولی انقلاب‌های دنیا بعد از چند سال، بیان کرد: انقلاب اسلامی هرچه جلوتر می‌رود با عظمت‌تر به راه خود ادامه می‌دهد. سردار جعفری بخش عظیمی از پایداری و استمرار انقلاب و نهضت بیداری اسلامی را مدیون 8 سال دفاع‌مقدس دانست و تأکید کرد: هشت سال دفاع‌مقدس دلیل اصلی بقا و گسترش انقلاب اسلامی در جهان است.

قادر به اعمال تهدید نظامی نیستند
طی چند هفته گذشته مقامات تازه‌کار آمریکایی همچون گذشتگان خود، از وجود تمام گزینه‌ها روی میز در مواجهه با ایران سخن گفته‌اند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این تهدیدات نخ‌نما واکنش نشان داد و گفت: آمریکایی‌ها از روی میز بودن گزینه نظامی سخن گفتند یعنی رسماً و آشکارا کشورمان را تهدید نظامی کردند اما هرگز قادر به اعمال آن نشدند، زیرا برآورد آنها از قدرت واکنش جمهوری اسلامی ایران به واقعیت نزدیک است و می‌دانند درگیر شدن با این قدرت چه پیامدهای خطرناکی برای منافع آمریکا در منطقه دارد. وی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه اکنون غلبه در سطح تاکتیکی و عملیاتی با نیروهای جبهه مقاومت است، ادامه داد: ما در همه عرصه‌های احتمالی تهدید نظامی و امنیتی آنقدر قدرت ساخته‌ایم که در آن جهات به بازدارندگی رسیده‌ایم و حتی اگر براساس برآوردها و محاسبات غلط یا حماقت‌های راهبردی و یا مواجهه‌های احساسی، دشمن  بخواهد عملی انجام دهد، سراسر زمین، دریا و آسمان آتش خواهد شد و این  آتش تا قلب سرزمین‌های دشمنان ما پیش خواهد رفت.

سردار سلامی افزود: این طبیعی است که ما هرگز تحت ارعاب و اراده دشمنان قرار نمی‌گیریم و هرگز مسیر خود را برای توسعه قدرت دفاعی با مطلوبیت‌ها و ایده‌ها و سناریوهای سیاسی تنظیم نمی‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه ملت ایران راه خود را برای سربلند شدن آموخته است، گفت: از تجربیات تاریخ متوجه شدیم هر ملتی که ضعیف باشد محکوم به شکست است و هر ملتی که ضعیف باشد، اشغال، تسلیم، تحقیر یا آواره می‌شود. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تنها ملتی که می‌تواند در این میدان پر از تهدید و خطر ادامه حیات دهد ملت قوی است و ایران به هیچ قیمتی و هرگز حاضر نیست مسیر قوی شدن خود را کنار بگذارد. سردار سلامی با بیان اینکه آزمایشات موشکی ما هیچ ارتباطی با تغییر و تحولات سیاسی اخیر ندارد، اضافه کرد: اینکه در شورای امنیت درباره موضوع موشکی ما بحث می‌شود، آزمایشات موشکی ما تابع دستاورد‌های فنی ما است و هر زمان به یک بهبود در کیفیت موشک‌های‌مان برسیم آنها را آزمایش خواهیم کرد و این موضوع رایج و طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه ایران پیشرفته‌ترین تسلیحات را دراختیار دارد، گفت: موشک‌های ضد زره و پهپاد‌های ما در عداد پیشرفته‌ترین‌های جهان است و حتی در برخی موارد از مشابه پیشرفته خارجی پیشی گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *