چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

کمک 16 ميليون دلاري چين به سوريه

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 501537
چين با امضاي دو توافقنامه همکاري با سوريه، کمک هاي مالي به ارزش 16 ميليون دلار در اختيار اين کشور قرار مي دهد.
کمک 16 ميليون دلاري چين به سوريه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ايرنا، امضاي اين توافقنامه که در چارچوب همکاري و کمک هاي بشردوستانه انجام شده، در ديدار «چي چيان‌ چين» سفير چين در سوريه با «عماد صابوني» مدير اداره برنامه‌ريزي و همکاري بين المللي سوريه در دمشق صورت گرفته است.

تارنماي چاينا ارگ روز دوشنبه با انتشار اين خبر اعلام کرد که بر اساس اين دو توافقنامه چين کمک هاي خود را که ارزش آن 16 ميليون دلار برآورد شده در قالب دو محموله کمک هاي بشردوستانه به سوريه ارسال خواهد کرد.

سفير چين در پي امضاي اين توافقنامه اعلام کرد که بحران سوريه آسيب‌هاي فراواني به مردم اين کشور وارد کرده و دولت و ملت چين اميدوار است با اين توافقنامه ها، مشکلات اقتصادي سوريه تا حدودي کاهش دهد.

«چي چيان‌ چين» در عين حال گفت که انجام اين همکاري نشان دهنده عميق بودن روابط ميان دو کشور است و پکن تلاش دارد در همه بخش ها اعم از اجتماعي، اقتصادي و انساني با سوريه همکاري خود را گسترش دهد.

وي در عين حال تصريح کرد که چين با توجه به آسيب هاي وارد شده به کشور سوريه خود را متعهد مي داند به مردم جنگ زده سوريه کمک کند.

سفير چين همچنين با اشاره به نشست آستانه و نتايج مثبت آن، ابراز اميدواري کرد که سال 2017 سال پايان بحران کشور سوريه و بازگشت صلح و آرامش به اين کشور باشد.

مدير اداره برنامه‌ريزي و همکاري بين المللي سوريه نيز در سخناني از کمک دولت چين به مردم سوريه قدرداني کرد و گفت: اعطاي اين کمک ها نشان دهنده دوستي عميق دو کشور است.

«عماد صابوني» در عين حال يادآور شد: چين در طول سال هاي گذشته در محافل بين المللي کمک هاي زيادي به سوريه کرده است تا بتواند وضعيت بحراني را پشت سر بگذارد.

چين که علاقمند به حل بحران سوريه و خاورميانه است، فعاليت هاي خود را براي تحقق اين مهم طي دو سال اخير به شکل قابل توجهي افزايش داده و علاقمندي خود را نيز به اشکال مختلف بروز داده است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *