جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هزینه برگزاری جام جهانی 2018 روسیه

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 501628
مسئولان روسی اعلام کردند، هزینه برگزاری جام جهانی، ۳۲۴ میلیون دلار افزایش داشته و به ۱۰.۸ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کمتر از ۵۰۰ روز تا آغاز بیست و یکمین دوره جام جهانی زمان باقی است. جامی که قرار است در پهناورترین کشور جهان یعنی روسیه برگزار شود.

الکسی سوروکین که رییس کمیته سازماندهی جام جهانی روسیه است، در مورد هزینه‌هایی که تاکنون انجام شده است به صحبت پرداخت و اظهار کرد: هزینه میزبانی این رقابت‌ها افزایش یافته است. به همین دلیل مجبور شدیم ۳۲۴ میلیون دلار هزینه جام جهانی را بیشتر کنیم. به این ترتیب هزینه کل جام جهانی به ۱۰.۸ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی بود که پیشتر اعلام شده بود هزینه این دوره ۱۰.۵ میلیارد دلار می‌شود.

از این بودجه ۵.۹ میلیارد دلار را بودجه فدرال تامین خواهد کرد. ۱.۶ میلیارد دلار را بودجه محلی و ۳.۳ میلیارد دلار را سازمان‌های مختلف تامین خواهند کرد. روسیه میزبان جام جهانی در حالی که در یورو ۲۰۱۶ نیز حضور داشت دچار افت شده و شرایط خیلی بدی را تجربه می‌کند. جام جهانی ۲۰۱۸ قرار است در ۱۱ شهر روسیه برگزار شود. شهرهای مسکو، سنت‌پترزبورگ، سوچی، کازان، سارانسک، کالینیگارد، وولوگراد، روستوف، نیژنی، سامارا و یکاترنیبرگ برگزار خواهد شد.

جام جهانی ۲۰۱۸ از ۱۴ ژوئن تا ۱۹ جولای در ۱۲ ورزشگاه ۱۱ شهر کشور روسیه برگزار می‌شود. دو ورزشگاه در پایتخت این کشور یعنی مسکو قرار دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *