جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
در آستانه محاکمه رهبر معنوی شیعیان بحرین؛

هزاران بحرینی کفن پوش در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم تظاهرات کردند

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 500570
در حالی که قرار است جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم امروز (دوشنبه) به اتهام کذایی اکتساب مال از طریق جمع آوری خمس برگزار شود هزاران بحرینی خشمگین عصر یکشنبه در حالی که کفن پوش بودند، دست به تظاهرات زدند.
هزاران بحرینی کفن پوش در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم تظاهرات کردند
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت مرآة البحرین، مناطق مختلف، شخصیت‌ها و جنبش‌های مختلف بحرینی دعوت علمای بحرین را در دفاع از مرجع دینی خود تا پای جان لبیک گفته و با برگزاری تظاهراتی به صورت کفن پوش در مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم در میدان الفداء در دراز  و مناطق دیگر با شعار "باید از دین و عزت‌مان دفاع کنیم" تحصن کردند.

تظاهرکنندگانی که در بیش از ۴۰ نقطه کشور دست به تظاهرات زدند آمادگی خود را برای فدا کردن جان خود برای آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین و در حمایت از انتفاضه اعلام کردند.
تظاهرکنندگان در خیابان‌ها تصاویر آیت‌الله عیسی قاسم و پلاکاردهایی در دست داشتند که در محکومیت هر گونه صدمه به این مرجع دینی در بحرین بود. آنها شعارهایی علیه حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین سر داده و او را مسئول تجاوزات دولت در حق ساکنان شیعه این کشور اعلام کردند.

در دراز هزاران تحصن کننده در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم جمع شدند و نمازگزاران کفن پوشیدند و تاکید کردند که آماده‌اند در خیابان‌ها و کوچه‌هایی که تبدیل به میدان تحصن شده جان خود را فدا کنند. این تحصن از زمان سلب تابعیت این رهبر معنوی شیعیان بحرین از ژوئن گذشته ادامه داشته است.
اما نیروهای امنیتی آل خلیفه در مناطق مختلف برای سرکوب تظاهرات‌ها به استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور متوسل شدند.
چهار تن از علمای برجسته این کشور محاکمه آیت الله عیسی قاسم را اقدامی در سوق دادن کشور به ورطه نابودی خواندند.
عبدالله الغریفی، شیخ محمد صالح ربیعی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صنقور اعلام کردند: ما این مساله را در شرایطی بسیار پیچیده و دشوار مطرح می‌کنیم محاکمه بزرگترین نماد دینی شیعیان و محاکمه فریضه خمس به منزله محاکمه مذهب است.
همچنین جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: در حماسه‌ای خشمگین ملت ما به رغم سرکوب در ده‌ها منطقه در استان‌های مختلف بحرین تظاهرات کردند به طوریکه بیش از ۱۵۰ هزار تن خشم و مخالفت خود را با هرگونه تعدی به بزرگترین مرجع دینی و نیز احکام مذهب شیعه ابراز داشتند.
حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاع بزرگترین گروه شیعه اظهار داشت: ما با احترام و تقدیر از این ملت بزرگ و وفاداری‌شان به کشور و رهبران دینی‌شان دست و سر آنها را به خاطر این موضع‌گیری اسطوره‌ای تاریخی عظیم می‌بوسیم و می‌گوییم که با شما هستیم و هرگز شما را تنها نمی‌گذاریم.
وی تاکید کرد: باید برای هرگونه حمله و سرکوبی آماده باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *