جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

احتمال اقدام بی ‌سابقه معاون ترامپ برای تائید صلاحیت وزیر آموزش

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 501819
گمانه زنی های حاشیه برگزاری جلسه بررسی گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت آموزش آمریکا از احتمال اقدام احتمالی و نامتداول معاون ترامپ برای پیروزی «دووس حاکی» هستند.
احتمال اقدام بی ‌سابقه معاون ترامپ برای تائید صلاحیت وزیر آموزش
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سنای آمریکا قرار است امروز در مورد صلاحیت «بتسی دووس» گزینه پیشنهادی «ترامپ» برای وزارت آموزش رأی‌ گیری کند.
از آنجا که احتمال دارد دو نفر از جمهوریخواهان هم با او مخالفت کند، ممکن است که آرای نهایی ۵۰-۵۰ شود.
بر اساس قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس‌ جمهور،  عضو صد و یکم سنا است، اما تنها زمانی رأی می‌دهد که آرای موافق و مخالف برابر باشند.
در صورتی که در ترکیب پیش بینی شده آرا تغییری حاصل نشود، «مایک پنس» معاون «ترامپ» مجبور خواهد بود از رأی خود برای شکستن وضعیت برابر، استفاده کند.
آخرین بار در مارس ۲۰۰۸ بود که «دیک چنی» معاون وقت رئیس جمهور از رأی خود در سنا برای تعیین تکلیف یک لایحه، استفاده کرد. با این حال تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که از این حق رأی برای تصمیم گیری در مورد صلاحیت نامزد یک وزارتخانه استفاده شود.
«دووس» که از جمله مهمترین حامیان مالی حزب جمهوریخواه است، به گزینه ای جنجالی برای «ترامپ» تبدیل شده است. او در جلسه بررسی صلاحیتش، گفت باید اجازه ورود سلاح به مدارس را داد، چراکه ممکن است خرس‌های گریزلی به مدارس حمله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *