جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
فربز گزارش می‌دهد:

تقابل احتمالی ترامپ با بانک های چینی بر سر ایران

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 501444
ترامپ در روز جمعه تحریم‌های جدیدی را بر روی ایران اعمال کرد و حال خبرگذاری فربز اعلام می‌کند تحریم آتی باید بانک‌های چینی را هدف قرار دهد.
تقابل احتمالی ترامپ با بانک های چینی بر سر ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از بازار نیوز، فربز نوشت: در روز جمعه خزانه‌داری آمریکا شرکت‌ها و اشخاص ایرانی را به اتهام همکاری تکنولوژیک و سخت افزاری در حمایت از برنامه موشک‌های بالستیک ایران تحریم کرد.

این اتفاق، عکس العملی بود مقابل حرکات موشکی ایران در تاریخ ۲۹ ژانویه.

یکی از افرادی که در این برنامه تحریم شد تاجر ایرانی عبدالله اصغرزاده به همراه ۳ شخصیت‌ چینی و ۲ شرکت‌ وابسته به آن‌ها بود.

سی ان ان گزارش می‌دهد دولت ترامپ دنبال این است که حداقل یک تحریم دیگر بر ایران وضع کنید. بنابر ادعای فربز این تحریم‌ها می‌تواند و باید به بانک‌های چینی اعمال شود. غیر فعال کردن موسسه‌های مالی چینی می تواند به اقتصاد دنیا شوک وارد کند اما این که آن‌ها همچنان به فعالیت‌های خود همانند سابق ادامه دهند و دست نخورده باقی بمانند سیاست ناکارآمدی است.

بر اساس خزانه‌داری آمریکا، اصغرزاده از سال ۲۰۱۳ با ۳ کارگزار چینی یعنی ریچارد یو، جک کین، کارول ژو در حال معامله است. ریچارد یو برای یک شرکت تجاری در چین کار می‌کند که خدمات مالی به اصغرزاده می‌دهد. جک کین نیز از شرکت صادرات و واردات نینگبو برای ارسال محصولات به ایران استفاده می‌ند.

فربز ادامه می‌دهد: طرح تحریمی که روز جمعه بر این سه فرد و دو شرکت چینی تحمیل شد طرح آن توسط شرکت دولت اوباما شروع شد و بیانگر نگرش چند‌ دهه‌ای آمریکا در مقابل گسترش قدرت چینی‌ها است. اما بر اساس ادعای فربز این نوع تحریم‌ها با دو مشکل بزرگ مواجه است.

فربز ادعا می‌کند طرح طرحیم بر روی اشخاص خُرد کارساز نیست و می‌گوید: اول اینکه این تحریم‌های جدید همانند آن‌هایی که سابقا اعمال شده، بر بخش‌های کوچک اقتصادی وارده شده است. فربز ادعا می‌کند این اشخاص خرد به مدت زیادی است که به برنامه هسته‌ای ایران تجهیزات، قطعات و فن‌آوری می‌فروشند.

و در آخر ادعا می‌کند که چین همدست ایران در گسترش سلاح هسته‌ای است: نکته دوم اینکه پکن سیستم نظارتی بسیار قوی بر روی مردم خود داردو به هر صورت چه در فعالیت‌های شرکت‌ها و افراد درون سرزمین خود اطلاع داشته باشد و چه مطلع نباشد در گسترش سلاح هسته‌ای با ایران همدست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *